כיצד תיראה האנושות לאחר המהפכה הטכנולוגית-חברתית-כלכלית?

העולם נמצא בימים אלה בעיצומה של מהפכה, שאחריו האנושות תיראה אחרת ממה שאנחנו מכירים – כך לדברי שיין וול, ה-CTO של HP ● באיזה שינוי מדובר? מה הוא יביא אתו? ואיך הדפסת התלת ממד קשורה לכל זה?

שיין וול, ה-CTO של HP. צילום: יח"צ

"אנחנו עדים כעת לשלבים הראשונים של מהפכה טכנולוגית, חברתית, כלכלית ודמוגרפית, שתוביל כנראה לעידן חדש לאנושות. בעידן הזה, הקבוע היחיד יהיה השינוי הטכנולוגי שמאיץ את החדשנות. השינוי יוצר הזדמנויות – לנוע מהר יותר, לחשוב עמוק יותר וליצור את העתיד, ומייצר טכנולוגיה שיש לה מטרה", כך אמר שיין וול, ה-CTO של HP. וול אחראי על קביעת האסטרטגיה הטכנולוגית של HP ועומד בראש מעבדות החדשנות שלה.

וול פרש את החזון של החברה, כאשר המוטואים המרכזיים הם: טשטוש גבולות מוחלט בין הפיזי לדיגיטלי ומהפכה של ממש בתחומי המובייל, האינטרנט של הדברים והדפסת התלת ממד, שתשנה מהיסוד את תהליכי הייצור.

כיצד נראה העולם הדיגיטלי החדש?
"אנחנו עדים למספר תהליכים מרכזיים שקורים בעולם: אורבניות מהירה, שינוי דמוגרפיה, היפר גלובליזציה וחדשנות מואצת. כל אלה משפיעים על אורח החיים של כולנו, והטכנולוגיה צריכה לתת מענה לזה.

ראשית, אנחנו רואים שהדמוגרפיה משתנה. על פי האו"ם, עד סוף העשור אוכלוסיית העולם תמנה יותר משמונה מיליארד בני אדם. מדובר בדור שנולד אל תוך הסמארטפון והטאבלט, כזה שמחפש פתרונות בכל מקום. עלינו להפנים שאלה יהיו הלקוחות העתידיים, ושהם מסתכלים על אתגרים בצורה אחרת ומחפשים מענה מידי לכל דבר".

כיצד זה יבוא לידי ביטוי בהיבט הטכנולוגי?
"אדגים את זה בדוגמאות בולטות מתחומי המובייל, האינטרנט של הדברים והדפסת התלת ממד, כאשר שני האחרונים קשורים למהפכת התעשייה 4.0. בתחום המובייל, אנחנו נמצאים לקראת מהפכה של ממש בכל מה שקשור לתפיסת הניידות. כיום, ניידות בשבילנו היא כל מה שמרוכז בטלפון הנייד, כאשר יכולת החיוג היא דבר מובן מאליו, בערך כמו שמובן מאליו שיש לנו חשמל או מים. אנחנו מנהלים את רוב הפעילויות שלנו דרך הסמארטפון. הביטוי היותר מתקדם של ניידות הוא היכולת לעשות את אותם הדברים באמצעות רכיבים זעירים יותר, כמו השעון החכם, שמשמש כמחשב זעיר לכל דבר. השעון החכם גם מתחבר לקשר ההולך וגדל בין הגוף שלנו ללבוש שלנו. בעתיד הנראה לעין, הגוף שלנו יכיל הרבה מאוד צ'יפים, שיתנו לנו חיווי לא רק על מה שקורה מסביבנו אלא גם על הגוף שלנו וכל מה שקשור בהתנהלות האישית שלנו, מצב בריאת בזמן אמת, חיווי על נושאים שאנחנו צריכים לקבל החלטה לגביהם ועוד. זה כבר כאן, וזה ילך ויואץ".

עושה רושם שזה מתקשר למהפכת האינטרנט של הדברים.
"בהחלט. אם כיום יש בעולם ארבעה מיליארד רכיבי IoT, עד סוף העשור מספרם יגיע, על פי התחזיות, ל-20 מיליארד. המהפכה הבאה בתחום זה תהיה שאם עד היום, האינטרנט של הדברים היה קשור למערכות דיגיטליות, בעתיד כמעט כל דבר פיזי, כמו הכיסא שעליו אתם יושבים והעיתון שאתם קוראים, יהיה מחובר לאינטרנט וייתן לנו מידע חשוב, מידי ואמין".

תוכל לתת דוגמאות?
"אתן דוגמה מעולם המדיה וההוצאה לאור. כיום ניתן לקרוא דברי הדפסה במדיה הדיגיטלית באמצעות סריקת קוד QR. בעתיד הנראה לעין, בעזרת טכנולוגיות חדשניות של תלת ממד, אפשר יהיה לדלג על שלב ה-QR ולקבל את אותן תוצאות. אבל לא רק זה: מהפכה אמיתית, שכבר נמצאת בתהליכי פיתוח, היא היכולת של מכונות הדפוס הדיגיטליות לשלב בין תכני הדפסה ממקורות שונים, ליידע אותך במקרה שמה שאתה רוצה להדפיס כבר הודפס במכונות אחרות, מה שמאפשר לקחת את החומרים מהן ולחסוך הדפסות. כמו כן, המכונות החכמות יתנו מידע על איכות התוכן – האם הוא מקורי, האם הוא קיים במקומות אחרים ועוד.

מהפכות האינטרנט של הדברים והתעשייה 4.0 יבואו לידי ביטוי גם בשינוי מהפכני בדרך שבה נצרוך מוצרים ונקבל אותם. כיום אפשר להזמין מוצרים מכל מקום ומכל סמארטפון, אלא שעד שהמוצר מגיע אליך, הוא עובר את התהליך הקונבנציונלי, שבמסגרתו מישהו מייצר אותו באיזשהו מקום ואתה מקבל אותו אחרי זמן מסוים, באמצעות שירות משלוחים או הדואר. בזכות התפתחות הדפסת התלת ממד והדורות החדשים של המוצרים, שיהיו בעתיד, תוכל לא רק להזמין את המוצר אלא גם לעצב אותו בדרך שאתה רוצה, באמצעות מדפסות תלת ממד זמינות, או שאתה תוכל להדפיס אותו בעצמך.

כל אלה מתקשרים למגמה שכבר קיימת ושאנחנו מקדמים אותה, והיא התפתחות ההדפסה לפי דרישה. הרעיון הוא שאת התוכן והעיצוב ייצרו במקום אחד וההדפסה עצמה תיעשה על ידי גורמי חוץ, במכונות חכמות".

לסיום, מה לגבי התוכן בעידן המהפכות האלה?
"התוכן ימשיך להיות המלך, בכך אין ספק. אבל המהפכה תבוא בדרך שבה יצרני התוכן יארזו את המידע, ובעיקר בדרך שבה יפיצו אותו – וזה האתגר הגדול גם שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים