השר מיקי איתן: חייבים לייצר שיתוף פעולה בין מערך ממשל זמין לשלטון המקומי
"קובעי המדיניות בממשלה וברשויות לא מודעים להשלכות של החלטותיהם על מערכות המידע והמיחשוב. הדבר גורם לתקלות רבות ופוגע בשירות", אמר איתן, הממונה על שיפור השירות לאזרח, במושב הנעילה של כנס המנמ"רים ברשויות המקומיות ● לדבריו, "בתוך זמן קצר אגיש לראש הממשלה את תוכנית הרפורמה בשירות הציבורי, שתכלול גם את תחום המיחשוב"
"שיתוף הפעולה בין מערך ממשל זמין למערך המיחשוב של הרשויות המקומית חייב להיות חלק מהרפורמה לשיפור השירות הציבורי שהממשלה מובילה", כך אמר השר מיקי איתן, הממונה על שיפור השירות לאזרח בממשלה. איתן דיבר הבוקר (ג') במושב הסיום של כנס המנמ"רים ברשויות המקומיות, שנערך במלון לאונרדו (לשעבר גולדן טוליפ) שלחוף ים המלח.
השר איתן אמר, כי הוא מודע לכך שכיום פועלות מערכות ממשל זמין ומערכות המיחשוב של הרשויות המקומיות בנפרד, ולדעתו אין שום סיבה שלא לייצר שיתוף פעולה ביניהן. לדבריו, "על מנת להצליח בשירותי ממשל זמין, יש לשתף בהם את הרשויות המקומיות. התקציב איננו הבעיה המרכזית שעומדת בפני ישום שיתוף פעולה שכזה. אם אראה, שכדי לממש את התוכניות צריך לגייס כספים, אלחם למען זה. מנגד, לא אהיה מוכן לקבל דרישות כספיות ללא מטרה וללא תוכניות".
איתן סקר בפני 150 המנמ"רים שהשתתפו בכנס את פעילותו בשנה האחרונה. לדבריו, "זו הפעם הראשונה בתולדות ממשלות ישראל שראש ממשלה מחליט להקצות משאבים לנושא שיפור השירות לאזרח. זה אולי לא מצדיק משרד, אבל עצם העובדה שהנושא על סדר היום מעוררת תקווה ואופטימיות". איתן ציין, כי בקרוב מאוד יגיש לראש הממשלה את תוכנית הפעולה שלו לביצוע הרפורמה בשירות הציבורי.
לדברי איתן, הרפורמה תכלול הקמת יחידת שירות לקוחות, שתעבוד על פי המודל שבו פועלות יחידות כאלה בחברות עסקיות. "עובדי המדינה יודעים היטב מה זה שירות טוב. כיום, יש ניסיונות להקים יחידות של שירות לאזרח במשרדים שונים, אבל כל משרד פועל באופן עצמאי והעניין לא מנוהל נכון", אמר איתן. במסגרת הרפורמה גם מתכוון השר איתן לשדרג את כל מערך ממשל זמין. "אני יכול לומר בצער, שמאז ועד היום רוב הממשלות לא התייחסו ברצינות למערך ממשל זמין. מה שנעשה הוא פרי עבודתם של הפקידים והעובדים המצוינים, שהמציאו דברים חדשים יש מאין, אבל כמו בכל דבר חדש – לצד ההצלחות צצו גם בעיות שיש לפתור".
תגובות
(0)