אור יהודה: בתי הספר רושתו בגלים מילימטריים

הפרויקט מבוסס על פיתוח של סיקלו הישראלית ● כתוצאה מכך, בתי הספר יכולים ליהנות מאינטרנט במהירות של 1,000 מגה-ביט וברמות סינון משתנות, בהתאם למגזר שאליו המוסד החינוכי שייך

יואל לוי, יועץ לראשת עיריית אור יהודה. צילום: יח"צ

עיריית אור יהודה סיימה בימים אלה פרויקט שבמסגרתו רושתו כל 17 בתי הספר בעיר בתשתית אלחוטית מהירה המבוססת על גלים מילימטריים, פרי פיתוח של הסטארט-אפ הישראלי סיקלו.

כתוצאה מהפרויקט, בתי הספר יכולים ליהנות מאינטרנט מהיר במיוחד – 1,000 מגה-ביט – מה שיסייע להפוך אותם למתוקשבים. זאת, ללא השקעה יקרה בתשתיות מורכבות, המהווה את החסם העיקרי לתקשוב מרבית בתי הספר בישראל.

הפרויקט הוא חלק משורה של פרויקטים במסגרת קידום העיר החכמה בעירייה, שמובילה ראשת העירייה, ליאת שוחט. האחראי על הנושא בעירייה הוא היועץ שלה, יואל לוי. עלות הפרויקטים עומדת על מיליוני שקלים.

לדברי לוי, "היתרון הגדול בשיטת הגלים המילימטריים, שהותקנה בבתי הספר, היא רמת הקרינה האפסית שלהם, מכיוון שהם מבוססים על אלומות אור קצרות, שמקושרות ישירות לבניין העירייה. כל בתי הספר הופכים לחלק מרשת התקשורת העירונית, שנשלטת ומבוקרת על ידי מרכז הבקרה העירוני, ובכך משחררת אותם מתלות בספקים חיצוניים ובצורך לתחזק בעצמם את הרשת".

הוא ציין כי בנוסף ליתרונות הטכנולוגיים של הפרויקט, הוא מניב חיסכון כספי ניכר לקופת העירייה. "עלות התפעול והשימוש בגלים מילימטריים נמוכה בכ-50% לפחות לעומת חיבורי האינטרנט הקודמים והאיטיים. לדוגמה, קודם לכן, התשתיות שמקובלות בבתי הספר רבים בארץ סיפקו מהירות של 50 מגה-ביט בעלות של כ-45 אלף שקלים לשלוש שנים, בעוד שבאמצעות גלים מילימטריים העלות היא כ-22 אלף שקלים לאותה התקופה", אמר.

לוי ציין כי הפרויקט מאפשר לספק אינטרנט מסונן לבתי הספר, לפי מידת הדתיות שלהם: "אינטרנט רימון בסינון תום לבתי הספר הממלכתיים, אינטרנט רימון קלאסי לבתי הספר הממלכתיים דתיים ואינטרנט אתרוג מבית רימון למגזר החרדי".

אייל אסא, מנכ"ל סיקלו. צילום: יריב דגן

אייל אסא, מנכ"ל סיקלו. צילום: יריב דגן

אייל אסא, מנכ"ל סיקלו, אמר כי "הטכנולוגיה שלנו מנגישה אינטרנט במהירויות גבוהות ובמחירים ברי השגה. כך, ניתן להשתמש בו לצרכי לימוד והעשרה, וליהנות מסביבת לימודים מתקדמת".

עוד פרויקטי עיר חכמה באור יהודה

פרויקט הגלים המילימטריים בבתי הספר הוא אחד משלל פרויקטים שעיריית אור יהודה מובילה בשנה האחרונה, כחלק ממגמת התחדשות העיר והצפי לגידול במספר התושבים שלה. בהמשך לפרויקט זה התקינה העירייה מתגים חדשים ונקודות גישה ל-Wi-Fi של ארובה. "מערכת הניהול קלירפאס מחברת ומדברת עם כל המתגים ברחבי הרשת, ודואגת גם לניהול מדיניות ההרשאות והגישה וגם לאבטחה לכל סוגי ההתחברות", הסביר לוי.

דבר נוסף שאותו מאפשרת הרשת החדשה לעיריית אור יהודה הוא שדרוג מצלמות האבטחה והגדלת מספרן ל-250 בעתיד הקרוב. "בכל מקום שבו יש רשת, ניתן לחבר למצלמות IP ובכך להגדיל את מספרן ללא עלות יקרה".

כמו כן, הוא אמר כי "אנחנו מחליפים בימים אלה 3,000 מתוך 4,500 גופי התאורה שיש בעיר, כך שנוכל לבצע מדיניות של תאורה מנוהלת, ולווסת אותה בהתאם לשעות ולצריכה". את גופי התאורה מייצרת ג'ואנו והפרויקט מבוצע על ידי החברה החיפנית חשמלירז, שזכתה במכרז שהעירייה הוציאה.

לוי ציין כי בשנה הקרובה מתוכננים הוספת חיישנים לרשת הקיימת, הוספת מערך מצלמות במיזם משותף עם המשטרה וחיבור מערכות האנרגיה של בתי הספר לרשת מנוהלת.

