מהפך בראשות טבלת עשירי העולם של פורבס: המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים הדיח את ביל גייטס

הונו של סלים מוערך ב-53.5 מיליארד דולרים, ואילו זה של גייטס - "רק" ב-53 מיליארד ● לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, מדורג במקום השישי, עם הון אישי של 28 מיליארד דולרים ● במקום ה-24 מדורגים סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל - לכל אחד מהם 17.5 מיליארד דולרים ● מארק זוקרברג, מייסד פייסבוק, שב לרשימה לאחר שהודח ממנה בשנה שעברה

המיליארדר ואיש התקשורת המקסיקני קרלוס סלים הלו הדיח את מייסד מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, מתואר האיש העשיר ביותר בעולם של המגזין פורבס (Forbes). הונו של סלים עומד על 53.5 מיליארד דולרים. סלים, שרכש בעבר מממשלת מקסיקו את מערך הטלקום במדינה, דורג בשנה שעברה במקום השלישי ברשימה. גייטס מדורג השנה במקום השני, עם הון בשווי 53 מיליארד דולרים. הונו גדל ב-13 מיליארד דולרים בשל צמיחת מניות ענקית התוכנה בשנה החולפת ב-50%.

במקום השלישי מדורג וורן באפט, חברו הטוב של גייטס ובעליו של תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway). הונו של באפט מוערך ב-47 מיליארד דולרים – עלייה של 10 מיליארד לעומת השנה שעברה. במקום הרביעי מדורג ההודי מוקש אמבאני, העוסק בתחומי הפטרו-כימיקלים, נפט וגז, עם 29 מיליארד דולרים. חמישי בדירוג נמצא המיליארדר הבריטי לקשמי מיטאל, העוסק בתחום המתכות, עם הון של 28.7 מיליארד דולרים.

לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), הגיע שישי ברשימה, כאשר הונו מוערך ב-28 מיליארד דולרים. אליסון ירד מקום אחד מדירוגו בשנה שעברה.

במקום ה-24 מדורגים סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל (Google), כשלכל אחד מהם 17.5 מיליארד דולרים. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, מדורג במקום ה-33 ברשימת עשירי העולם עם 14.5 מיליארד דולרים. פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, מדורג במקום ה-37 ברשימה עם 13.5 מיליארד דולרים. הונו האישי של מייקל דל, מנכ"ל ומייסד דל (Dell), שמדורג 37 ברשימה, עומד על 13.5 מיליארד.

במקום ה-43 מדורג ג'ף בזוס, מייסד אמזון (Amazon), עם 12.3 מיליארד דולרים. ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל ומייסד סאס (SAS), הגיע למקום ה-105, כשבבעלותו 6.9 מיליארד דולרים. אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, מדורג במקום ה-117 עם הון של 6.3 מיליארד. סטיב ג'ובס, מנכ"ל ומייסד אפל (Apple), הגיע 136 ברשימה, כאשר הונו מוערך ב-5.5 מיליארד דולרים.

אנשי היי-טק בולטים נוספים המדורגים ברשימה הם האסו פלטנר, ממייסדי סאפ (SAP) ומנכ"ל החברה לשעבר, שהגיע למקום ה-154 עם חמישה מיליארד דולרים; ומארק זוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), במקום ה-212, כשלרשותו הון של ארבעה מיליארד דולרים. בשנה שעברה עמד הונו של זוקרברג על מתחת למיליארד דולרים. ב-2007 הוא היה האדם הצעיר ביותר שנכנס לרשימה.

ד"ר גורדון ארל מור, לעבר יושב ראש אינטל (Intel) וממייסדי החברה, מדורג במקום ה-237. למור בן ה-81 יש 3.8 מיליארד דולרים. רוס פרו, המיליארדר אמריקני שהיה פעמיים מועמד עצמאי לתפקיד נשיא ארצות הברית, הגיע 287 בדירוג. פרו ייסד את EDS, שנמכרה ל-HP, ואת פרו סיסטמס (Perot Systems), שאותה רכשה דל. פרו הוא בעל הון אישי של 3.3 מיליארד דולרים.

העשירים הללו הרוויחו השנה בממוצע 3.5 מיליארד דולרים – חצי מיליארד דולרים יותר מאשר בשנה שעברה. כמות המיליארדרים בעולם עומדת על 1,011, לעומת 793 בשנה שעברה. למרות זאת, המיתון המשיך לתת את אותותיו, ומספרם נמוך מזה שהיה ב-2008 – אז הוא עמד על 1,125. רק 12% מהמיליארדרים בעולם חוו ירידה בהכנסות בשנה החולפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים