מכונית אוטונומית של אפל עברה תאונה בפעם הראשונה
האירוע, שעליו דיווחה הענקית מקופרטינו למחלקת התחבורה של קליפורניה ושמוגדר כתאונה קלה, לא נגרם באשמת כלי הרכב של אפל אלא בשל טעות אנוש מצד נהג המכונית שהתנגשה בכלי הרכב של הענקית
על פי דו"ח שהוגש למחלקת התחבורה של קליפורניה (DMV), אחת המכוניות האוטונומיות של אפל (Apple) הייתה מעורבת לראשונה בתאונת דרכים. מכונית מסוג Nissan Leaf "נכנסה" בה מאחור בזמן שניסתה להתמזג בתנועה.
הדו"ח מציין כי התאונה, שאירעה בשבוע שעבר ביום ב', לא הייתה באשמת מנגנון הנהיגה העצמאית של אפל או נהג הביטחון שלה. המכונית האוטונומית, מסוג לקסוס RX450h שעברה התאמה לטכנולוגיה החדשנית, נסעה במהירות של פחות מ-1.5 קמ"ש בזמן שניסתה להשתלב לתוך הכביש המהיר, כשהניסן, שאף היא הייתה במהירות אטית מאוד של בערך 25 קמ"ש, התנגשה בה מאחור. מהדו"ח עולה כי נגרם נזק קל למכוניות, אך לא דווח על נפגעים.
עוד טפח בפרויקט טיטאן הסודי נחשף
אפל שומרת על רוב תכניותיה בקשר לפיתוח המכוניות האוטונומיות קרובות אל החזה, ולא חושפת כמעט מאום אודות ההתקדמות שלה. לכן, התאונה למעשה סיפקה הצצה קטנה למה שענקית הטכנולוגיה כבר השיגה במאמציה בתחום.
המכונית של אפל נתפשת כחלק מתכנית שאפתנית אך חשאית שמכונה – פרויקט טיטאן. לפי הנחות שונות מה שהפרויקט מבקש להשיג כמה טווחי פעילות בתחום הנהיגה האוטונומית, ששיאו רכב אוטונומי מלא של אפל, אך גם פשוט עבודה עם יצרניות של כלי רכב קיימים בכדי לספק להם את הטכנולוגיה האוטונומית בפיתוחה של הענקית.
לתכנית הנהיגה העצמית של אפל יש, לפי הידוע כעת ובאופן רשמי, 66 מכוניות שנבחנות על הכבישים, עם 111 נהגים רשומים שמפעילים אותן.
אפל אולי אולי לא ששה לדווח על התאונה מיד עם התרחשותה ב-24 באוגוסט, בשל חשאיות הפרויקט, אבל כמו לכל חברה שפועלת בתחום פיתוח נהיגה אוטונומית בקליפורניה, עליה לספק דו"חות שוטפים ל-DMV, כולל כאשר מתרחשת תאונה, וכך עשתה לבסוף.
לא מתנהגות כמו נהגים אנושיים
על פי The Information ו-Consumer Affairs, נראה כי יש מגמה הולכת וגוברת של כלי רכב אוטונומיים שמכוניות הנהוגות בידי בני אנוש מתנגשות בהם מאחור. מהנדס תוכנה מאוניברסיטת קרנגי מלון, ד"ר פיל קופמן, אמר שזה כנראה מצב שנגרם משום שמערכות הנהיגה העצמית לא ממש נוהגות כמו בני אדם. כך למשל, כלי הרכב של חברת וויימו (Waymo) מבית גוגל (Google) נוטים לעצור לפני שהם פונים, חוצים או מתמזגים בתנועה בצומת דרכים, וזאת בכדי לפנות את הדרך להולכי רגל. מנגד, נהגים אנושיים, במיוחד אלה שאינם פועלים בהקפדה על חוקי התנועה, נוטים להאיץ כאשר הם אמורים להאט.
ענקיות הטכנולוגיה ומפתחות המכוניות האוטונומיות השונות יצטרכו כנראה לקחת זאת בחשבון, שכן המכוניות שלהן, לפחות בתחילת דרכן, יאלצו לנסוע באותם כבישים שעליהם מכוניות הנהוגות בידי בני אדם.
תגובות
(0)