למרות עליות לאמזון – המנייה בצלילה

מניית החברה ירדה בסוף השבוע ב-8%, לאחר שההכנסות והרווח אמנם עלו בשיעור ניכר, אבל פספסו את תחזיות האנליסטים ● בשוק לא שבעים רצון גם מהתחזית שפרסמה אמזון לקראת רבעון הקניות

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

אמזון סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות חיוביות, שמראות על עלייה דו ספרתית בהכנסות וזינוק ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע. אלא שההכנסות, כמו גם התחזית שלה לרבעון האחרון של השנה, שכולל את עונת הקניות, הן מתחת לתחזיות האנליסטים, מה שהביא לירידה של כ-8% בשער המנייה ביום ו'. שווי השוק הנוכחי של אמזון, שבעבר הלא רחוק חצה את טריליון הדולרים, עומד על 801 מיליארד "בלבד".

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של כ-30% בהכנסות ל-56.6 מיליארד דולר לעומת תחזית של 57.1 מיליארד. 6.68 מיליארד דולר מההכנסות הגיעו מפעילות הענן שלה, AWS. כאן אמזון עקפה את התחזיות, שעמדו על 6.71 מיליארד. הרווח הנקי שלה למנייה עקף את צפי האנליסטים בהרבה: 5.75 דולר לעומת תחזית של 3.14 דולר.

מדובר אמנם ברבעון שני ברציפות שבו אמזון רושמת הכנסות שיא, אולם קצב הצמיחה שלה הואט, בעיקר מאחר שהעלייה בעסקי המזון נמוכה מהצפוי ועקב תחרות קשה מאוד מצד מיקרוסופט, גוגל ואחרות לעסקי הענן שלה, על אף שהם עדיין שולטים בשוק בהפרש ניכר. כמו כן, אמזון חוזה שהכנסות הרבעון הנוכחי יעלו בסכום של בין 2.1 ל-3.6 מיליארד דולר – הרבה פחות מתחזית האנליסטים, שהעריכה שהם יעלו ב-3.9 מיליארד.

ההוצאות הרבעוניות גדלו הרבה פחות מאשר ההכנסות: הן עלו ב-21.78% ל-52.85 מיליארד דולר. חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים זינקו ב-52.44% ל-22.83 מיליארד דולר ומכירות המוצרים – ב-17.3% ל-33.75 מיליארד. הרווח הנקי זינק פי 11.26 ל-2.88 מיליארד דולר, על אף שהוא הושפע לרעה מסעיפי הוצאות המימון וחבות המס.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של אמזון צמחו ב-21.51% ל-41.28 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-56.5% ל-15.3 מיליארד דולר והרווח הגולמי השולי עמד על 27.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-23.76% ל 11.57 מיליארד דולר והרווח קפץ פי 1.73 ל-3.72 מיליארד.

הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה מראים על מגמות דומות: ההוצאות הכלליות גדלו בתקופה זו ב-31.56% ל-151.87 מיליארד דולר וההכנסות צמחו ב-36.7% ל-160.5 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי קפץ פי 4.38 ל-8.64 מיליארד דולר והרווח הנקי – פי 5.99 ל-7.05 מיליארד.

למרות חוסר שביעות הרצון בשוק, ג'ף בזוס, המנכ"ל והמייסד, הביע סיפוק מהביצועים ואמר כי "אנחנו לא מאטים את קצב הגידול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים