ברית רנו-ניסאן-מיצובישי השיקה מעבדת חדשנות בתל אביב

הברית מארחת בינתיים 11 סטארט-אפים ישראליים והתחומים שבהם היא מתמקדת הם חיישנים, אבטחת סייבר וביג דטה ● מנהל המעבדה: "בישראל, הכל זז מהר, וזה מתאים לעולם האוטומוטיב"

מימין: אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל; גאספר גאסקון אבאלן, סגן נשיא בכיר להנדסה בברית; ציושי יאמאג'וצ'י, סגן נשיא בכיר להנדסה בברית; רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו; ואהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: ניב קנטור

הברית בין שלוש חברות הרכב רנו, ניסאן ומיצובישי השיקה היום (ב') בתל אביב את מעבדת החדשנות השלישית שלה בעולם, שמצטרפת למעבדות הקיימות בעמק הסיליקון ובשנחאי. טקס השקת המעבדה התקיים בנוכחות בכירים בברית, שגרירי צרפת, יפן והאיחוד האירופי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ומנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון.

מדובר במעבדה פתוחה, במובן שהברית לא רק מחכה שהסטארט-אפים יבואו אליה, אלא גם מחפשת אותם באופן אקטיבי. זה לא אקסלרטור, אלא במעבדה שסטארט-אפים יכולים להצטרף אליה בשוטף. המעבדה מתמקדת בשלושה תחומים: חיישנים, אבטחת סייבר וביג דטה. בינתיים, הצוות שלה כולל שישה אנשים, ואליהם יצטרפו 11 הסטארט-אפים שמשתתפים בתכנית שהיא מפעילה, מתוך 300 שנבחנו: אוטוטוקס, ארגוס, אפולו פאואר, ברייטוויי ויז'ן, אלקטראון, אניגמטוס, IRP סיסטמס, קרמבה, מודיפיי, סייף רייד ואפסטרים.

תכנית ללא השקעה – אבל עם היכולות של חברות רכב גדולות

ברנו-ניסאן-מיצובישי מצהירים מראש שהם לא ישקיעו בהכרח בסטארט-אפים שהתקבלו לתכנית, אבל כברית בין שלוש חברות גדולות, הן יכולות לספק לה את היכולות שלהן, לרבות מנטורים וגישה לתעשייה העולמית. בימים אלה, אנשי המעבדה כבר מבצעים עם הסטארט-אפים בדיקת היתכנות. כללית, הברית משקיעה מדי שנה 200 מיליון דולר בסטארט-אפים וכבר השקיעה בחברה אחת בישראל, שאת שמה אנשיה לא מוסרים.

בברית מסתכלים על התפתחות הרכב האוטונומי, שלפי ההערכות צפוי לשלוט על הכבישים שלנו כבר בעוד כמה שנים, ועל הבולטות של תעשיית ההיי-טק הישראלית, בפרט בתחומי הסייבר והנתונים. אנטואן בסוויל, מנהל המעבדה, אמר כי "אנחנו לומדים הרבה מישראל. הדבר היציב היחיד כאן הוא השינוי. הכל זז כאן מהר מאוד, וזה מתאים לפעילויות בעולם האוטומוטיב. ישראל היא המקום הנכון לקשר את הסטארט-אפים לעולם זה".

צויושי יאמאגוצ'י, סגן הנשיא של הברית להנדסה, אמר כי זו הוקמה כחלק מהראייה של שלוש החברות את הטרנספורמציה שעוברת תעשיית האוטומוטיב וההזדמנויות שהיא מביאה אתה. "כאן אנחנו מוציאים אותן לפועל", ציין. "הטכנולוגיות שבהן אנחנו עוסקים – רכבים אוטונומיים ומקושרים, מכוניות אלקטרוניות, מוביליטי, פלטפורמות ו-'רכבות חזקות' – הן הזדמנויות חדשות. אין חברה אחת שיכולה לעשות הכל בעצמה ולכן אנחנו כאן היום".

"ישראל מניעה את החדשנות בעולם, יש בה הרבה חברות בולטות שיכולות ליצור את החדשנות הזאת. בנוסף, יש לנו תמיכה רבה מצד הממשלה ויש כאן אקו-סיסטם חזק", אמר יאמאגוצ'י.

המעבדה הוקמה בסיוע רשות החדשנות, כחלק מהתכנית שלה לסיוע במיזמים מעין אלה. היא נוסדה לאחר שקיבלה את אישור הרשות בפברואר בשנה שעברה. לדברי אהרון, "הברית בין רנו, ניסאן ומיצובשי ייחודית משלוש סיבות: הטכנולוגיות שבהן היא עוסקת, הקישוריות לסביבה שלה – עם חברות, העיר ותושביה, ואוניברסיטת תל אביב, והעובדה שאלה חברות שיכולות להצעיד את הסטארט-אפים שאתם הן עובדות יד ביד להצלחה טכנית ומסחרית".

"חדשנות היא בעיקר אנשים"

חולדאי דיבר באירוע על חדשנות ועל חלקה של העיר בה. "כשמדברים על עיר חכמה, ברוב הפעמים מתכוונים לטכנולוגיה. אלא שחדשנות היא לא רק טכנולוגיה, היא גם דרך חשיבה ובעיקר אנשים. הערים אינן חכמות, האנשים הם אלה שחכמים", אמר.

"כשזה מגיע למכוניות חכמות", הוסיף, "הדרך שבה נשתמש בהן תקבע האם זו באמת טכנולוגיה חדשנית או שאנחנו מייצרים עוד מאותו הדבר, במסגרת הבעיות הקיימות. אני יכול לשתף מניסיוני כטייס שאם הנהג יהיה מחשב, הנסיעה תהיה הרבה יותר בטוחה".

הוא חיווה דעתו ש-"עצם הקיום של מכוניות חכמות לא פותר בעיות. הוא יפתור בעיות אם נחליט להשתמש בהן לתחבורה שיתופית. תל אביב-יפו היא המעבדה החיה הראשונה בישראל בתחום והמעבדה הזאת מתאימה באופן טבעי לאקו-סיסטם שאנחנו יוצרים כאן".

עם קריצה לאקטואליה הכללית אמר חולדאי כי "רק חברות וערים שמקדמות דמוקרטיה וסובלנות יכולות לקדם חדשנות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יגאל

    איך אני יכול להגיע לחברה לחדשנות, לא מוצא שום פרטים ליצירת הקשר

אירועים קרובים