סלקום: הוצאות חד פעמיות וירידה בהכנסות גרמו למעבר להפסד

החברה סיימה את הרבעון השני עם קיטון של 4% בהכנסות, שנבע בעיקר מהמגזר הנייד ●החברה עברה להפסד של 37 מיליון שקלים - שאותו תולים בסלקום בעלויות התכנית לפרישה מרצון של עובדים

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום מציגה היום (ה') תוצאות חיוורות למדי, הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה, עם ירידות בהכנסות ומעבר להפסד נקי. גם היא הושפעה מהשחיקה במחירים כתוצאה מהתחרות בענף הסלולר, וההכנסות שלה ממנו ירדו בקרוב ל-10%. את המעבר להפסד תולים בסלקום ב-"אירועים נקודתיים", בהם תכנית לפרישת עובדים מרצון שהחברה הוציאה לפועל.

במהלך הרבעון גדלו ההוצאות של החברה ב-9.19% ל-939 מיליון שקלים ואילו ההכנסות ירדו ב-3.63% ל-927 מיליון. בלט בירידות מגזר השירותים, שההכנסות ממנו קטנו ב-5.1% ל-694 מיליון שקלים, בעיקר עקב ירידה של 9.8% במגזר הנייד ל-434 מיליון. הירידה הזו, כמו גם הקיטון מההכנסות בשיחות הבינלאומיות, מותנה במשהו על ידי עלייה של 2.7% במגזר הנייח ל-300 מיליון שקלים – בעיקר עקב גידול בהכנסות משירותי האינטרנט ומסלקום TV. מכירות הציוד רשמו עלייה של 0.9% ל-233 מיליון שקלים, בעיקר במגזר הנייח. עלייה זו קוזזה באופן חלקי על ידי ירידה בהיקף מכירות ציוד קצה במגזר הנייד.

ה-EBIDTA – הרווח לפני מסים ופחת – צנח ב-43.9% ל-133 מיליון שקלים והחברה עברה להפסד נקי של 37 מיליון שקלים לעומת רווח של 45 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של קבוצת התקשורת גדלו ב-1.5% ל-675 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-15.15% ל-252 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 27.18%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עמדו על 264 מיליון שקלים, לאחר שזינקו ב-38.35%, וההפסד הגיע ל-12 מיליון שקלים לעומת רווח של 102 מיליון ברבעון השני אשתקד.

סלקום רשמה מגמות דומות במהלך המחצית הראשונה של השנה: ההוצאות גדלו ב-4.28% ל-1.83 מיליארד שקלים, ההכנסות קטנו ב-3.18% ל-1.86 מיליארד, הרווח התפעולי צלל ב-80.47% ל-33 מיליון והיא עברה להפסד נקי של 30 מיליון שקלים בהשוואה לרווח נקי של 71 מיליון במחצית הראשונה של 2017.

"ההשפעה החיובית של הקטנת ההוצאות – כבר ברבעון הבא"

בהתייחס לתוצאות הרבעון ציין ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, כי הוא "הסתיים בהפסד בשל מספר אירועים נקודתיים שהעמיסו על הוצאות החברה, ובראשם פרישה של כ-200 עובדים, שהביאה להוצאה של כ-26 מיליון שקלים. את ההשפעה החיובית של הקטנת הוצאות החברה ניתן יהיה לראות כבר מהרבעון הבא".

"למרות התחרות העזה, הצליחה החברה לשמר את רמת ההכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של 2018, עם סך הכנסות של 927 מיליון שקלים לעומת 933 מיליון – ירידה של כ-0.6%, בין היתר, באמצעות שיווק מוצלח של חבילות הקוואטרו", הוסיף.

"חתימת מזכר ההבנות להשקעה ב-IBC, שעליה הודענו באחרונה, היא אירוע בעל חשיבות אסטרטגית לסלקום", ציין שטרן. "שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר לספק אינטרנט מהיר ומתקדם על גבי תשתית סיבים אופטיים גם בפריפריה, להיקף אוכלוסייה נרחב של כמיליון משקי בית – וזאת בטווח של מספר שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים