התחקיר של פלאפון: "התקלות – בגלל עומס יתר בעת שדרוג המערכת"
נציגי החברה, בראשות סמנכ"ל הטכנולוגיות, הציגו היום (ה') את ממצאי התחקיר שערכו למנכ"ל משרד התקשורת ● מעתה, כל חברה שתרצה לבצע "החלפה או אירוע משמעותי" תהיה מחויבת להעביר למשרד דיווח מקדים
כשל טכני ועומס יתר בעת ביצוע פעולת שדרוג המערכת – כך מנמקים בפלאפון את התקלה, או יותר נכון את סדרת התקלות, שאירעו בשירותיה בחודש שעבר. נציגי החברה הגישו היום (ה') את ממצאי התחקיר שערכה למנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן.
סדרת התקלות, שמשרד התקשורת מכנה "תקלה מתמשכת", אירעה בתחילת ובאמצע ספטמבר, בעת שפלאפון ביצעה פרויקט בן מיליוני שקלים התוכנה שמנהלת את ליבת הרשת שלה לכזו של HPE – פרויקט שבוטל בעקבות כך. כשלים טכניים בביצוע הפרויקט הביאו להשבתות של שירותים שונים של החברה, בהם גלישה וקבלה והוצאה של שיחות – ובעקבות כך לזעם רב מצד הלקוחות. כדי להרגיע את הזעם ולפצות, הציעה פלאפון לכלל לקוחותיה, ולא רק לנפגעים, לבחור אחת מהטבות שונות, בהן נפחי גלישה בחינם בארץ או בחו"ל.
כהן תודרך היום על ידי נציגי החברה, ובראשם סמנכ"ל הטכנולוגיות, נמרוד בן טוב, אודות הממצאים שהעלו. כחלק מהפקת הלקחים ולאחר סיום התדרוך, הנחה כהן שהחברות בשוק יעבירו למשרד דיווח מקדים בכל ביצוע של החלפה או אירוע משמעותי המתוכנן לצאת לפועל על ידי מי מהן. הסיבה לכך, לדבריו, היא מתן אפשרות למשרד להיערך ולעקוב מקרוב לקראת השינויים והתרחישים העלולים לצוץ בשל אותו אירוע. כמו כן, הוא הנחה להציג בפניו רשימה של מספרים נבחרים, שבמקרי קיצון של אירועים מתמשכים ינדדו לרשת של חברה אחרת.
איך אתה יודע שאתה בצרות? כשאתה צריך לתת תירוץ... וכאן הכל תירוצים... תירוצים... תירוצים... למה זה לא קורה בחברות אחרות? למה זה תמיד קורה בפלאפון? תמהני... קוראים לזה ניהול פרויקט - או במקרה של פלאפון: פרויקט שנכשל!
לא יתכן שחברה כזו גדולה לא תפצה את לקןחותיה בפיצוי של ממש. פניתי לקבל את ה-"פיצוי" העלוב שהם הציעו ונאמר לי שנגמר ושלא אקבלו. נראה לי שרק תביעה ענקית נגד החברה הזו תשנה משהו.