תגובות

(14)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Danny

    הערה לכל מצקצקי הקרינה למינהם: הספקי השידור נמוכים אפילו לעומת הטלפונים הסלולארים שאתם מחזיקים ברשותכם ומצמידים לראש במהלך היום, נמוכים גם ביחס לרשתות ה WiFi שיש לכם בבית ובעבודה. כמה נמוכים ההספקים? כל כך נמוכים שהמשרד להגנת הסביבה פטר כל כלל מוצרי סיקלו מהצורך בבדיקת קרינה שנתית, נוהל חובה למוצרי אלחוט אחרים. לראיה, אור יהודה לא לבד, כיום יש עשרות בתי ספר בישראל שנהנים מאינטרנט מהיר ואיכותי ללא תוספת תקציב.

  2. נ.שקד

    יותר זול להעמיד את הילדים בשורה צמוד לקיר ולירות בהם ישר לראש. ככה לפחות יחסכו מהם היסורים והטיפולים הכואבים בסרטן ובמחלות קשות אחרות. כל החכמולוגים שמדבררים את בעלי האינטרסים יהיו בהלם כשיראו ביוטיוב את הסרטון בו אנשי מקצוע וביניהם מומחים עולמיים לקרינה ונשק שהחליטו לסכן את מקום עבודתם ולספר לציבור על גזר דין המוות העומד לפני ילדיהם .

  3. מיכל

    לדעתי למען בריאות ילדינו אנחנו צריכים להתאגד ולדרוש מהעריה להסיר באופן מיידי מביהס את כל הg5 לא רוצה שהילד שלי יגלוש במהירות באתרים רוצה שיהיה בריא ויאריך ימים זה הכל זכויות אדם יש בחיים האלו או לא ?

  4. נכים

    אור יהודה זה הפירט האדום... מה אפשר לצפות... זילות בבריאות הציבור. הנורא מכל עוד לפנינו. מקרי סרטן מרובים גידולים סרטניים חוסר ריכוז פגיעה חמורה בתאי המוח... והכל כדי להאיץ את הנתונים. משול ללחץ אטמוספרי לצנרת ישנה שלא אמורה להתמודד עם זה. מזעזע. לבצע פוליגרף לכל מקבלי ההחלטות לעניין ניגוד עניינים.

  5. אלני קורן

    עושים ניסויים על סביבה שלא תתנגד. אם זה היה בכפר סבא איפה שאני גרה התושבים היו מתנגדים אני רוצה להאמין

  6. אור עראם

    על סמך מה אתם אומרים שהיא עם 0 קרינה וכל שאר השיט שאתם טוענים?? על סמך המוכר שמכר לכם את הטכנולוגיה?? או על סמך חקר שעשו והראו לכם?? כמה שהילדים שלנו זולים בעיניכם. בכל אופן הילד שלי עובר להיות בחינןך ביתי!!! ממליצה גם לכולם..לא מפקירה את החיים שלו ואותו בידי מערכת החינוך ובעתיד גם לא לצבא!!!

  7. שמיל

    בעדות מצח אומרים שזה לא מסרטן ומקרין, מתכוונים להחליף את כל התורה למנורות לד שזה ידוע שזה מסרטן ועושה תופעות לא עלינו, אתם רוצחים, וכל מי שמקדם את הטכנולוגיה עוד ישפט

  8. יוס

    תנו לפחות הערה או אסמכתא שזה עומד בתקן בין לאומי....דמכם בראשכם אם זו קרינה לנוחות של הילדים שלנו איפה האחריות שלכם?!

  9. עמית

    הטיפשים האלה מתגאים ב"קידמה" ובכל שכל תלמיד יקבל גישה מהירה לאינטרנט. חבל שלא טרחו לספר להורים שמדובר בקרינה סופר מזיקה ושאין לה שום תקן בריאותי מגן. במילים אחרות העיריה הפכה את התלמידים לשפני ניסיון בלא הסכמתם או אפילו ידיעתם...בהצלחה לילדים ולהורים, נקווה שזה יגרום לאחרים בארץ ובעולם להבין את הטעות לפני....

  10. דניאל

    דני היקר אתה מדבר שטויות , הטכנולוגיה הזאת חדשה ויש אותה סך הכל חצי שנה בסין שאיטליה ובעוד כמה מקומות .. ידע של צפרדע יש לך חח לפני זה השתמשו בזה בתור נשק צבאי

  11. דניס

    או חינוך ביתי או סרטן ילדים-תתחדשו

  12. Danny

    אברום רותם היקר, התגובה שלך לא במקום. מדובר בטכנולוגיה מוכחת שעובדת בעולם יותר מ 20 שנה ורק לאחרונה הגיעה לישראל. צא ולמד לפני שאתה ממהר להסיק מסקנות ולהטעות את הציבור.

  13. אברום רותם

    להיות כנה- נכנסתי להלם למקרא הידיעה על השקעה עצומה בטכנולוגיה של גלים מילימטרים לתקשורת אינטרנט לבתי הספר בעוד" עיר חכמה", כשחורבות "ערים חכמות" מהעבר הלא רחוק, אפילו כאן בישראל, עדיין מעלות עשן מכמות הכסף שעלה השמימה.... לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהשקעה בטכנולוגיה לא בשלה לכדי להיות הראשונים בארץ, כולל חסרונות של תקשורת גלים מילימטרים, לצד יתרונות מסקרנים שעדיין לא באים לידי ביטוי בשימוש מהועט בטכנולוגיה זו, כדי להשתאות על האומץ והיוזמה של עיריית אור יהודה. כדאי להחזיק אצבעות ממש, כי כמו שזה נשמע ונראה - הסיכון הוא גדול, וודאי אם מדובר במערכת חינוך שלא משופעת במשאבים, ואם המיזם יצלע .... אז לא נותר אלא לאחל בהצלחה

אירועים קרובים