דיאן בריאנט, אינטל: "המנמ"רים חייבים לנקוט בצעדים שיאפשרו להם לעמוד בסביבת ה-IT המשתנה"

בריאנט, סגנית נשיא ומנמ"רית אינטל, הסבירה, כי ההשקעות ב-IT יוצרות ערך לארגון בארבע דרכים: שיפור הפרודוקטיביות של העובדים והבנת הצרכים שלהם; צמיחה עסקית כתוצאה מהכשרת כוח המכירות במוצרים חדשים; הנעת ההתייעלות העסקית של החברה באמצעות אוטומציה של תהליך קבלת ההחלטות; ושיפור היעילות של הארגון ● היא אף סיפרה על הפתרונות שהחברה מיישמת בתחומים, כגון: וירטואליזציה, מיחשוב ענן ואבטחת מידע בעידן של מיחשוב נייד

"סביבת ה-IT והסביבה העסקית משתנות, והמערכות צריכות להתאים את עצמן לשינויים המהירים. הדבר נכון על אחת כמה וכמה לארגון IT גדול כמו מחלקת ה-IT של אינטל (Intel), אבל כל מנמ"ר צריך לפעול לעשות זאת" – כך הסבירה דיאן בריאנט, סגנית נשיא ומנמ"רית אינטל, במסגרת ועידת CeBIT, המתקיימת במקביל לתערוכת CeBIT במרכז הירידים של הנובר, גרמניה. במסגרת ועידה זו מספרים בכירים מחברות גדולות על פתרונות טכנולוגיים שיישמו.

בריאנט הסבירה, כי ההשקעות ב-IT מניבות לארגון ערך בארבע דרכים, היוצרות מעין מעגל המזין את עצמו וחוזר שוב ושוב: הן משפרות את הפרודוקטיביות של העובדים והבנת הצרכים שלהם, במיוחד בהתחשב בעובדה שלכל תפקיד יש את הדרישות שלו; ה-IT מאפשר את הצמיחה העסקית כאשר הוא מאפשר להכשיר את כוח המכירות במוצרים חדשים; בנוסף, הוא מניע את ההתייעלות העסקית של החברה באמצעות אוטומציה של תהליך קבלת ההחלטות; ולבסוף – ארגון ה-IT משפר כל הזמן את היעילות שלו, וגם בשלב זה – משמש לשיפור הפרודוקטיביות של העובדים.

"האיומים על המערכות הארגוניות הם, כמובן, בעיות אבטחה, כמו גם מעבר הולך וגדל לשימוש בהתקנים ניידים והדרישה לבצע עסקים במהירות. כוח האדם משתנה – עובדים חשים באים עם רקע טכנולוגי גדול יותר מאשר אי פעם אבל עם כל אלה יחידת ה-IT  צריכה להתמודד תוך לחצים תקציביים מתמידים", אמר.

בהמשך, סקרה בריאנט את ההתפתחויות בכל התחומים שהמנמ"רים מטפלים בהם ואת הצפוי באותם תחומים. כך, לדוגמה, בתחום ציוד הקצה היה בעבר לכולם מחשב שולחני אחיד זהה בצבע בז' ול-IT היה קל מאוד לנהל אותו. כיום יש לכולם מחשבים ניידים, ולכ-10% יש גם טלפונים חכמים של החברה. עם זאת, לדבריה, "זה לא מספיק, כי העובדים רוצים לעבוד מהמכשירים הניידים שלהם. טכנולוגית וירטואליזציה של CLIENTS תאפשר למהפכה זו לקרות, כי ה-IT יוכל ליצור אזור מאובטח על מכשירים רבים".

היא אמרה, כי תחום נוסף הוא וירטואליזציה של שיתופיות. "אם לפני עשור הסתפקנו בטלפון שולחני, כיום יש סוגים רבים של תקשורת, החל ממסרים מיידיים, בלוגים, ויקי, וידיאו ו-Live Meeting. אינטל מבקשת לשלב את כל הפתרונות הנקודתיים ביחד ואיחדה ביניהם בפרויקט בלאנט בלו – גרסה פנים ארגונית של פייסבוק (Facebook)".

בריאנט הוסיפה, כי "אם בעבר היה לנו יישום ייעודי לכל שרת, כיום אנחנו משתמשים בווירטואליזציה לשרתים וחוסכים בכך המון שרתים, שלא לדבר על כך שבתהליך בחינת היישומים ביטלנו כמחצית מהם. אמנם עד כה עשינו את הווירטואליזציה רק ליישומים הפחות קריטיים (TIER 3), אבל, לאט לאט, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעבור ליישומים קריטיים יותר, מדרגה 2, ובעתיד גם מדרגה 1. ניתן יהיה לעשות זאת בלי לפגוע בביצועים של יישומים אלה".

לדברי בריאנט, "השלב הבא של התפתחות זו הוא, כמובן, הקמת מיחשוב ענן, שיאפשר ליהנות מהגמישות שהושגה באמצעות הווירטואליזציה, תוך הפחתת ה-TCO (עלות בעלות כוללת). נעשה זאת באמצעות הוספת אוטומציה לדטה סנטר הווירטואלי. לעומת זאת, כיום נדרשים 120 ימים מרגע שהלקוח הפנימי מבקש יישום ועד שהוא מופעל. בסוף השנה, כאשר הענן יפעל, משך הזמן הזה ירד לשלוש שעות".

"כמובן שאסור לשכוח שאיומי האבטחה רק הולכים ועולים", הוסיפה. "אנחנו מגנים כיום לא רק על הרשת, אלא גם על המידע עצמו. לא מספיק לנו רק לפעול לפי הרשאות קבועות של משתמשים. ההרשאות משתנות, למשל לפי המיקום שממנו נכנס המשתמש לרשת – האם מהמשרד, מביתו או מקפה אינטרנט, מהמחשב או מהטלפון, מאירופה או מסין".

לסיכום, אמרה בריאנט ש-"מקצוען ה-IT צריך להכיר את העסק ולדעת מהן הטכנולוגיות שתעזורנה לו הכי הרבה. מצד שני, חשוב שאחראים על ההיבט העסקי של הארגון יכירו בכך שה-IT הוא חשוב. המנמ"ר צריך לספק את הבקשות במהירות ולבצע אינטראקציות עם המשתמשים. הטכנולוגיה חייבת להיות שימושית. פלאג אנד פליי הוא הנורמה כיום. אנחנו, באינטל, עורכים כל הזמן פיילוטים בחיפוש אחר טכנולוגיות חדשות וניצולן כדי להבטיח ערך לארגון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם

    אכן אנו מרגישים מזמן שאנו נמצאים במרוץ מטורף שכל האטה או עצירה מצידנו תשאיר אותנו הרחק מאחור!!

אירועים קרובים