גוגל: הקנס של האיחוד האירופי הביא לירידה ברווח
הרווח הנקי הרבעוני של החברה קטן ב-10% ● ההכנסות זינקו ב-26%, אולם מומחים סבורים שהמומנטום של גוגל נפגע כתוצאה מתקנות הפרטיות החדשות, ובראשן ה-GDPR
הקנס שהשית האיחוד האירופי על גוגל בסך של חמישה מיליארד דולר הביא ברבעון השני של השנה לפגיעה ברווח הנקי של החברה – או יותר נכון של החברה האם שלה, אלפבית. מהדו"חות שהיא פרסמה עולה כי הוא ירד ב-9.34% ל-3.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, ההכנסות זינקו ב-25.56% ל-32.66 מיליארד דולר.
על אף הגידול היפה בהכנסות, מומחים סבורים שמומנטום הצמיחה של גוגל נפגם בגלל תקנות הפרטית החדשות, ובראשן ה-GDPR. הרווח נפגם גם מהעובדה שהעלייה במכירות הפרסומות במובייל מחייבת את גוגל לשלם יותר עמלות. מכירות המודעות מהוות 86% מכלל ההכנסות של החברה והיתר – 14% – מגיעות ממכירות אפליקציות וגאדג'טים.
הקנס הענק השפיע גם על ההוצאות הכלליות של גוגל, שזינקו ברבעון ב-36.44% ל-29.58 מיליארד דולר. ההוצאות הגולמיות האמירו ב-33.84% ל-13.86 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-20.02% ל-18.77 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 57.48%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-38.78% ל-15.97 מיליארד דולר והרווח צנח ב-32.01% ל-2.81 מיליארד.
במהלך המחצית הראשונה של השנה זינקו ההוצאות הכלליות של 34.78% ל-54 מיליארד דולר ואילו ההכנסות גדלו ב-25.7% ל-63.8 מיליארד. כאמור, גם תוצאות המחצית הושפעו מהקנס שהושת על גוגל. אלא שגם במחצית הראשונה אשתקד היא שילמה קנס – אם כי קטן יותר, של 2.74 מיליארד דולר. מכאן שההוצאות החצי שנתיות של גוגל על קנסות גדלו ב-2.34 מיליארד דולר, או 85.34%.
הגידול בהוצאות פגע ברווח התפעולי החצי שנתי, שפחת ב-8.34% ל-9.81 מיליארד דולר. מנגד, הרווח הנקי זינק ב-40.76% ל-12.6 מיליארד דולר, עקב גידול של 4.45 מיליארד דולר ל-4.95 מיליארד בהכנסות המימון – עלייה של כמעט פי 10.
בדבריה בעקבות פרסום התוצאות העדיפה רות פורת, מנהלת הכספים של אלפבית, להסתכל על חציה המלא של הכוס, כאשר התעלמה מהקנסות והתמקדה בגידול בהכנסות. "הצגנו רבעון חזק. ההשקעות שלנו באות לידי ביטוי בחוויה מצוינת למשתמשים, הכנסות יפות למפרסמים והזדמנויות עסקיות חדשות לגוגל".
תגובות
(0)