המדינה לבית המשפט: עובדי הקוסט פלוס לא באמת רוצים להיות עובדי מדינה – הם משתכרים הרבה יותר

בכתב התשובה של המדינה לעתירה שהגישו 110 עובדי הקוסט פלוס נגדה, טוענת זו, כי אין בינה לבין העובדים יחסי עובד מעביד ● לטענת המדינה, מטרת העתירה של העובדים אינה באמת להסדיר את כניסתם כעובדי מדינה, אלא להבטיח את זכויותיהם מחשש לפגיעה במעמדם בעקבות מכרז בתי התוכנה ● נציג התובעים בתגובה: "הטענה ששכרנו גבוה אינה נכונה, כי במקרים רבים - הוא נמוך מהשכר הממוצע של עובדי המדינה"

"עובדי הקוסט פלוס לא ממש רוצים להיות עובדי מדינה, וכל מטרתם היא להבטיח את זכויותיהם מחשש לפגיעה בעקבות מכרז בתי התוכנה החדש", כך טוענת פרקליטות מחוז ירושלים בכתב התשובה שלה לעתירה שתידון ביום ב' הקרוב בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בעקבות תביעת 110 עובדי מיחשוב בממשלה, העובדים על בסיס קוסט פלוס, לבקש מבית הדין שיכיר בהם כעובדי מדינה לכל דבר ולא עובדים זמניים.

כתב התשובה הוגש לבית הדין על ידי פרלקיטות מחוז ירושלים ובשם 11 חברות כוח אדם המעסיקות את העובדים התובעים. בין החברות הנתבעות מופיע שמן של אמן יועצים (מקבוצת אמנת), יוניק, שילוב, One1, מלם, מרטינס הופמן ועוד.

המדינה תטען בבית המשפט שהעובדים דורשים בכתב התביעה שהמדינה רק תכיר בהם כעובדי מדינה לצורך יחסי עובד מעביד, ולא דורשים בבירור להיקלט כעובדי מדינה. לטענת המדינה, הסיבה לכך היא שהעובדים לא באמת רוצים להיות עובדי מדינה, וכי כל מטרתם היא להבטיח את זכויותיהם לקראת פרסום תוצאות מכרז כוח האדם לבתי התוכנה החדש, שיצא לאור לפני שנה. "העובדים דורשים בעתירה סעד הצהרתי בלבד ולא תביעה של ממש ולא במקרה", כתבה הפרקליטות בתשובתה. עוד תטען המדינה, כי חלק מעובדי הקוסט פלוס משתכרים הרבה יותר מעובדי המדינה, ולכן – אין להם באמת אינטרס להפוך לכאלה.

נציגי הפרקליטות מותחים ביקורת קשה על ניסוח התביעה ואומרים שרק בגין זה מן הראוי לדחות את התביעה על הסף. בהמשך הם חוזרים וקובעים כי אין ולא היה מעולם יחסי עובד ומעביד בינם לבין העובדים וכי יחסים אלה, אם קיימים, הם בין העובדים לבין החברות המשלמות להם את השכר
.
במסגרת התשובה מפרטת המדינה את פרטי ההתקשרות שהייתה עד היום עם ענף ה-IT בכל מה שקשור לשירותי כוח אדם בתחום המיחשוב, על פי המכרז הישן, שיצא ב-2002. ההתקשרות עד כה הייתה בשלושה אופנים: בשיטת מיקור-חוץ, בשיטת תשלום לספק לפי שעה ובשיטת קוסט פלוס, שהעובדים התובעים עובדים לפיה. התביעה מצטטת את עמדת המדינה שקובעת, כי השיטה הזו נכשלה וזו הסיבה שיצאה למכרז חדש שבמהותו מגן על העובדים, על תנאיהם, ומונע ניצולם בעתיד על ידי החברות.

המדינה תסביר בבית המשפט, כי בכל מקרה, מתכונת העבודה הנוכחית עם בתי התוכנה הוארכה עד אוקטובר 2010, ועל אף שעל פי המכרז אם התעריף החדש שיקבע במכרז יהיה נמוך יותר מאשר היום, המדינה תהיה רשאית להעלות את התעריף. כמו כן, טוענת המדינה, כי כעת מנסים באוצר מעטפת הגנה לעובדים שהחברות שהם עובדים בהם לא יזכו במכרז או שיקבלו תעריף נמוך יותר ובכל מקרה, אף על פי שהמדינה שבה ומצהירה שהם לא עובדיה, היא דואגת להגן עליהם ועל זכויותיהם, וכי ההגנה תחול על כל העובדים עד אוקטובר 2010.

