וואווי: "לארצות הברית יש גישה לוזרית, והיא מנסה להכפיש אותנו"

עוד סיבוב בזירת האגרוף בין ענקית הטכנולוגיה הסינית לארצות הברית: כעת היא תוקפת את הממשל האמריקני ודוחה את הטענות שלמודיעין הסיני יש גישה לטכנולוגיה שלה

מכשיר P30 של וואווי. צילום: יח"צ

עוד סיבוב בזירת האגרוף בין וואווי לארצות הברית: ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי תוקפת את הממשל האמריקני ומאשימה אותו בגישה "לוזרית", תוך שהיא דוחה את הטענות שלמודיעין הסיני יש גישה לטכנולוגיה שלה.

לפי דיווח ברויטרס, בסוף השבוע אמר גואו פינג, יו"ר החברה, שארצות הברית מנסה להציג טענות שקריות בקשר לחברה בגלל אי יכולתן של חברות אמריקניות להתחרות במוצריה. "לארצות הברית יש גישה לוזרית. היא רוצה להכפיש את וואווי משום שהיא אינה יכולה להתחרות מולה", הוא אמר.

כמו כן צויין כי הוא אמר שהוא מקווה שממשל טראמפ "יתקן את הגישה שלו" בעתיד.

ברקע למלחמה

ברקע למלחמה בין ארצות הברית לוואווי, כזכור, מעצרה בקנדה של מנג ואנזו, סמנכ"לית הכספים של החברה ובתו של המייסד, שממתינה במעצר בית בקנדה לדיון על הסגרתה לארצות הברית בשל אישומים על הפרה של הסנקציות האמריקניות על אירן.

בנוסף, ממשל טראמפ אסר על חברות ממשלתיות את השימוש בכל מוצרי וואווי בטענה כי הם מהווים סיכון אבטחה, ואף דוחק בבעלות הברית האמריקניות לנהוג כך. בשבוע שעבר, האיחוד האירופי הצביע נגד איסור גורף למוצרי וואווי, אך המליץ על בדיקות קפדניות יותר של חורי אבטחה במוצרי 5G.

וואווי מעורבת גם בתביעה משפטית שהגישה נגד הממשל הפדרלי בקשר לאיסור על השימוש במוצריה ומכחישה בתוקף את הטענות של ממשל טראמפ על כך שהיא מאפשרת למודיעין הסיני גישה לחומרה שלה.

בתחילת החודש אמרה וואווי, כי ממשל טראמפ סירב להיפגש עם מנהלים בכירים של החברה כדי לדון בנושאי אבטחה. "בנקודה זו, הם אפילו לא מוכנים לדבר איתנו על שום מנגנונים מזוהים על ידי הממשל האמריקני בנוגע לסיכוני אבטחת סייבר", ציין סמנכ"ל האבטחה של החברה, אנדי פארדי. "אנו צריכים לקבל את סוג הדרישות הנחוצות לטיפול בסיכונים מצד כל הספקים, וכשזה יקרה – יש סיכוי גדול יותר שוואווי תוכל לקחת חלק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים