גוגל וסמסונג חוברות כדי להתחרות ב-iMessage של אפל
שתי החברות יתנו פייט לאפליקציית ההודעות באמצעות שירות חדש שיפתחו ● האם הן יצליחו להביס את היריבה הגדולה?
בסמיכות לאירוע הגדול של אפל הודיעו אמש (ד') גוגל וסמסונג כי הן חוברות לשיתוף פעולה שיתחרה ב-iMessage של החברה. באירוע אמנם לא הושקה גרסה חדשה של אפליקציית ההודעות מבית אפל, אבל זו עדיין מציגה יתרונות רבים על פני אפליקציות ההודעות הלא אחידות והיחסית מסובכות במכשירי האנדרואיד.
בבלוג של גוגל ציינה מנהלת המוצר סאנאז אהארי כי שתי החברות מתכננות לעבוד יחד כדי להציע למשתמשים חוויה משופרת של טיפול בהודעות – כזו שתסייע "לקדם את התעשייה לשירותי תקשורת עשירים (RCS – ר"ת Rich Communication Services)". "שיתוף הפעולה הזה", הסבירה, "יבטיח שאפליקציות Android Messages ו-Samsung Messages יתפקדו יחד בצורה חלקה ובאמצעות שירות RCS, ויאפשרו תכונות ושירותים כמו צ'ט על גבי Wi-Fi, יצירת צ'ט קבוצתי עשיר, ושיתוף תמונות ו-וידיאו באיכות גבוהה".
כחלק משיתוף הפעולה הזה, סמסונג תשלב את תכונות RCS במכשירי סלולר קיימים, החל מ-Galaxy S8 ו-+S8, כמו גם במכשירים החדשים של המותג. כמו כן, מפתחים שבונים שירותי הודעות RCS עסקיות תוך שימוש בשירותי MaaP (ר"ת Messaging-as-a-Platform) של גוגל או של סמסונג יוכלו לתקשר הן עם משתמשי Android Messages והן עם משתמשי Samsung Messages, ובכך לספק שירותי הודעות עסקיות משופרים ליותר משתמשים.
יש לציין שהמאמצים של גוגל בנושא הם אתגר גדול בשל ריבוי מכשירי האנדרואיד, וכדי שהשירות החדש אמנם ייכנס לשימוש המוני יש צורך בשיתוף פעולה של כל היצרניות, כמו גם של המפעילות. בנוסף, מול השירות המאוחד כבר יש תחרות גדולה של שירותים דומים שכבר נפוצים בקרב המשתמשים, כמו ווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר וכאמור, iMessage. בעבר ניסתה גוגל להפיץ את אפליקציית ההודעות שלה באמצעות שירות Allo, שבינתיים כשל, וכעת היא מנסה להתמקד בשירות החדש ובגיוס גורמים נוספים אליו. מעניין לראות האם המהלך יצליח ושתי הענקיות האנדרואידיות יצליחו להביס את המתחרה הגדולה שלהן.
תגובות
(0)