ארצות הברית מאלצת את הבעלים הסיניים של גריינדר למכור אותה

לרגולטורים בארה"ב יש הסתייגות מבעלותה של חברת המשחקים אונליין הסינית Beijing Kunlun Tech על יישום ההיכרויות ללהט"בים, וכעת הם מכריחים את החברה למכור אותו ● הרשויות האמריקניות לא סיפקו סיבה לדרישה, ואולם מקורות יודעי דבר טוענים שמאחוריה עומדים חששות ביטחוניים מפני הסינים

דגל הגאווה בקמפוס של אינטל ישראל. צילום ארכיון: יח"צ

חברה סינית שאפליקציית היכרויות הפופולרית לגייז גריינדר נמצאת בבעלותה תיאלץ למכור אותה, וזאת בעקבות לחץ של ממשלת ארצות הברית עקב מה שמתואר על ידי יודעי דבר כסיכוני אבטחה. גריינדר תוצע כעת למכירה פומבית, כך דיווח רויטרס. לפי הדיווחים, חברת ההשקעות Cowen כבר החלה בחיפוש אחר קונים לבקשת מנהלי החברה.

גריינדר – אפליקציית ההיכרויות הפופולרית ביותר בעולם ללהט"בים – הושקה לפני עשור בדיוק על ידי ג'ואל שימחאי, ישראלי לשעבר. האפליקציה נמצאת בבעלות של חברת המשחקים אונליין הסינית Beijing Kunlun Tech, ממוקמת במערב הוליווד שבלוס אנג'לס, וזמינה להורדה ב-192 מדינות, כולל בישראל.

החברה הסינית רכשה את השליטה עליה (61.5% מהמניות) בינואר 2016, תמורת 93 מיליון דולר, ואת היתר קנתה בינואר 2017, תמורת 152 מיליון. שימחאי עזב את החברה מיד לאחר מכן. יצוין כי גריינדר מייצגת רק חלק קטן, אך משמעותי, מנכסי Kunlun, וסיפקה כ-4% מהרווח הנקי של החברה בשנה שעברה.

בעיקר חששות לביטחון הלאומי

לפי התקשורת, מקורות אמרו כי דאגותיה של ועדת ההשקעות הזרות האמריקנית, ה-CFIUS, (ר"ת Committee on Foreign Investment) מהבעלות הסינית על האפליקציה המצליחה הגיעו בין היתר משום שהמכירה הבינלאומית פסחה על סקירת הוועדה שלא כדין.

ל-CFIUS אין חובה לחשוף בפומבי את הסיבות לחסימת השקעה בינלאומית, אבל מומחים אומרים שהוועדה התעניינה באחרונה בנושא שיתוף הנתונים אישיים, ושסביר להניח שזהו המניע לדרישה האמריקנית לחסל את הבעלות הסינית על היישום המצליח.

הדברים מגיעים על רקע העיסוק הדרמטי בארצות הברית ביישומים וחומרה שמקורם סיני – כמו למשל של אלו מבית הענקיות הסיניות ZTE ו-וואווי – ושנחשדים כעוקבים אחר מידע על אזרחי ארצות הברית. ה-CFIUS מנעה עד כה מעורבות סינית גם בחברת MoneyGram להעברת כספים, ובחברת השיווק הסלולרי AppLovin, כך על פי רויטרס.

לפי דיווח בפייננשל טיימס, עורכי דין שעקבו אחר החלטות האחרונות של ה-CFIUS אמרו כי הפעולה מצביעה על כך שהסוכנות האמריקנית מחדדת את המיקוד שלה בכלי המדיה החברתית, שבאמצעותם ממשלות זרות יכולות לנצל נתוני משתמשים בכדי להשפיע על קובעי מדיניות או על אנשים עם סיווג ביטחוני גבוה.

"נתונים וצבירת נתונים הם עכשיו עניין של ביטחון לאומי", אמר איוון שלגר, שותף במשרד עורכי דין Skadden Arps לאתר. "ראינו את זה בעסקאות לפני, אבל זה עושה את העניין (של ה-CFIUS בנושא – ג"פ) ברור יותר".

Kunlun לא הגיבה לפרסומים בינתיים, ואילו ה-CFIUS אמרה בתגובה כי על פי חוק כל מידע שהוגש לה כחלק מבדיקה לא יכול להיחשף בפומבי. "המחלקה אינה מתייחסת למידע הקשור לתיקים ספציפיים של ה-CFIUS, כולל האם צדדים מסוימים הגישו הודעות לבדיקה", אמר הדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים