בגוגל רוצים לשתף קבצים כמו אפל; נפרדים מ-Android Beam?

ענקית הטכנולוגיה עובדת על הוספת פרוטוקול שיתוף קבצים בין מכשיר חדש שיחליף את Android Beam; השירות החדש, Fast Share, מזכיר מאוד את שירות AirDrop שמציעה אפל עבור מכשירי ה-iOS שלה

קנס באיטליה לגוגל. צילום: BigStock

גוגל עובדת על הוספת פרוטוקול חדש לשיתוף קבצים בין מכשירים, שיחליף את Android Beam. השירות החדש, Fast Share, מזכיר מאוד את השירות AirDrop שמציעה אפל עבור מכשירי ה-iOS שלה. בדיוק כמוהו, הוא יאפשר לשני מכשירי אנדרואיד להעביר קבצים זה לזה במהירות, ללא צורך בחיבור לאינטרנט.

להבדיל משירותים קודמים ואחרים שקיימים לאורך השנים ואשר הסתמכו על חיבור והעברת קבצים באמצעות בלוטות', ב-Fast Share קישורית זו תשמש ליצירת הקשר בלבד. לאחר יצירת הקשר העברת הקבצים תתבצע באמצעות שימוש ב-WiFi. בנוסף, להבדיל מפתרונות המבוססים על תקן NFC, לא יהיה צורך במגע פיזי בין המכשירים המשתתפים בהעברת הקבצים, וכן ניתן יהיה לשגר קבצים אל יותר ממכשיר אחד בו זמנית.

לפי הדיווחים, ניתן יהיה גם להשתמש ב-'נקודה חמה לשיתוף אינטרנט', אליה יכול להתחבר כל טלפון עם או בלי סיסמה, כדי ליצור את חיבור ה-WiFi הנדרש להעברת הקבצים בפועל.

לפי הקוד של Android Q, אמור Fast Share לאפשר התחברות, לפחות זמנית, למחשבי כרומבוק, לטלפוני פיקסל, להתקני Android Wear וגם למכשירי iPhone. עם זאת, אפשר להניח שבסופו של דבר ניתן יהיה להשתמש בתכונה זו בכל מכשיר בו תותקן מערכת ההפעלה החדשה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים