גוגל הכריזה רשמית על שירות הזרמת המשחקים

החברה תשיק אותו בפועל מאוחר יותר השנה, והוא יציע תמיכה גם במשחקים המורצים ברזולוציית 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה

משחקים. אילוסטרציה: BigStock

גוגל, כצפוי, הכריזה אתמול ב-GDC על שירות הזרמת המשחקים המקוון החדש שלה, אבל הפתיעה עם השם שבחרה בסופו של דבר: Stadia. היא תשיק אותו בפועל מאוחר יותר השנה, והוא יציע תמיכה גם במשחקים המורצים ברזולוציית 4K בקצב של 60 פריימים/לשנייה. התוכניות לטווח קצת רחוק יותר הן להכפיל את המספרים הללו עד 8K ו-120 פריימים לשנייה.

כדי להריץ את השירות הזה, שיהיה חוצה פלטפורמות, וכדי לאפשר הרצת משחקים באיכות הגבוהה ביותר בכל התקן, פחות או יותר, גוגל תטמיע בשרתים שבמרכזי הנתונים מעבדי גרפיים מותאמים של AMD. מדובר בעיקרון באותם שבבים שנמצאים בקונוסלות ה-PlayStation 4 וה-Xbox One בהן למעשה גוגל רוצה להתחרות.

למעשה, כל מה שצריך יהיה בכדי לשחק במשחקים שגוגל תזרים הוא דפדפן Chrome וחיבור מהיר ויציב לאינטרנט – אחד הדברים שבינתיים מוערך כגורם הבעייתי ביותר, כפי שהזכרנו בכתבה לקראת ההשקה.

גוגל למעשה מתכוונת לשלב גם את יוטיוב בהזרמת המשחקים. מפתחים יוכלו להעלות סרטונים המקדמים משחקים ולשלב בהם קישורים שלחיצה עליהם תוביל ישירות אל הפעלת המשחק בדפדפן.

"המטרה היא להסיר את המחסומים עבור השחקנים שיוכלו לקבל את התכנים והרגעים המועדפים שלהם מכל מקום. עם Stadia כל קישור יכול לקשר למשחק", אמר פיל האריסון, סגן נשיא בגוגל בעת ההכרזה.

מתי זה יקרה בפועל? כאמור, עוד לא ממש ברור. בגוגל מדברים על הקיץ הקרוב באופן כללי, ובינתיים גם הציגו את בקר המשחק שהיא תשיק למי שירצה בכך. בכל מקרה, ניתן יהיה לשחק עם כל מקלדת, עכבר ובקר נתמכים, ככל הנראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים