"רק עכשיו היתרונות של הענן מגיעים באמת גם ל-IT בארגונים"
היתרונות של הענן מוכרים היטב לכל איש IT אבל "כמו במקרים רבים, הסנדלר הולך יחף", אמר ריקרדו רסניק, מנכ"ל מולטיפוינט. "רק עכשיו הם מגיעים באמת גם ל-IT בארגונים".
"התקשורת הארגונית, ה-CRM והבינה העסקית – כולם עלו לענן, אבל דווקא ה-IT עצמו נותר לעתים קרובות מאחור. בשנים האחרונות צמחו פתרונות מדהימים בענן לניהול ואבטחת IT, והם מגלמים בהם יתרונות ורווחים גדולים למי שמאמץ אותם", הסביר רסניק.
מולטיפוינט ביצעה בשנה האחרונה החלטה אסטרטגית שקיבלה להפוך למובילה בתחומי אבטחת המידע וניהול הענן.
מה ראיתם בשוק שהביא אתכם להחלטה האסטרטגית הזו?
"קודם כל, כולם עובדים בענן. אין ארגון שלא מזהה בו יתרונות ברורים לפחות עבור חלק מהתשתית שלו. אבל בעוד שאת הסיבות להיכנס לענן כולם יודעים לצטט, הוא מייצר אתגרים שפחות מודעים אליהם, בייחוד בנושא אבטחת המידע. שחקני הענן שיווקו טוב מאוד לאורך השנים האחרונות שההגנה עליו תמיד תהיה טובה יותר מאשר על תשתית פרטית, אבל אירוע אחרי אירוע אנחנו רואים שזה לא תמיד המצב. בסופו של דבר, האחריות תיפול על מנהל ה-IT. בנקודה הזאת מולטיפוינט פועלת, ומספקת פתרונות לייעול ואבטחת סביבת הענן".
אילו אתגרי אבטחת מידע מייצר מחשוב הענן?
"כולנו שמענו את הסיסמה 'מכל מקום ומכל מכשיר' כאשר מדברים על שירותי ענן. הנגישות הזו היא משאב אדיר לארגון, אבל עבור צוות ה-IT היא מסמנת אפשרות לאובדן משמעותי של שליטה על נתונים ותהליכים. האפשרות לגשת למידע מכל מכשיר היא סיכון שחייבים לנהל".
רסניק מביא כדוגמה את ניהול ההרשאות בארגון, שחייב להתבצע בממשק מלא עם שירותי הענן שהארגון מספק לעובדים, כגון Office 365 ,Salesforce ומערכות רגישות אחרות. "בעולם שכזה יש חשיבות עצומה למערכת כמו Netwrix, שמאפשרת לנטר כל גישה או שינוי שנעשה במערכות הארגון – מקומיות או בענן", אמר.
הענן מספק רמה חדשה של הגנה (והכנסה)
בעוד שהענן מייצר אתגרים לארגונים שיש לענות עליהם, עבור צוותי IT הוא מספק דרכים חדשות לניהולו, כמו גם לניהול אבטחת המידע. לספקי שירותי ה-IT הענן מאפשר לייצר הכנסות חדשות. באחרונה הקימה מולטיפוינט את אתר Multipoint.Cloud, שממוקד בפתרונות אבטחת מידע וניהול IT עבור ספקי שירותים.
בין הפתרונות של מולטיפוינט בענן נכללים SolarWinds ו-NinjaRMM, שמבטיחים לשנות את הדרך שבה ספקי שירותי IT מספקים אבטחת מידע. הפתרונות מאגדים בלוח בקרה אחד את כל כלי האבטחה שלקוחות הקצה זקוקים להם. ספק השירותים יכול לנהל את כולם מלוח הבקרה, לנטר את פעילות כל הלקוחות בקלות ולקבל התרעות על תקלות עוד לפני שהלקוח מתקשר. עם יכולות גיבוי, הגנת דואר אלקטרוני, הגנה מפני איומים ופתרונות נוספים, ספקי שירותים יכולים לנהל באמצעות הפתרונות הללו כמות גדולה בהרבה של לקוחות עם אותם משאבים וליהנות מיותר הכנסות.
"לקוחות הקצה מצפים לקבל אישי יותר, מהיר יותר וטוב יותר, ולאף אחד כבר אין סבלנות לתקלות – ממשתמש הקצה ועד למנכ"ל, כולנו התרגלנו בעולם המחשוב האישי לחוויה חלקה ונטולת השבתות. במקביל, התלות במחשוב רק הולכת וגדלה. אף ארגון, קטן או גדול, לא יכול להרשות לעצמו מערכת CRM או דואר אלקטרוני שלא מתפקדים. כאן הענן מספק יתרון עצום לספקי השירותים – באמצעות מערכות ניטור, ניהול ואבטחת מידע בענן הם תמיד יכולים להיות עם אצבע על הדופק ולספק ללקוח את השירות שהוא מצפה לו", אמר רסניק.
פתרון נוסף שממנף את הענן כדי לספק רמה חדשה של הגנה לארגונים הוא זה של הסטארט-אפ הישראלי Perimeter 81, שמולטיפוינט מייצגת בישראל וביוון. ארכיטקטורת ענן ייחודית שפיתחה החברה מאפשרת לנהל ולהפעיל VPN בצורה נוחה מאי פעם.
"אם אבטחת המידע נחשבה בעבר לגורם שפוגע בתפוקה, Perimeter 81 היא דוגמה מעולה לאבולוציה שהתחום עובר כדי להתאים לדרישות משתמשי הקצה. ה-VPN מוקם בנקודת הקצה בלחיצת כפתור, ומשם הכל שקוף עבור המשתמש", ציין רסניק.
לסיכום, כיום, ההיצע המרכזי של מולטיפוינט לניהול ואבטחת מידע בענן כולל את NinjaRMM, את פתרון VPN הדור הבא Perimeter 81, את Thycotic לניהול הרשאות ואת Altaro לניהול גיבוי מענן.