זמן הטלגרם
טלגרם זוכה באחרונה בצמיחה בתחום הפרסום - הצורך בתקשורת שונה עם הלקוח מביא חברות לפתיחת ערוץ טלגרם הפונה ללקוחות בצורה מדויקת יותר וללא חשש לפגיעה בפרטיות אברהם מאיה, מנהל שותף בחברת טלגרם אדס מספר על כך
כתב: רון קסלר.
בזמן שפייסבוק וגוגל קורסות תחת תביעות על הפרות פרטיות כאלה ואחרות, עולה וצומחת טלגרם דווקא מכיוון לא צפוי: פרסום. מה המשותף בין המועצה המקומית מזכרת בתיה, בנק הפועלים ואפילו מחסני חשמל? שלושת המותגים האלו הבינו את הצורך בתקשורת שונה עם הלקוח ופתחו ערוץ טלגרם הפונה ללקוחות שלהם בצורה מדויקת יותר וללא חשש לפגיעה בפרטיות, משום שכל מה שיש בידיהם זה הנייד של הלקוח. כדי להבין איך כל זה עובד ואיזה חידושים יש בתחום שוחחנו עם אברהם מאיה, מנהל שותף בחברת טלגרם אדס העוסקת בפרסום ממוקד בערוצי וקבוצות טלגרם.
"זו פלטפורמה שמבינה את האנשים בטלגרם", מסביר לנו מאיה, נקודת ההסתכלות שלנו היא נקודת המבט של מנהלי הקבוצות והאנשים שמגיעים. כתוצאה מכך יורד חלק גדול מהאנטי שיש לאנשים מפרסומים כמו בפלטפורמות אחרות. המשתמשים מבינים שזו הדרך של מנהלי הקבוצות לקבל תגמול על העבודה שלהם, ולכן יש יותר הבנה לצורך בפרסום.
מהם היתרונות עבור מותגים גדולים?
גם מותגים גדלים, כמו מחסני חשמל, בנק הפועלים ואפילו מועצת מקומית מזכרת בתיה, הבינו את הייחודיות שיש בטלגרם בעיקר משום שאינה פולשנית, אין בה מעקב אחרי הגולש, הגולש הוא זה שקובע את הכללים: מתי יתנתק ומלבד מספר הטלפון שלו אין למנהל הקבוצה או הערוץ אף מידע עליו. בניגוד לפלטפורמות כמו פייסבוק כאשר יש צורך בהעברת תוכן לגולש, מנהלי הקבוצות מייצרים עבורו כלים שינגישו לו את התוכן, כמו בוטים ומשחקים, ולא נעשה מעקב אחר הגולש ואחרי מה שמתאים לו לפי התכנים שצרך.
טלגרם היא אפליקציה למשתמשי קצה, היכן החיבור לעולם ה-IT?
טלגרם גדושה באנשי IT, אנשים שהם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, אנשי פיתוח, אבל יחד עם זאת ככל שעובר הזמן ויש חדירה של טלגרם לארץ יש יותר ויותר אנשים שמשתמשים בו והוא נעשה נגיש יותר.
מהיכן הגעת לתחום הזה?
הגעתי מעולם הפרסום והאסטרטגיה בדיגיטל, השותף שלי בא מעולם הפיתוח, והחידוש אצלנו הוא בשילוב שבין שני העולמות, ובקרוב נעלה מערכת עם ממשק אינטרנטי שלכל מפרסם תהיה גישה למידע עליו: כמה חשיפות, כמה הקלקות ומה הנתונים כמו שכל מערכת פרסום "רגילה" נותנת.
איך זה עובד?
הממשק מאוד דומה לתהליך של מונוטיזציה או אפיליאציה, ממש כמו מערכת "גוגל אדס סנס". בעלי קבוצות/ערוצים מתחברים למערכת טלגרם אדס ולמעשה נותנים לה אפשרות לשלוח פרסומות לתוך הקבוצה בתדירות הנקבעת על ידי המנהל. המנהל מתוגמל, המודעה מתפרסמת, כולם מרוצים.
מהן אפשרויות הפילוח?
האפשרויות מאוד מגוונות, ניתן לבחור באילו קבוצות וערוצים המודעה תפורסם על פי תחומי העניין של הקבוצות. כמו כן, בתהליך ניסוח והעלאת המודעה, יש אפשרות לבחור תחומי עניין רלוונטיים, כדי להשיג תוצאות אופטימליות.
ומה מידת החשיפה?
ניתן לפרסם אצלנו מודעה והמודעה שלך תופץ ביותר מ-750 קבוצות וערוצים בטלגרם, המכילים כמיליון איש, בניגוד לפלטפורמות האחרות, שם אנחנו בוחרים למי תוצג המודעה.
כיצד אתה רואה את עולם הפרסום בשנתיים הקרובות עם כניסתה של טלגרם לתחום הזה?
אין ספק ששחקני הענק בתחום (גוגל פייסבוק לצורך העניין – ר"ק) הם כאן כדי להישאר, אבל הם מבינים שהם חייבים לחדש כל הזמן גם בשביל להשאיר את הקהל שלהם וגם בשביל לתת ערך מוסף אמיתי למפרסמים.
אך עם זאת, אחרי כל מהפכה גדולה חייבת להיות ריאקציה, במקרה הזה, זו חזרה למקום "נקי" מהעין הבוחנת של ה"אח הגדול". אני מאמין שבנישה הזו אפליקציית טלגרם מצטיינת, היא בשורה אמיתית בתחום, וזה בא ויבוא עוד לידי ביטוי בעתיד הקרוב.
לצפייה בסרטון המדגים את שיטת טלגרם אדס