שוב: גוגל שינתה את הגדרות הפרטיות של Buzz

המנגנון המחלק את הנרשמים לשירות אוטומטית לקבוצות חברים יוחלף בכזה המאפשר להם להסיר חברים לא רצויים ● כמו כן, יוסרו הקישורים לפריטים משותפים בשירות Reader ובאלבומי פיקאסה ● גולשים שיירשמו לג'י-מייל יוכלו מעתה לבחור האם הם רוצים להצטרף ל-Buzz או לא

כשהשיקה גוגל (Google) בשבוע שעבר את הרשת החברתית Buzz, היא קיוותה ודאי לחזור על סיפורי ההצלחה של פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). לפי שעה, נראה שמה שהיא הצליחה בו הוא דווקא לשחזר את הפיאסקו של שירות Beacon, עם הגדרות שרחוקות מלשמור על פרטיות המשתמשים.

החברה הודיעה בסוף השבוע, בעקבות מחאות של משתמשים ופרשנים, כי בכוונתה לערוך בימים הקרובים שינויים משמעותיים בהגדרות שיש לקבוע עם תחילת השימוש ב-Buzz. טוד ג'קסון, המנהל המופקד בגוגל על ג'י-מייל (Gmail) ו-Buzz, אמר שהחברה "מקשיבה היטב למשתמשים".

גוגל הבהירה, כי, בראש ובראשונה, היא מבינה את טרוניות המשתמשים על ששובצו מראש לקבוצות של חברים. לדברי ג'קסון, החברה לא לקחה בחשבון שיהיו מי שירצו להתנסות בשירות לפני שישובצו לקבוצה ששמות חבריה יהיו גלויים. ביום ה' הציגה גוגל לחצן שמאפשר לבטל את המנגנון הזה, ואילו ביום א' היא הודיעה, כי הוא יוחלף במנגנון להצעות אוטומטיות: לפני שרשימת החברים תיקבע, יוכלו המשתמשים להסיר חברים לא רצויים.

כן הבטיחה גוגל, כי יוסרו הקישורים לפריטים משותפים בשירות Reader ובאלבומי פיקאסה (Picasa*). ג'קסון הסביר, כי הקישורים היו לפריטים ציבוריים בלבד, אך הודה שהחברה מבינה שיהיו מי שיעדיפו להחליט בעצמם אם להציג קישורים כאלה או לא. עוד הבטיח ג'קסון, כי משתמשי ג'י-מייל יוכלו לחסום לחלוטין את שירות Buzz, או לפחות להסתיר אותו בשירות הדואר. משתמשי ג'י-מייל יוכלו לקבוע את רמת השילוב של Buzz כבר עם הרשמתם לשירות הדואר האלקטרוני.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הברדלס

    עם כל הכבוד לגוגל, ויייששש כבוד, לא ברור לי איך גוגל "מאזינה" ללקוחותיה!? חיפשתי לשוא אופציה להציג ולהשיג ראיונות, קיטורים, באגים וכו'. נדה! כלום

אירועים קרובים