העובדים: שכרנו נמוך משכר עובדי המדינה

בתגובה לכתב התשובה ולטענות, כי העובדים אינם רוצים להיות עובדי מדינה וכי שכרם לכאורה גבוה יותר, אמר מוטי סיבוני, נציג העובדים התובעים, לאנשים ומחשבים, כי "בניגוד לכתוב בכתב ההגנה, אנחנו רואים עצמנו עובדי מדינה מן המניין ומבקשים בעצם להיקלט באמצעות תקנים בצורה מסודרת וחוקית כנדרש. אם הפרקליטות לא הבינה זאת עד כה באמצעות התביעה אז אני מבהיר זאת שוב לגבי השכר. מבדיקה שערכנו, ולאחר שגילמנו בשכר את כל ההטבות שמקבלים עבדי המדינה (וזאת עוד ללא ההטבה המדהימה של פנסיה תקציבית), עולה שהשכר הממוצע שלנו כעובדי קוסט פלוס אפילו נופל מהשכר הממוצע של עובדי מדינה בתפקידים דומים". סיבוני נתן את עצמו בתור דוגמה. "אני, למשל, עובד במחלקה שמעניקה לעובדיה תקן 'עובדי הוראה', ומשכורתם עקב כך כפולה משלי, על אף שהשכלתי הינה באותה רמה כמו שלהם והעבודה שלי היא עבודת המחלקה (בנוסף לחלק הטכני). אילו הייתי נקלט למחלקה, יכול הייתי לקבל תקן עובדי הוראה ולהכפיל את שכרי".

הדיון ביום ב' הוא ראשוני בלבד, ולא צפויה בו הכרעה של ממש במחלוקת.

תגובות

(27)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א

    תתבייש , איפה אתה חי? ! מה אתה בשוק ? מה זה פה גבעת הפטרוזיליה ?! מה כל הגידופים הללו על סיבוני אני פשוט לא יכול להאמין ולא לקרוא את כל מה שאתה כתבת . כל העובדים שמוטי מייצג ומייצג נאמנה דלה העט וקצרה היריעה מלהכיל שבחים אודותיו ופועלו. מה הגינויים האלו ? ולמה ? כל מה שכתבת לא ענייני ולא רציני הסיגנון וצורת הכתיבה שלך מבישה . בתור חבר שלו הוא אדם נפלא ענוו אמיתי שרוצה בהצלחת כולם על חשבון הזמן הפרטי שלו הוא רץ ועובד בשביל כולם. תבקש ממנו סליחה ( אוי לך מיום הדין בשמים כמובן)

  2. מקוריה

    האוצר צודק לא צריך עובדי מדינה בטלנים במו המסבן וכמו סיבוני המטריד בעתירות שב את המדינה ושהוא וחבריו מקבלים שכר ממוצע של כ-15 אלף שקל ברוטו עלות מעביד כל חודש ויש כאלה שמקבלים למעלה מ-25 אלף בחודש ואף רכב צמוד. מה קרה פתאום 10 שנים 15 שנים לפני הפנסיה הם רוצים להנות מתנאי העבודה הדפוקים של עובדי המדינה. הפשרה הטובה ביותר תהיה שיפטרו את כל עובדי הקוס פלוס ועובדי התקן ויפריטו את יחידות המחשב של הממשלה. ובכל משרד ישאר צוות מצומצם של 2 עד 4 בעלי תפקידים מוכשרים בעלי השכלה וידע ונסיון בתחום מערכות מידע שיאשרו את החשבוניות של הספקים שיזכו במכרז הפרטה של יחידות מערות המיע של הממשלה.

  3. יפה

    יש עובדי מחשוב בחוזה אישי גם עובדי מדינה וגם קוסט פלוס שמקבלים 40,000 ש"ח בחודש ...

  4. המקור

    המסבן האם אתה ללא הגנת המדינה תמצא עבודה? מישהו יש... לכיוון שלך בכלל? הרי בלי להיות עובד מדינה היית מובטל הרי ממילא אתה כל היום מתבטל ומגיע לעבודה ולא לעבוד והשכלה ישל לך בכלל? בקיצור שב בשקט במקומך המרופד בלי לעשות כלום ואל תפריע

  5. יופי מוטי

    כל הכבוד מוטי גאון של אמא יש לך את כל הכישורים לנהל יחידת מערכות מידע בממשלה רוץ על זה אתה בחור נמרץ יש מאחוריך כבר 200 עובדים שהגישו תביעה נגד הממשלה עלה והצלח בסופו של יום לא יעזור לך הממשלה היא שתנצח אם כל המניפולציות שאתה וחבריך עושים.. תפסיק לסבן את כולם הרי אתה חותם בבשם מוטי המ(סבן -י)

  6. מוטי סיבוני

    לגבי השקרים שלך בהשכלתיב אני גם טכנאי ורשתות תקשורת וגם MCSE 2000 מהנדס רששתות כפי שפרסמתם האתר המשרד וסיימתי בהצטיינטות כמו כן תומך בכיר ומדריך תומכים בחברת אינטרנט רצינית לשעבר ובעל 15 שנות ותק במיחשוב אני חושב שזה בסדר מעבר לכך שיש לי תואר ראשון בהצטיינות מהאוניברסיטה הפתוחה ותעודת הוראה לא בעיה להוציא אם היה לי למה.

  7. מוטי סיבוני

    חבל שאתה מצווח ומצפצף בקול ענות חלושה את שקריך בעילוום שם אתה לא שווה תגוובה רצינית וענינית

  8. המסבן

    מוטי האם יש לך תעודת הוראה שאתה רוצה שיקבלו אותך כעובד מדינה בדרוג הוראה. במו דבריך אתה מודה שאתה לא עובד מיחשוב לקחו אותך כמטמיע שבקושי עבר הכשרה של מיחשוב ולימדו אותך מערכת מידע על מנת תדריך את עובדי המדינה לעבוד בה. כל בוגר מסגרת צבאית שעבר קורס של הדרכת משתמשים ויש לו קצת שכל בקודקוד מסוגל לבצע את העבודה שאתה מבצע. והיום אתה רוצה להתקבל כעובד מדינה כי אתה יודע שמחוץ למסגרת של הממשלה לא תמצא עבודה ותיהיה מובטל. לו אתה וחבריך לא ההיתם עסוקים כל היום בניגוח והפצת דברי בלע ושקרים נגד עובדי המדינה וחבריך ועמיתך לעבודה והממונים עליך. לא ההינו מגיבים בפורום זה. מרגע שחבריך ואתה פתחתם במלחמה נגד הממונים וחברכם עובדי המידה שזכו במכרזים ביושר אנו לא נפסיק לרדוף אותכם עד. שלא תפסיקו להשמיץ ולבזות אותנו בכל מיני מכתבים ותלונות שיקריות דרך מנכ"ל המשרד מבקר המדינה,נציבות שירות המדינה והעתונות ובתי המשפט. האמת והיושר ינצחו בסופו של דבר. ד"ש לאייל ואלכס חבירך למאבק יורם

  9. מוטי סיבוני

    מוטי שמשתמש בשמי וגם חותם בשמי. אני לא יכול ולא רוצה לרדת לעמוק שאתה נמצא בו, צר לי זה בור עמוק מידי. אתה יכול להשאר שם ולשמוע כיצד אנחנו בע"ה נזכה בתביעה וכל פחדיך יתממשו. יורם א. שמי הוא מוטי סיבוני ולא יוסי. לגופו של עניין. היות ומלבד התפקיד המחשובי שאני מבצע התפקיד שלי גדל ואני מבצע תפקיד שעובדי מדינה במחלקתי היו אמורים לבצע אבל נוח שאני אמשיך לבצע ולכן רכשי גם את המיומנויות של עובדי המדינה במחלקתי ואין סיבה שלא אשווה את תנאי ושכרי לתנאיהם ושכרם היות ואני חלק בלתי נפרד מהמחלקה בהתנהלות כולה בכל הרמות. היות והמיומנות שלי כפולה והפקיד שלי נדרש במחלקה אין סיבה שלא אקלט למחלקה בה אני עובד בכל מקרה שלא בתקן. בכל אופן יחסי עובד מעביד קיימים ונוכיח אותם ולכן כיצד ניקלט ובאילו תנאים נשאיר זאת לבית הדין.

  10. מוטי

    יום הדין של עובדי הקוס פלוס מתקרב לאחר שיפסידו בעתירה שהגישו. בראשון לינואר 2011 מנהלי יחידות המחשב יפטרו מכל הזבלות מחחררי הריב כמו :גברת מועלם המיסתורית,כמו אלכסים,איילים,לחיים טובים ולשלום.שמתנכלים לעובדי הדינה שהשיגו את תפקידם ביושר לאחר שעברו מכרז. לא יעזור להם כל התביעות הקטרניות.לפני שהם באים בטענות נגד עובדי המדינה ונגד הממונים עליהם שיוכיחו שהם ראויים לשכר שהם מקבלים. השכר שלהם הוקפץ במשך השנים עי הממונים עליהם לא בגלל התעודות שיש בידם אלא מתוך רחמנות וטוב לב של הממונים עליהם. לחלקם אכן מגיע שכר ראוי. וחלקם באמת עושים את עבודתם נאמנה ונאמנים לארגון לממשלה כמו עובדי המדינה. אך חלקם הינו זבל שבזבלים ויורקים לבור ממנו הם שותים. סיבוניה

  11. שלום

    בנוסף לאמירתך שהממשלה והמדינה לא יעמדו בקליטת כל עובדי הקבלן במחשוב זו דמגוגיה צרופה ובפרט נוכח המליונים שמשולמים על כל עובדי הקבלן כרווח לחברות כוח האדם שאתה כל כך שש להגן עליהם ... ואתה טוען שהתנאים שווים בן עובדי הקבלן לעובדי המדינה אז שכחתה אפילו את התנאים שבנק דסקונט שנבחר על ידי החשב הכללי כבנק לעובדי המדינה ונותן תנאים פנטסטיים לעובדי מדינה אבל לא לעובדי קבלן שהם מוקצים מחמת המיאוס. חבל על הזמן שלכם ,בתי המשפט לא נשלטים על ידי המדינה למזלנו וכפי שבית המשפט ביטל את הפרטת הכלא כך לבסוף יבטלו לכם את כל עובדי הקבלן במחשוב ובכול דבר כי לא יכולה להיות מדינה המנהיגה מעמדות שונים במקומות העבודה שבשליטתה .

  12. שלום

    ליורם שלום ,נראה שאתה מאד מתאמץ לפגוע במר יוסי סיבוני בתביעה בכלל ,האם אתה אחד מבכירי האוצר ? האם נראה לך תקין בכלל שיש שני מעמדות של עובדים ובאותו מקום העבודה? למה בכלל צריך "עובדי קבלן" מדוע שמעסיק שצריך עובדים לא יכול לקלוט עובד ולרשותו עומדים המון מנגנוני בדיקה ולבדוק ולנסות אם העובד מתאים לו ואם הוא עובד יצרני שהרי ניתן לעמוד על טיבו של העובד תוך שנה ,אז הסבר לי מדוע לא תמוגר בכלל התופעה המבישה הזו הנקראת עובדי קבלן ואם התופעה לגיטימית בוא נחליף את כל העובדים בעובדי קבלן כולם כולל הפקידות הבכירה באוצר.

  13. יורם

    למוטי סיבוני שלום לפי מה שאתה מתאר "התפקיד שלי הוא כמו של עובד מדינה במחלקה שלי ובנוסף ישנו התפקיד המחשובי" התפקיד שלך הוא לא מיחשובי ולא קשור למיחשוב אז למה אתה בתביעה עם עובדי מיחשוב ? אתה צריך להגיש תביעה עם עובדי הוראה בקוסט פלוס ??? (הרי אתה גם משווה שכר אליהם) וכפי שאמרת ברגע שיראו את השכר נראה כמה מעובדי הקוסט פלוס יהיו מוכנים לעבוד בשכר של עובדי מדינה

  14. יורם

    נ.ב פנסייה תקציבית נגמרה לפני 14 שנה אז כל מי שנכנס אחרי אין לו ... כמו כן לא לשכח שכל התנאים הסוציאלים נגזרו משכר היסוד ואצל עובדי הקוסט פלוס הוא כמעט כל השכר בשונה מעובדי המדינה שהיסוד הוא מאוד מאוד מאוד נמוך ולא מתקרב אליכם גם אם נאחד תלושים של 5 עובדי מדינה בייחד......

  15. מוטי סיבוני

    יורם קודם כל רוב התובעים מרוויחים הרחק הרחק ממה שכתבת ואנחנו נראה מספרים בהמשך בתביעה - הסר דאגה מליבך לגבי עובדי הוראה. במחלקה שאני עובד בה 10 שנים כולם בתקן עובדי הוראה התפקיד שלי הוא כמו של עובד מדינה במחלקה שלי ובנוסף ישנו התפקיד המחשובי. משום שיש לי גם את הידע הפדגגוגי הנדרש וגם את ההשכלה האקדמית הנדרשת שהוצאתי על חשבוני ולא על חשבון המדינה כמו אחרים רבים וטובים וכאמור כל הזמן מספרים סיפורי מעשיות כמה מסכנים עובדי המדינה וכמה מעט הם מרוויחים ולכן אני משווה לעובדי מדינה במחלקה בה אני עובד. לגבי מצבם הוא סביר הבחלט - לא חוכמה להרויח כפול ממני וזאת עוד נוכיח כאמור בבית הדין

  16. יורם

    ולסיבוני מה הקשר בין עובדי הוראה לתפקידך ,כמו מזכירה שמנפיקה תעודות לרופאים תקום בוקר אחד ותגיד שהיא מרוויחה עשירית מהרופאים למרות שהיא מנפיקה להם תעודות ויש לה ידע יותר טוב מהם בתחום המיחשוב אז היא רוצה להיות רופאה.... (ואם אנשי ההוראה מרוויחים פי שתיים ממך אז המצב שלהם טוב)

  17. יורם

    להסתדרות שלום,חשבנו שאתם מייצגים את עובדי המדינה אבל כנראה אתם מייצגים את מי שמוכן לשלם לכם. לאדון סיבוני הדרך היחידה להיות עובד מדינה זה להשוות את השכר לעובד מדינה ולהחזיר לקופת המדינה את כל הכספים שחגגתם עליהם עד היום ,כל אפשרות אחרת תקפיץ את עובדי המדינה והם ידרשו השוואת תנאים ותוספות על כל השנים ,מה שלא נראה לי שהמדינה תוכל לעמוד בזה (לדוגמה עובד מדינה מתכנת שמרוויח היום 6000 ש"ח לעומת עובד קוסט פלוס מתכנת שמרוויח 27000 ש"ח יצטרך להחזיר 21000 ש"ח כפול כמות השנים או להיפך שהמדינה תשלם למתכנת עובד המדינה את ההפרשים) אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה קדימה עובדי המדינה להתעורר ולדרוש מהמדינה את מה שמגיע לנו.....

  18. 1

    איפה ההסתדרות שכל כך הבטיחה להגן על העובדים עיני 110 עובדים מיצגים 2000 עובדים ויותר המנוצלים בשרות המחשוב ממשלתי - תתעורר עיני

  19. מרק

    חחח המדינה מיצגת את הדעה של עובדי הקבלן -הצחיקו אותי או יותר נכור עצבנתם אותי בטח שאנחנו רוצים להיות עובדי מדינה קבועים ולחיות בכבוד מבלי להרגיש מאוימים על ידכם (נראה לכם תקין שאנחנו נעבוד אצלכם 5-10-15 שנים ושנעשה את אותה העבודה (ואולי אף יותר טוב) מעובד מדינה בתפקיד מקביל ולא נהיה לעובדים קבועים? כול מה שאתם מנסים להשיג כאן זו עבדות וניצול ואי התחיבות ואולי אף העדפת החברות הפרטיות שעימן חברתם יחד ובחברות מוזרה ,כדי למגר את התביעה הזו שהיא תביעת לזכויות ולצדק חברתי אתם חצופים אנחנו כלל לא משתמשים בכוחנו הרב ויש לנו כזה והמבין יבין. למבקר המדינה בדוק את הקורלציה בין כל הפקידים הללו שתומכים בר גלי בחברות החיצוניות ואך תשכח את תקופות הצינון שכל פקיד כזה צריך.

  20. א

    יוסי סיבוני יש עוד הרבה עובדי קבלן בכירים שרוצים להצטרף לעתירה זו ,פרסם בבקשה את הפרטים איך ניתן ליצור קשר וכמובן מס' טלפון שלך וכן של המשרד עורכי הדין שמטפלים בנושא (בשלב זה אני רוק רוצה לברר אפשרויות ועלויות הצטרפות למאבק זה

  21. שרון

    תפתחו את דוחות מבקר המדינה בנושא עובדי מחשוב ותגלו כמה הם מסכנים 40 אלף ש"ח לחודש+ מעמ, ממש שכר רעב.

  22. קובי

    כמה נחמד שהנתבעים דואגים לעובדי הקוסט פלוס ולתנאיהם. אולי בהזדמנות חגיגית זו נזכה לראות גילוי של סולמות השכר של עובדי המדינה.

  23. אבי

    שכר עובדי המדינה הכולל את כל התוספות שעות נוספות בונוסים רכב טלפון וכו גבוה יותר ממה שמציגים.

  24. שרון

    לפנינה , מה ההשכלה שלך ? איזה קורסים עברת ? אולי תפרטי את כל ההטבות שלך ונבדוק

  25. פנינה

    כעובדת מדינה, מאוד מצחיק לשמוע כי עובדי קוסט פלוס מרוויחים פחות מעובדי מדינה אני מוכנה לעשות השוואת משכורות .......................

  26. דניאל

    בהמשך לתגובתו של דני.מר הרמתי הבטיח תוצאות עד סוף 09!!!

  27. דני

    מה עם תוצאות המכרז? מר טל הרמתי הבטחת תוצאות עד סוף החודש וזה כבר עבר.

אירועים קרובים