הסטארט-אפ שהופך את הבוס שלך לדמות וירטואלית

טרנריו פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית להדרכה ארגונית בה הידע מועבר לעובד בהתאמה אישית על ידי דמויות וירטואליות שנראות אנושיות ● מדמה סימולציות מחיי היומיום של העובד ויודעת לאתר ולהשלים ידע שחסר לו

26/07/2018 17:27
טרנריו. צילום אילוסטרציה: טרנריו

הסטארט-אפ הישראלי טרנריו (Trenario) השיק באחרונה פלטפורמת בינה מלאכותית להדרכה ארגונית שבה הידע כולו מועבר על ידי דמויות וירטואליות שנראות אנושיות. בנוסף, המערכת מאפשרת ליצור מפת ידע המסייעת להקנות לעובד ידע חסר בהתאמה אישית לצרכיו ולצרכי הארגון בעזרת שימוש בלמידת מכונה.

לדברי דינה שטנר, מייסדת החברה, "החלום שלנו היה להפוך את מה שרואים בסרטי מדע בדיוני למציאות. אנחנו יכולים לקחת כל חומר הדרכה ולתת לדמויות להעביר אותו. הלומד פוגש דמויות מסביבת העבודה שלו – לקוחות, עובדים אחרים או מנהלים – כולן וירטואליות. בעידן שלנו המשתמשים מצפים שהכל ייראה אמיתי ואנושי ושיתבצע בסמארטפון. זה מה שהם מקבלים כאן. שאלו אותנו כבר אם מדובר באישה אמיתית".

"זה שונה ואנשים מאוד נהנים ללמוד ככה. כשנוצרת מעורבות רגשית, השגנו את שלנו. אפשר לקחת דמות כללית או דמות של מנהל ממשי, בנאדם ספציפי, ולשלב בהדרכה", הוסיפה שטנר.

"המשתמש כל הזמן אקטיבי"

התכנים המועברים בהדרכות מותאמים אישית על פי צרכי הארגון עצמו. "יש תכנים כללים, כמו נושאים פיננסיים שרלוונטיים לכל הארגונים ויש תכנים ספציפיים כמו התמודדות עם לקוח עצבני, נהלי ארגון, או עניינים המותאמים ספציפית לארגון לפי דרישתו", הוסיפה שטנר.

המערכת מתבססת על מחקרים שערכו שטנר, המתמחה בפסיכולוגית למידה,  ועמיתיה במשך שנתיים בתחום. "בעקבות המחקר פיתחנו מערכת שיודעת לייצר כמות גדולה של תרחישים, בהם הלומד נפגש עם הדמויות בסיטואציות יומיומיות. הסימולציה מתפתחת בהתאם לתשובה כל הזמן עם שימוש בלמידת מכונה. גילינו שכך הלמידה מהנה יותר וההטמעה טובה יותר", אמרה.

שטנר הוסיפה כי "הדמות בסימולציה למשל לא מדברת אליך כמו הרצאה כברוב ההדרכות הארגוניות. חלק מהמחקרים שעשינו העלו שלמשתמש קשה מאוד להיות קשוב לאורך זמן ולכן פיתחנו את הדמות כך שלאחר שהיא מבחינה שהאדם לא אקטיבי היא מפעילה אותו שלא יאבד את התקשורת איתה ולא יאבד את תשומת הלב. המשתמש כל הזמן אקטיבי והיא מגיבה לכך בהתאם. זה לא one size fits all אלא מותאם אישית לעובד ולרמת הידע שלו בתחום מסויים".

"מרגע שזוהתה חולשה של חוסר ידע, המערכת ממליצה לעובד על שיחות נוספות וממוקדות עם לקוח או מנהל וירטואליים, עד שתושג רמת הידע הנדרשת. מבחינת הארגון מדובר בניצול אפקטיבי של משאבים. מבחינת העובד מדובר בחסכון בזמן, ובכניסה לעולם החדש של ההדרכה הארגונית", אמרה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים