הטוקבקיסטים הרוסים: לתקוף את ישראל!

92% מהטוקבקיסטים הרוסים מקבלים לחלוטין את הגרסה של הקרמלין לתקרית הפלת המטוס ומייחלים שהוא ינקוט יד קשה כלפי ישראל - כך עולה מבדיקה של Spot.IM

ישראל ורוסיה כבר לא bff, כולל באינטרנט. אילוסטרציה: BigStock

הטוקבקיסטים ברוסיה מייחלים שהקרמלין יגיב על תקרית הפלת מטוס הביון שלהם ביד קשה – נגד ישראל: 92% מהטוקבקים בהם הוזכרה ישראל בהקשר זה סומנו כשליליים וכללו קריאות לתקיפה רוסית על מטוסים של חיל האוויר ואף בשטח ישראל; כך עולה מסקירה של Spot.IM.

החברה מפתחת טכנולוגיות לניהול קהילות גולשים באתרי חדשות ותוכן. היא סקרה את תגובות הגולשים בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי ירי נ"מ סורי, שכוון למטוס ישראלי שחדר לשטח המדינה – תקרית שבעקבותיה נהרגו 15 חיילים מצבא רוסיה. הן צה"ל והן משרד ההגנה הרוסי ביצעו תחקירים בעקבות התקרית, שאירעה לפני כשבוע וחצי. התחקיר של חיל האוויר קובע שאש הנ"מ הסורית היא זו שהפילה את המטוס ואילו במוסקבה, בעלת בריתה של דמשק, מאשימים את ישראל. לאחר התקרית אף החליטו בקרמלין לספק למשטר הסורי את מערכת הנ"מ S-300 – מהלך שעוכב זמן רב עקב התנגדות ישראל.

מהסקירה עולה כי ב-76% מהטוקבקים המאזכרים את מערכת ה-S-300 נוספה קריאה להעניש את ישראל על ידי שימוש במערכת. כמו כן, רק 1.3% מכלל התגובות העוסקות בנושא באתרים הרוסיים – נמחקו.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, "התעמולה הרוסית עובדת. הקמפיין על דעת הקהל הביא לכך שהציבור אימץ את טענות המשטר הרוסי והתגובות ברשת משקפות את המצב לפיו הציבור ברוסיה משוכנע שישראל משקרת. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות על ידי שימוש בטכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה, המאפשרות לנו לאפיין את השיח האינטרנטי בזמן אמת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שויגו

    השתגעתם ? איך אפשר לעשות סקר רציני על טוקבקיסטים על סמך אתרי חדשות רוסיים כאשר הכל שם בשליטת ממשל שכוללת הורדת תגובות מתונות ושקולות והזרמת תגובות חריפות ?

אירועים קרובים