נטפליקס: עלייה בהכנסות לצד האטה בגידול במספר המנויים
מספר המנויים של שירות הסטרימינג גדל ברבעון השני בחצי בלבד ממה שצפו בשוק ובחברה ● נטפליקס אמנם מפזרת אופטימיות, אבל אנליסטים חוששים להאטה בצמיחה שלה ● מגמה שלילית - גם ברווחיות
האם זוהרה של נטפליקס הועם, או מתחיל לדעוך? מספר המנויים של שירות הסטרימינג הפופולרי אמנם עלה ברבעון השני, אבל במספר נמוך הרבה יותר מהציפיות בשוק ההון ובחברה עצמה. עם זאת, החברה רשמה נתונים כספיים טובים למדי – הן ברבעון והן במחצית הראשונה של השנה.
מספר המנויים לשירות של נטפליקס, שאחראי לשורה של סדרות פופולריות במיוחד ופועל גם בעולם הסרטים, עלה ברבעון רק ב-2.7 מיליון איש – חצי מהנתון שצפו הן בשוק והן החברה עצמה. הדבר הביא אנליסטים לחשש לקיטון בצמיחה העתידית של החברה. ואכן, סימנים לכך נראו במסחר שמעבר לדלפק אמש (נטפליקס פרסמה את התוצאות לאחר סגירת השערים בניו-יורק), עם ירידה של 10% בשער מניית החברה.
ההכנסות בצמיחה, הרווח הנקי בצניחה
הדו"חות של החברה מראים כי במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות שלה זינקו ב-23.57% ל-8.28 מיליארד דולר וההכנסות – ב-24.13% ל-9.44 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווח התפעולי האמיר ב-28.25% ל-1.17 מיליארד דולר. הרווח הנקי, לעומת זאת, ירד ב-8.86% ל-614.7 מיליון דולר, כתוצאה מגידול חד – של קרוב ל-50% – בהוצאות המימון, וזינוק של יותר מפי חמישה בחבות המס.
החברה רשמה מגמות דומות ברבעון השני: ההוצאות צמחו במהלכו ב-22.4% ל-4.22 מיליארד דולר וההכנסות – ב-26% לקצת יותר ממיליארד דולר. הרווח הנקי, שגם ברבעון הושפע לרעה מסעיפי המימון וחבות המס, צנח בכ-30% ל-270.65 מיליון דולר, והרווח הנקי למנייה ירד בשיעור דומה ועמד על 60 סנט.
עוד עולה מהנתונים הרבעוניים כי ההוצאות הגולמיות האמירו ב-25.11% לכשלושה מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-27.5% ל-1.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 38.95%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-16.15% ל-1.21 מיליארד דולר ואילו הרווח זינק ב-63.64% ל-706.42 מיליון.
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, כתב לבעלי המניות שהגידול במספר המנויים היה אמנם קטן הן מזה שנרשם ברבעון הקודם והן מהציפיות של החברה, אולם ציין שההנהלה צופה שברבעון השלישי יצטרפו לשירות שלה שבעה מיליון מנויים חדשים, לעומת גידול של 6.1 מיליון ברבעון המקביל ב-2018.
תגובות
(0)