הדרך לטלוויזיה אינטראקטיבית אישית עוברת בענן

גידי גלבוע, בכיר בקלטורה, מסביר כיצד התשתיות שלו, שיושבות בענן של AWS, מספקות יציבות של פחות משתי דקות נפילה בחודש ● "רק בענן אנו מסוגלים לשלב את חוויית הטלוויזיה המותאמת אישית – עם הציפייה ליציבות מלאה"

גידי גלבוע, סגן נשיא בכיר לשיווק ולמוצר, קלטורה. צילום: יח"צ

"מערכות הטלוויזיה היום הן מערכות מסורתיות ואינן מותאמות אישית לצורכי הלקוח – של יצירת פרופיל לקוח והתאמת תוכן. חברות הטלוויזיה לא יודעות לייצר תשתית אג'ילית, שכולה רצה בענן ולהכניס בה שינויים, להוסיף רכיבים במעט זמן ובעלות נמוכה", כך אמר גידי גלבוע, סגן נשיא בכיר לשיווק ולמוצר, קלטורה.

לדבריו, "תעשיית הטלוויזיה עוברת שינוי – מפתרונות מבוססי חומרה, שפיתוחם אורך 18 חודשים – המוטמעים אצל הלקוח, לפתרונות במחזורי פיתוח קצרים בענן. זאת, כדי להתחרות מול נדידת הצרכנים לצפייה מקוונת בכלל ובאפליקציות כמו נטפליקס בפרט".

קלטורה, אמר גלבוע, "מפתחת פתרונות ותשתיות וידיאו לחברות, במטרה לספק להן כלים שיאפשרו להן להפיק סרטוני וידיאו ייעודיים עבור העובדים והלקוחות שלהן. הטכנולוגיה שלנו כוללת כלי וידיאו לשימושים מגוונים: תקשורת, שיתוף פעולה, הדרכה, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. כמו כן, אנו מציעים פתרונות לשווקים ספציפיים: פלטפורמה לשירותי טלוויזיה אינטרנטית עבור שוק המדיה והטלקומוניקציה, ומוצרי וידיאו ללימוד והוראה בקמפוסים וללמידה מרחוק – עבור שוק החינוך".

להגדיל הכנסות מפרסומות ומנויים

"הפלטפורמה שלנו לשוק המדיה והטלקום", הסביר גלבוע, "מאפשרת לארגונים להגדיל הכנסות מפרסומות ומנויים ולהוריד את העלויות הקשורות בשידור וידיאו. הפתרון הוא מערכת שלמה, המאפשרת ללקוח להשיק פתרונות וידאו רלוונטיים לצרכן הטלוויזיה המודרני. אנו נותנים מענה למסכים ולפלטפורמות שונים – טלוויזיות חכמות, ממירים מתקדמים, מחשבים אישיים, טאבלטים ומכשירי סלולר, עם מתן יכולת לחברות מדיה, כבלים ולוויין, להשיק שירות טלוויזיה מודרני, אינטראקטיבי וגם אישי, שזמין על גבי כל מסך. כך, הצופה מקבל חוויית צפייה מודרנית עם שירות אישי מותאם, עם ממשק משתמש, תוכן ותמחור – המותאמים לסוג הלקוח".

קלטורה הוקמה ב־2006 על ידי רון יקותיאל, מיכל צור, שי דוד וערן איתם. החברה מעסיקה כ-500 עובדים סביב לעולם וגייסה עד היום יותר מ-160 מיליון דולרים. על המשקיעים בה נמנים גולדמן-זאקס, נוקיה, סאפ, אינטל ומיטסוי. לקלטורה כמאה לקוחות מדיה וטלקום, ביניהם: וודאפון ("וודאפון בחרה בנו לספק שירותי טלוויזיה, ובכך היא הקטינה משמעותית את עלויות התפעול, קיצרה משמעותית את זמן ההשקה בשווקים חדשים והפחיתה את מספר הדטה סנטרים שלה"), ויאקום, HBO והאחים וורנר. אלה מתווספים ל-900 לקוחות בעולם החינוך. לחברה יש יותר מ-40 מיליון לקוחות סופיים, של טלוויזיה על גבי האינטרנט. לקלטורה משרדים ברמת גן, ירושלים, ניו-יורק, לונדון, סן פרנסיסקו, פריז, מינכן וסינגפור.

"הפלטפורמה שפיתחנו, Cloud TV", אמר גלבוע, "מספקת לנו יכולת להעניק פתרון המשלב בין יציבות טכנולוגית והתאמה אישית. זהו פתרון מבוסס, אג'ילי, מאד יציב ובעל יכולת גידול, סקלבילי. יחד עם AWS התאמנו את הארכיטקטורה, כדי לספק את כל השירותים המתקדמים שלנו ברמת יציבות של 4.5 תשיעיות, 99.995%, משמע פחות משתי דקות נפילה בחודש. כך, יש לנו 2 מיליארד קריאות API ביום. התשתיות של AWS מספקות לנו יכולת לגדול ולקטון בהתאם לעומסים – ובעלויות נמוכות".

גלבוע סיכם באומרו כי "פרשנו שרתי פרוקסי במקומות שונים בעולם, לטובת צמצום זמן ההשהייה. פיתחנו מנגנון קאשינג חכם, אשר יודע להתמודד עם השינויים של העומסים. מעליו בנינו מרכז שו"ב (שליטה ובקרה) לתפעול וידיאו, בו אנו מנטרים את השירות המסופק ללקוחות ושם אנו מזהים תקלות לפני שהן קורות. האתגרים הטכנולוגיים בפניהם אנו ניצבים הם עצומים, והענן מסייע לנו להתמודד מולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים