מותגים יוכלו להפוך פוסטים של סלבס למודעות באינסטגרם

הרשת החברתית מבוססת הצילומים והסטוריז, שנמצאת בבעלות פייסבוק, השיקה כלי שיאפשר למפרסמים לשלם בכדי להפוך פוסטים של מי שמוגדרים כ-"משפעיני אינסטגרם" - סלבס בעיקר, אבל גם יוצרי תכנים בולטים - כך שיופיעו כמודעות בפיד ויגיעו לקהל גדול יותר

כוכבים שמעלים פוסטים ומרוויחים הרבה כסף. אינסטגרם. צילום: BigStock

עד לאחרונה, מותגים שילמו לסלבס ויוצרי תוכן שמוגדרים כ"משפיעני אינסטגרם" בכדי לפרסם סרטונים ממומנים או תמונות בדף הפרופיל שלהם ברשת החברתית, שנמצאת בבעלות פייסבוק. בתכנים אלו המשפיענים קידמו מוצרים או שירותים של המותגים ובתי העסק, אבל התפוצה של מתודת השיווק הזו הייתה מוגבלת בחשיפה רק למי שעוקבים אחרי המשפיע המסוים.

כעת נכנס לתוקף עידן חדש בפרסום באינסטה – Paid Partnership שמו: פוסטים שהועלו על ידי יוצרים משפיענים ויקודמו באמצעות הכלי החדש "שותפות בתשלום" יופיעו בפיד של משתמשים שאינם עוקבים אחרי המשפיענים כלל.

החברה הודיעה על השינוי אתמול (ג') בפוסט בבלוג שלה, ובו סיפרה כי תוספת הכלי הייתה אחת מהבקשות המובילות שקיבלה מעסקים. "אנו מקווים שהעדכון יוסיף ערך על ידי חיזוק שיתוף הפעולה בין עסקים ליוצרים, כמו כן אנו מקווים לשפר את החוויה בין יוצרים, עסקים ואנשים – שיוכלו לגלות מותגים נוספים שהם עשויים להתעניין בהם ולרכוש יחד עם היוצרים שהם אוהבים", כתבה אינסטגרם.

כלי הפרסום יהיה זמין לכמחצית מהעסקים כבר מהיום (ד'), והחברה מבטיחה שכל העסקים והמותגים יוכלו לאמץ אותו כבר מה-17 ביוני.

האם תישאר אותנטיות כלשהי בשירות של אינסטגרם

לפי אתר Marketingland, שוק ה"משפיענים" של אינסטה גדל באופן אקספוננציאלי. דו"ח שפורסם לאחרונה מ-Socialbakers גילה כי המשפיענים מפרסמים 150% תוכן ממומן יותר מבשנה שעברה. בנוסף, מחקר של Ipsos שהוזמן על ידי פייסבוק מצא ש-68% ממשתמשי אינסטגרם היומיים דיווחו שהם משתמשים ביישום בכדי ליצור אינטראקציה עם יוצרים, ואלו, בהתבסס על הביקוש לתכניהם, לרוב מוכתרים על ידי משווקים כ'משפעינים'.

ככל שיוצרים רבים יותר מספקים תוכן ממותג, ומשתמשים רבים יותר נוהרים לראות מה המשפיעים האהובים עליהם משתפים, יהיה זה אך טבעי שהביקוש לסוג זה של שיווק יעלה, דבר שכמובן מקדם גם את שורת הרווח של הרשת החברתית מפרסום ושל הבעלים שלה, פייסבוק.

באוויר נותרת תלויה עם זאת השאלה – האם תישאר אותנטיות כלשהי בשירות של אינסטגרם, או שהוא פשוט יהפוך לכלי שיווק אחד גדול שמארח תכנים פיקטיביים שכל מטרתם לגרום למשתמשים לפתוח את הארנק?.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים