תוכן שיווקי
בעקבות אירוע ISUG

מלם תים הציגה שני פרויקטים בכנס ISUG

הפרויקטים: הקמת מערכת SAP S/4 HANA בלאומית שירותי בריאות ושדרוג ל-SAP S/4 HANA בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה

01/08/2018 15:25
מימין: יעל טל, מנהלת תחום יישומי סאפ במלם תים, וחני שמסיאן, מנהלת תחום פרויקטי סאפ במלם מערכות. צילומים: ניב קנטור

מלם תים היא הספק המוביל בארץ, בעל ניסיון ייחודי בהקמת מערכות SAP S/4 HANA והחברה היחידה שהובילה שלושה פרויקטי S/4 HANA שעלו לאוויר, בהם פרויקט הדגל בלאומית שירותי בריאות. בכנס ISUG למשתמשי סאפ (SAP), שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, הוצגו שני פרויקטים נבחרים.

פתרון SAP S/4 HANA נמנה עם הדור הבא של פתרונות ה-ERP, המאפשר ניהול ארגונים בצורה פשוטה וחדשנית יותר, תוך שילוב טכנולוגיית ממשק משתמש חדשנית ואפשרות לאנליטיקה מתקדמת בזמן אמת.

בסקר שנערך באחרונה על ידי BDO זכתה קבוצת מלם תים, זו הפעם השנייה, במקום הראשון בשביעות רצון לקוחותיה בקטגוריית יישומי ERP, על פי הפרמטרים: מקצועיות, זמינות, קשר עם הלקוח ועמידה בלוח זמנים.

הטמעת מערכת S/4 HANA SAP בלאומית – פרויקט מורכב ראשון מסוגו בארץ

קבוצת מלם תים ביצעה השנה את אחד מפרויקטי ה-ERP הגדולים והמורכבים שבוצעו בארץ בשנים האחרונות, בלאומית שירותי בריאות. הפרויקט נמשך 16 חודשים וכלל יישום תהליכי רכש ומלאי, תהליכים פיננסיים, בקרה ותקציב, אחזקה, פיתוח משותף של עשרות ממשקים מול מערכות תפעוליות שונות, רובן בסביבת AS400, ומערכות חיצוניות שונות. במהלך הפרויקט הוגדר תת פרויקט של הסבת נתונים בהיקפים גדולים והושקעו בו אלפי ימי עבודה, תוך אינטגרציה מוקפדת ומנוהלת של מלם תים ולאומית.

המערכת משמשת 170 בתי מרקחת בפריסה ארצית, 300 סניפים, מחוזות ומטה, ובתוכם כ-1,700 משתמשים – החל מנציגות קשר ומנהלים בסניפים (קופות ורכש), דרך רוקחים ואחיות (קופות, רכש ומלאי) ועד למטה והנהלה בכירה.

חני שמסיאן, מנהלת תחום פרויקטי סאפ בקבוצת מלם תים, אמרה כי "העלייה לאוויר התבצעה במועד המתוכנן, תוך שמירה מרבית על זמינות המערכות המשיקות וללא פגיעה ברצף השירות בקופה. זאת, תודות לניהול קפדני של תכנית העבודה ובפרט תכנית מעבר מדויקת, צוות מוביל בכל עולמות היישום לאורך כל שלבי הפרויקט, ושותפות מלאה בין מלם תים ללאומית".

מערכת SAP S/4 HANA עוזרת ללאומית שירותי בריאות להתקדם לדור הבא של המערכות הארגוניות, לרבות מערכת לוגיסטית ופיננסית עשירה ומתקדמת, לטובת שיפור השירות המנהלי שלה. כמו כן, מביאה המערכת לקפיצת מדרגה ביכולת לתכנן ולנהל את המערך הכלכלי והלוגיסטי של לאומית, ומאפשרת מחשוב ובקרה של התהליכים, "אמת אחת" חוצת ארגון בכל רגע נתון, קבלת דו"חות עשירים, הכוללים אנליטיקה מתקדמת, ושיפור עתידי של יכולת העבודה במובייל.

מלם תים מספקת ללאומית פתרון מלא, כולל שירותי אירוח תשתיות, תוך הובלת פתרונות שמביאים את הארגון למיקוד בפעילות העסקית ולקדמת החדשנות הארגונית. זאת, בנוסף לאחידות בתהליכים הארגוניים וחוויית ניהול מודרנית ונוחה, תוך שליטה בכל רגע נתון במתרחש בארגון.

פרויקט ראשון לשדרוג מערכת ECC ל-S\4 HANA SAP, שמתבצע באוניברסיטת חיפה

קבוצת מלם תים הינה שותפה בפרויקט ראשון מסוגו בארץ, באוניברסיטת חיפה, לשדרוג מערכת ה-ECC ל-SAP S/4 HANA. אומרת יעל טל, מנהלת תחום פיתוח עסקי ולקוחות סאפ בקבוצת מלם תים: "השלב המתבקש הבא, לאור ניסיוננו בהקמת מערכות SAP S/4 HANA בארגונים, הוא שדרוג מערכות סאפ קיימות למערכת S/4 HANA. הפרויקט מתנהל בשותפות עם צוות מקצועי מטעם האוניברסיטה".

למה לשדרג ל-S/4 HANA?

לשדרוג המערכת הקיימת ל-S/4 HANA תועלות רבות עבור הארגון. בראש ובראשונה, יש לבחון תועלת כלכלית, שתצדיק את תהליך השדרוג. מסבירה טל: "מאחר שהדטה בייס של S/4 HANA יודע לכווץ נתונים, אפשר לוותר על מודול BW אשר חוסך בתשתיות. מעבר לכך, המערכת משפרת ביצועים באופן משמעותי, בין היתר עקב מהירות עבודתה, באופן שיכול לתרום להגדלת ההכנסות ולצמצום הוצאות. לדוגמה, יש גופים במשק, בהם הקדמת מהלכי הפקת חשבונית, יקדימו תקבולים מלקוחות. לכן, מהלכי חישוב כבדים שארכו בעבר לילה שלם יכולים להימשך שעות בודדות. מדובר בהקדמת מועד התקבול מעשרות לקוחות ביום אחד, בסכומים גבוהים מאוד. יתרון משמעותי ביותר הוא היכולת להפיק מידע אנליטי בזמן אמת, באמצעות דשבורדים מתוחכמים, עם חוויית משתמש איכותית ואריחי פיורי אנליטיים. מנהלי החברה יקבלו נתונים חשובים בזמן אמת ועל ידי כך יוכלו לקבל החלטות ולהגיב במהירות ובאופן מדויק לכל תרחיש".

איך להתכונן לשדרוג?

"חשוב להתחיל להתכונן לשדרוג מוקדם ככל האפשר", מדגישה טל. "אנחנו מבצעים ניתוח מצב בעזרת מספר כלים שעוזרים לתכנון המיטבי. כמו כן, אנחנו מזהים את נקודות הקושי, בעיות שיצוצו בתהליך השדרוג ונושאים שיש לקחת בחשבון כאשר בונים את תכנית העבודה. בפגישה מקדמית שלנו עם הלקוח אנחנו מדריכים אותו כיצד להיערך ולתכנן את השדרוג באופן המדויק והיעיל ביותר, כך שתהליך השדרוג עצמו יתבצע באופן המותאם ביותר לצרכי הארגון".

אירועים קרובים