שני אחים נעצרו בחשד לגניבת מטבעות ביטקוין

ההונאה - בהיקף בינלאומי ● חוקרי יחידת הסייבר של להב 433 העלו בחקירתם כי החשודים ביצעו הונאת פישינג בפורומים ברשת, וגנבו סיסמאות לארנקים דיגיטליים

אילוסטרציה BigStock

שני אחים נעצרו בחשד שביצעו הונאת פישינג בהיקף בינלאומי, על חשבונות בנק בהם מוחזקים מטבעות ביטקוין.

חוקרי יחידת הסייבר של להב 433 העלו בחקירתם כי החשודים ביצעו הונאת פישינג בפורומים ברשת, וגנבו סיסמאות לארנקים דיגיטליים.

החקירה החלה בעקבות מידע שהתקבל במשטרת ישראל, ממנו עלה כי שני האחים החשודים שלחו הודעות בפורומים העוסקים בארנקים דיגיטליים, שהכילו קישור לאתר הנחזה לאתר המאפשר הורדת תוכנה לניהול הארנקים. זאת, תוך הנחיה לציין שם משתמש וסיסמה.

הפרטים אותם הזינו הקורבנות הועברו ישירות לידי השניים, והם ניצלו זאת, לטענת המשטרה, כדי לגנוב מאות מטבעות מארנקים דיגיטליים ברחבי העולם. היקף הגניבה לא ברור, ועומד על מטבעות ביטקוין שווי ערך למיליוני עד עשרות מיליוני דולרים.

לאחר המעצר של שני האחים, חוקרי יחידת הסייבר ערכו חיפוש, כדי למצוא אמצעי אחסון דיגיטליים וראיות נוספות. החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433 ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

הנחיות למניעת נפילת קורבן לעבירות פישינג

החשודים נעצרו בחשד לביצוע עבירות של הונאה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות נוספות. לבקשת המשטרה, מעצרם הוארך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בראשון לציון. מעצרו של אחד האחים, בן 32 מתל אביב, הוארך בששה ימים, ומעצרו של האח השני, בן 25 מירושלים הוארך ביממה אחת.

בעקבות המקרה, משטרת ישראל פרסמה כמה הנחיות למניעת נפילת קורבן לעבירות פישינג: יש לשים לב לזהות השולח; אם קיבלתם הודעה, או מסרון חשוד, המבקש לעדכן פרטי תשלום – יש לוודא שאכן כך נדרש – מול החברה השולחת; בכל מקרה בו יש ספק, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של החברה מחדש, בדרך המקובלת, ולעשות זאת באמצעות הדפדפן ולא באמצעות הקישור שהתקבל בהודעה; יש לבצע הורדת תוכנות מהאתר הרשמי בלבד; יש לשים לב לכתובת האתר בשורת הכתובת בדפדפן. לעיתים יכולה להיות כתובת שונה אפילו בתו אחד; יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח, בדרך כלל מופיע סמל של מנעול ירוק בשורת הכתובת בדפדפן וכתובת האתר מתחילה באותיות https. יש לזכור שפרטי הלקוח, או המשתמש, הם קבועים – עד אשר הלקוח מבקש מיוזמתו לבצע שינוי שכזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים