דיווחים: המתקפה על שרתי גוגל בסין בוצעה משני מוסדות חינוך במדינה; הסינים מכחישים

הניו-יורק טיימס ציטט מקור שלא הזדהה בשמו, שאמר שהמתקפות בוצעו מאוניברסיטה בשנחאי ומבית ספר שממומן על ידי הצבא הסיני ומכשיר עבורו אנשי מחשבים ● הסינים מכחישים ואומרים, כי מדובר בהאשמות "חסרות בסיס"

המתקפה על שרתי גוגל (Google) ו-32 חברות אחרות בסין בוצעה ממחשבים בשני מוסדות חינוך במדינה – כך דיווח הניו-יורק טיימס (New York Times) בסוף השבוע.

על פי מקורות אנונימיים שצוטטו בעיתון, המתקפה בוצעה ממחשבים באוניברסיטת ג'יאוטונג בשנחאי ובבית הספר המקצועי לנקסיאנג. בית ספר זה ממומן על ידי הצבא הסיני, ומכשיר אנשי מחשבים שמשתלבים בו. הרשת שלו מופעלת על ידי חברה המקושרת לביידו (Baidu), המתחרה המרכזי של גוגל בסין.

העיתון מסר, כי ראיות לכך הוצגו על ידי חברה העובדת עם הצבא האמריקני בפגישה שהתקיימה בנוכחות מומחי אבטחה. עם זאת, עדיין אין ראיות המוכיחות את החשדות של מומחי אבטחה שלפיהם המתקפה בוצעה על ידי גורמים הקשורים לממשל הסיני.

שני בתי הספר הכחישו את הדברים. סוכנות הידיעות הסינית ציטטה בסוף השבוע נציג מטעם אוניברסיטת ג'יאוטוג, שאמר שאלה האשמות "חסרות בסיס" – כך דיווחה סוכנות AP. נציג מטעם בית הספר לנקסיאנג אמר, כי המוסד חקר את הנושא, ולא מצא ראיות לכך שהמתקפה בוצעה ממחשבים המצויים בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים