ארה"ב תכריז השבוע על תוכנית חדשה לאינטרנט מהיר

מטרת התכנית של רשות התקשורת הפדרלית: להגדיל פי 25 את קצב התקשורת ● ברשות הציבו כיעד להגיע בתוך עשר שנים לקצב של 100 מסל"ש ב-100 מיליון בתי אב בארה"ב ● ג'וליוס גנשובסקי, מנהל ה-FCC: "כולם ייצאו נשכרים מהתוכנית שגיבשנו, ואנו מצפים שהיא תיושם בהקדם"

הרשויות בארה"ב יכריזו השבוע על תוכנית חדשה לאינטרנט מהיר – תוכנית שעשויה לחולל מהפכה בתחומי הפנאי והתקשורת, בעקבות הגדלה משמעותית של רוחב הפס, עד כדי כך שהורדה של סרט באיכות HD תימשך דקות ספורות במקום שעות. אחד היעדים העיקריים של התוכנית החדשה הוא הגדלה של קצב התקשורת פי 25 בהשוואה לקצב הנוכחי. את התוכנית המלאה אמורה לחשוף רשות התקשורת הפדרלית (FCC) כבר מחר (ג').

התוכנית תהיה למעשה סדרה של המלצות לקונגרס, והיא נועדה להגדיל את היקף השימוש בשירותים המקוונים, ולהעמיק את חדירת האינטרנט לכל רבדי החברה האמריקנית. המטרה, למעשה, היא שכל אזרח יוכל להשתמש באינטרנט לתקשורת, תשלום חשבונות, סידורי נסיעה, צפייה בסרטים והאזנה למוזיקה.

"מדובר באירוע מיוחד במינו", אמר פול גלנט, אנליסט מחברת Concept Capital. "האמת היא, שרשות התקשורת הפדרלית מעולם לא התבקשה להכין תוכנית כזו בתחום הפס הרחב. לאינטרנט המהיר חשיבות רבה, וכובד המשימה נובע מכך שהרשת מאיימת על כל הממסד הקיים של התקשורת". סוגיה חשובה שהתכנית אמורה לתת לה מענה, היא מציאה של תחום תדרים חדש נוכח הגאות במכשירים הניידים שמשמשים להצגת סרטים, השמעת מוזיקה, התכתבות בדואר אלקטרוני וניהול של שיחות טלפון קוליות.

חברות הטלקום הוותיקות, דוגמת AT&T ו-Qwest Communications International, הגיבו בביטול כאשר מנהל ה-FCC, ג'וליוס גנשובסקי, הכריז, כי ברשות הציבו כיעד להגיע בתוך עשר שנים לקצב תקשורת של 100 מסל"ש ב-100 מיליון בתי אב בארה"ב. קצב התקשורת הממוצע  בארה"ב עומד כיום על פחות מ-4 מסל"ש. ב-Qwest אף כינו את התוכנית "חלומות סרק", ואילו ב-AT&T קראו לרשות להתנגד לקריאות ל-"חקיקה קיצונית".

מאז ההכרזה של גנשובסקי, הודיעה סיסקו (Cisco), כי בכוונתה להשיק נתב חדש שיטפל בתעבורת האינטרנט בקצב מהיר פי 12 מזה של המוצרים המתחרים. גם גוגל (Google) מיהרה להצטרף לחגיגה, והכריזה על כוונתה להקים רשת אינטרנט מהירה במיוחד על מנת להמחיש את הפוטנציאל. ב-FCC בירכו על שתי ההכרזות.

התוכנית עשויה להיתקל בהתנגדות גם מצד רשתות הטלוויזיה, שיתבקשו לפנות תחומי תדרים לטובת מכשירי טלפון סלולריים חכמים דוגמת iPhone ובלקברי (Blackberry). זאת, למרות שחלק מההכנסות שיתקבלו במכרזים על תחומי התדרים יועברו לרשתות הטלוויזיה שיפנו את התדרים. "כולם ייצאו נשכרים מהתוכנית שגיבשנו, ואנו מצפים שהיא תיושם בהקדם", אמר גנשובסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים