Vimeo קנתה את מגיסטו הישראלית במאות מיליוני דולרים

הנרכשת פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לעריכת סרטוני וידיאו שצולמו בסמארטפון, ופונה באחרונה יותר ויותר לשוק הארגוני ● נראה שהמטרה של Vimeo ברכישה היא לחזק את האחיזה שלה בשוק זה ולהציע למשתמשים פתרון One Stop Shop

אקזיט מהסרטונים. מגיסטו

המתחרה הגדולה של יוטיוב קונה חברה ישראלית: פלטפורמת שיתוף סרטוני הווידיאו Vimeo הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את מגיסטו, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לעריכת סרטוני וידיאו שצולמו בסמארטפון. סכום הרכישה לא נמסר, אולם על פי ההערכות הוא עומד על מאות מיליוני דולרים.

הפלטפורמה של מגיסטו מאפשרת למשתמשים לערוך את הסרטונים שלהם בצורה פשוטה, ללא צורך בתוכנות עריכה יקרות. כמו כן, המשתמש יכול להגדיר מי מהמצולמים הם החשובים ביותר בכל פריים, ולהצמיד לסרטונים מוזיקה ותמונות ממאגרי רשת. החברה החלה בשוק המשתמשים הפרטיים, אולם בזמן האחרון ממקדת את הפנייה שלה יותר ויותר לשוק הארגוני.

מגיסטו נוסדה ב-2010 ומעסיקה 75 עובדים, בישראל ובקליפורניה. כולם יהפכו עם תום הרכישה להיות עובדים של Vimeo. המחזור השנתי של הנרכשת עמד ב-2018 על 160 מיליון דולר, והיא גייסה מאז הקמתה כ-23 מיליון דולר מקרנות כגון מגמה ונצ'ר פרטנרס והורייזון ונצ'רס, ומהחברות הגדולות סנדיסק וקוואלקום.

מספר המשתמשים של מגיסטו – גדול יותר מזה של Vimeo

מספר המשתמשים בשירות של מגיסטו עומד על 100 מיליון – יותר ממספר המשתמשים של Vimeo, שמגיע ל-90 מיליון. עם זאת, מאחר ששתיהן עוסקים בתחומים משלימים, יש חפיפה רבה בין בסיסי הלקוחות של שתי החברות, והן אף שיתפו פעולה.

נראה שהרכישה היא חלק מהמגמה של Vimeo להפוך ל-One stop shop למעלי סרטונים אונליין – בין אם הם משתמשים פרטיים או ארגוניים, ולחזק את הנתח שלה בשוק הווידיאו לארגונים.

ד"ר אורן בוימן, מייסד משותף ומנכ"ל מגיסטו, אמר כי החברה "מובילה יזמים ובעלי עסקים קטנים שבאים לספר את הסיפור שלהם באמצעות סרטוני וידיאו. אנחנו מסייעים להם להשתמש בווידיאו בצורה אפקטיבית, על מנת לקדם את העסקים שלהם ולהגיע ללקוחות, בעולם הווידיאו של היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים