מה יוצא לנו מזה?

הלקוחות של סאן ואורקל סקפטיים ברובם מהתועלות שתגענה בעקבות מיזוג שתי החברות ● הנהלת החברה, מצידה, מנסה להוכיח את ההפך, אבל נראה שהמתחרים יעשו לה את החיים קשים ● ימים יגידו מה יצא לנו, הלקוחות, מבליעת סאן על ידי אורקל

העסקה בין אורקל (Oracle) לסאן (Sun) המתוקשרת, עברה מספר רב של מכשולים וככל הנראה יוצאת לדרך. כעת היא מתקרבת לשעת המבחן האמיתית: איך יגיבו הלקוחות, או יותר נכון, מה ייצא להם מעסקה זו? האם הביצועים שלהם יהיו טובים יותר, האם המוצרים שכבר עובדים בסביבות אורקל או סאן יהיו יעילים יותר, או זולים יותר, ובכלל – איזו תועלת תצמח לשוק מעסקה זו?

האנליסטים אומרים, כי אורקל לקחה על עצמה סיכון והימור. מצד אחד מנמ"רים מוכנים לשלם כיום יותר עבור כל פתרון שיאיץ את הביצועים של היישומים שלהם. לכאורה, זו ההזדמנות של אורקל להוכיח להם למה המיזוג הזה טוב להם. אורקל אמורה להציע להם את פתרונות התווכה המוכרים שיש לה, בשילוב עם פתרונות החומרה של סאן. אלא שגם לאורקל ברור שהיא לא לבד בשוק הזה. יש מתחרים לא קטנים בתחום החומרה ויש מנמ"רים שיעדיפו לשלב פתרונות תווכה או חומרה אחרים. אורקל נכנסת כאן לשדה קוצים לא פשוט, ועדיין טרם נאמרה המילה האחרונה בארגונים בהיבט הווירטואליזציה. זו יכולה להיות תחליף ללא מעט חבילות תוכנה וחומרה שאורקל אמורה למכור ללקוחותיה.

שם בשוק, אנשי המכירות של אורקל ייתקלו מן הסתם בקולגות קשוחים מ-HP, דל (Dell) ויבמ (IBM) – שאין להם כל כוונה לעשות חיים קלים למתחרים. מתחרה אחר שממאיים על השילוב של אורקל וסאן, הוא עולם התוכנה כשירות, SaaS, בתחום ה-CRM, משאבי אנוש וניהול תשתיות.

יש להניח שבימים אלו אנשיו של לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, שוברים את הראש כדי למצוא תשובות הולמות לדילמות שעומדות בפני המנמ"רים בעקבות המיזוג הענק הזה. סקר עדכני שערך המגזין InformationWeek באחרונה, ימים אחדים לאחר שהעסקה אושרה, לא ממש מעודד. המגזין שאל 382 מקבלי החלטות בארגונים עסקיים גדולים בארצות הברית, האם הם סבורים שתצמח להם תועלת כלשהי מהמיזוג ברמת הביצועים והפעילות של ארגונם. 50% מהם השיבו חד משמעית שהם לא צופים תועלת כלשהי מהמיזוג. כ-30% מהם אמרו כי לדעתם המוצרים של סאן פשוט ייעלמו, והביעו דאגה לנזק שייגרם למוצרי סאן בעקבות המיזוג. רק כ-20% מהמשיבים סבורים כי המוצרים החדשים ישולבו היטב בפתרונות שלהם.

אורקל כבר הבהירה, כי היא מעוניינת בעיקר בלקוחות הגדולים והמתוחכמים, אלה שסאן מזוהה עימם.  אלה פחות מוטרדים מהשילובים בין החומרה והתוכנה שאורקל תציע או לא. כבר כיום אורקל מוכרת את בסיס הנתונים שלה על שרתי סאן, ו-13% מהמשיבים לסקר אמרו כי יעדיפו להמשיך בכיוון הזה ולא יחפשו חלופות. רק 7% מהמשיבים, שהם אינם לקוחות סאן או אורקל, אמרו כי ירכשו בסיס נתונים משולב עם סאן.

לשאלה אחרת, רק 9% מהמשיבים מאמינים שאורקל תשקיע יותר במו"פ במוצרי סאן, ו-9% נוספים אמרו, כי הם סבורים שיוכלו להמשיך לקנות שרתי סאן מבלי החשש שאורקל "תעלים" אותם. אולם אליסון ובכירי אורקל מנסים להרגיע. הם מסבירים כי לאורקל יש עניין ברור שמכירות השרתים של סאן יגדלו והם יעשו כל מאמץ כדי לסייע בכך. "אנחנו לא מעוניינים בשוק הצרכני הרגיל של x86" אמר באחרונה צ'ארלס פיליפס, אחד משני נשיאי החברה, "יש מספיק ספקים שמוכרים את זה".

אין ספק שהסוגיות האלו מטרידות את ראשי אורקל ויתכן, כרגיל, שהם יודעים מספר דברים שאנו עדיין לא יודעים ובקרוב יפתיעו שוב. בכל מקרה, שנת 2010 תהיה ללא ספק שנה מאוד מעניינת שבסיכומה נוכל לומר בוודאות יתר מה יצא לנו מבליעת סאן על ידי אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים