האם ליפט עומדת להקדים את אובר בהנפקה לציבור?

לפי דיווחים, חברת שיתופי הנסיעות השנייה בגודלה בארה"ב, שכרה יועצים מיוחדים במטרה להגשים את תוכניותיה להנפקה ציבורית כבר במרץ או אפריל 2019 ● מנגד, אובר - מובילת השוק - מתכננת הנפקה ציבורית ראשונה למחצית השנייה של 2019 אותה שנה

חברת ליפט

ליפט (Lyft) – חברת שיתופי הנסיעה האמריקנית הפועלת מסן פרנסיסקו שבקליפורניה, החלה להציע את היישום הנייד שלה ביוני 2012. כיום היא פועלת בכ-300 ערים בארה"ב, כולל ניו יורק, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, ומספקת למעלה ממיליון נסיעות מדי יום. שווי החברה הוערך ב-15.1 מיליארד דולר נכון ליוני 2018 וזאת אחרי שבישרה כי גייסה מימון נוסף של 600 מיליארד דולר. בדצמבר 2017 התרחבה ליפט גם לקנדה, והיא המתחרה המרכזית של ענקית שיתופי הנסיעות אובר (Uber).

למרות שהשנה הנוכחית מסתמנת כאחת השנים הפיננסיות הטובות ביותר שידעה מאז שנוסדה בשנת 2012, ליפט היא בכל זאת החברה השנייה בגודלה בתחום שיתופי הנסיעות, ושוויה נמוך בהרבה מזה של אובר, שערכה מוערך בכ-76 מיליוני דולרים כיום.

על אף התמודדותה מול הענקית אובר, השנה הצליחה ליפט להגדיל את רווחיה בשוק בכ-30%, היא רכשה חברה לשיתופי אופניים בשם Motivate, השיקה שותפות עם Aptiv בלוס אנג'לס שמציעה נסיעה במכוניות אוטומטיות לחלוטין, ובו בזמן בונה בעצמה טכנולוגיית נהיגה אטונומית.

ונראה ששאיפותיה של ליפט לא עומדות להתרסן בקרוב. ליהפך. לפי דיווחים חדשים, ליפט עשויה לשקול הנפקה ראשונית לציבור בשנה הבאה. בלומברג (Bloomberg) מדווח כי החברה שכרה את Class V Group לייעץ לה בתהלי, בתוך שהיא מכוונת לצאת בהנפקה כבר בחודשים מרץ-אפריל הקרובים.

אם ליפט אכן תצא בהנפקה ציבורית לפני אובר, הדבר עשוי לאפשר לה לנצל את ההתלהבות משוק שיתופי הנסיעות, ולהבטיח עוד יותר את הפוטנציאל העתידי שלה. מנגד, אם אובר – שמתכננת הנפקה ראשונה למחצית השנייה של 2019 – תנפיק לציבור ראשונה, המשקיעים עשויים להיות פחות נרגשים מהנפקה של ליפט, כך שיש לחברה את כל הסיבות להקדים ולחדור לבורסה לפי המתחרה העוצמתית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים