משרדי התחבורה והתקשורת מתכוננים לעידן התחבורה העתידי

שני המשרדים הקימו ועדה לבחינת כלל הצרכים הנדרשים לשם השגת מטרה זו וכבר הוקצו תדרים רלוונטיים

שמואל אזולאי, מנהל תחום רישוי באגף הספקטרום במשרד התקשורת. צילום: יח"צ

תחום התחבורה המתפתח מצריך טיפול ביישומים רבים ובמגוון נושאים תחבורתיים – החל באיתותים לרכבות והעברת נתונים ו-וידיאו בפס רחב, עבור בתקשורת תקנית ומאובטחת לטובת תחבורה אוטונומית ועד למערכות ברכבים הפרטיים.

לאור ההתפתחויות האלה, משרדי התחבורה והתקשורת מתכוננים לעידן התחבורה העתידי ופועלים להכנת התשתיות המתאימות. במסגרת זו הוקמה, בהנחיית מנכ"לי המשרדים, ועדה משותפת לבחינת כלל הצרכים הנדרשים לשם השגת מטרה זו, שהחלה בעבודתה במהלך חודש יוני האחרון וביצעה סקר צרכנים בקרב כלל ספקי התחבורה בארץ וריכוז הדרישות לצורך אפיון הצרכים.

"כחלק מהמהלך אנחנו מבקשים להיות בחזית הטכנולוגיה במדינת ישראל גם בתחום התחבורתי", אמר שמואל אזולאי, מנהל תחום רישוי באגף הספקטרום במשרד התקשורת, שעומד בראש הוועדה המשותפת יחד עם יעקב מגל, מנהל תחום אחזקת תשתיות אנרגיה, איתות ותקשורת במשרד התחבורה. "כדי שהדבר יקרה, חייב להתקיים שיתוף פעולה בין שני המשרדים, ולצורך כך קמה הוועדה".

בעקבות עבודת הוועדה המשותפת, הקצתה ועדת התדרים את תחום התדרים 5905 -5925 מגה-הרץ עבור יישומי מערכת בטיחות אלחוטית, CBTC (ר"ת Communication Based Train Control) לשימושי רכבות מטרופולוניות. לדברי אזולאי, "אלה תקנים מתקדמים ברמה הגלובלית, המיושמים בישראל כדי להביא את עולם התחבורה לחזית העולמית. התדרים המאושרים מאפשרים קיום של מערכת בטיחות ברכבות עירוניות, שיכולה להיות מיושמת בכל רכבת מטרופולינית בישראל".

"בנוסף", ציין, "הועדנו תדרים לטובת יישומים של תחבורה אוטונומית בתקן DSRC, וכבר יש ניסויים בכמה ערים בארץ, לטובת בדיקה של יכולת תחבורתית אוטונומית בתקנים מתקדמים. הניסויים נערכים בבאר שבע ובחיפה, והצוות המקצועי המשותף דן כעת בניסויים נוספים ובערים נוספות".

"בהתאם להתקדמות התקינה בתחום זה, הוועדה גם ביצעה הוספה של תדרים נוספים בתחום זה, וכמובן תמשיך בעבודה", הוסיף.

בפני הוועדה נושאים מורכבים נוספים, שעל חלקם מתוכנן להוציא שימוע לציבור, כגון רשת תחבורתית ארצית מבוססת תשתית סלולרית, רשת אלחוט רחבת פס לטובת יישומים ביטחוניים ושירותים לנוסעים, ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    מידע על תחבורה ציבורית = בושה. אנו מאצמה טכנולוגית ? לא מסוגלים להציג זמן הגעת אוטובוס לתחנה. עמדות לא פועלות או לא מעודכנות, יישומונים למיניהם לא אמינים. לפני יותר מעשרים שנה ביקרתי בשוויצריה, בכל תחנה לוח עם מספר הקו ודקות להגעה, הכל מדויק לרמת הדקה. וזה לפני עידן האינטרנט, הרשתות הסלולאריות והיישומונים! ברכבת ישראל - על הצג בקרון מופיעה שעון - השעה המוצגת לא קשורה למציאות! בושה. בושה. בושה.

אירועים קרובים