פשרה: EMC תשלם 87.5 מיליון דולרים לממשל האמריקני

הסכום ישולם על מנת להסדיר חקירה פדרלית שנערכה נגד EMC במסגרת חוזים שחתמה עליהם מול הממשל האמריקני למכירת והטמעת תשתיות אחסון ברשויות של הממשל ● הרשויות בדקו האם התשלומים ששילמה EMC לעובדים במגזר הממשלתי האמריקני היו תקינים, והאם לא בוצעו הונאות ודיווחי כזב ● EMC: "אנחנו מצפים בכיליון עיניים למימוש ההסכם"

ענקית התשתיות וניהול המידע EMC הודיעה בסוף השבוע, כי תשלם 87.5 מיליוני דולרים על מנת להסדיר חקירה פדרלית שנערכה נגדה במסגרת חוזים שחתמה עליהם מול הממשל האמריקני. בשל אותו תשלום, תשנה החברה את הדו"חות הכספיים שלה בכל הנוגע לרבעון האחרון של 2009. זו כבר הודיעה לרשות האמריקנית לניירות ערך, כי יחול צמצום ברווחיה ברבעון זה.

מדובר בחוזים שנחתמו לפני כ-10 שנים, ובמסגרתם התחייבה EMC למכור ולהטמיע תשתיות אחסון ברשויות של הממשל. לאחר שאלה נחתמו, החל משרד המשפטים בוושינגטון "לעיין מחדש" בהסכמים. בעקבות כך פתח המשרד בחקירה, שעניינה היה האם התשלומים שאותם שילמה ענקית האחסון לשותפיה, העובדים במגזר הממשלתי האמריקני, היו תקינים, והאם לא בוצעו הונאות ודיווחי כזב במסגרת אותן עסקות.

פטריק קולי, דובר מטעם EMC, מסר בהודעה, כי על אף שהחברה ניאותה במסגרת הפשרה שהושגה עם הממשל לשלם את הסכום, הרי שהיא עומדת מאחורי טענתה, כי דבר לא נעשה באופן שגוי או בלתי חוקי. "החברה טענה ותמשיך לטעון, כי היא מכחישה כל קשר להאשמות לכאורה שמשרד המשפטים בחן כלפינו במקרה המדובר", אמר קולי. "אנחנו מצפים בכיליון עיניים לממש את ההסכם שהושג, על מנת לפתור את המחלוקת העומדת בינינו ובין משרד המשפטים. החלטנו להימנע מללכת למאבק משפטי בשל הטרחה וחוסר הוודאות שבסיומו של התהליך".

לו היה משרד המשפטים ממשיך בחקירתו את המקרה, הוא עלול היה להטיל על EMC סנקציות שונות, קנסות גבוהים, ובמקרה החמור ביותר – השעיה מפעילות במגזר הממשלתי בארצות הברית.

EMC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים