פייסבוק הכתה את התחזיות – אבל צופה ירידה בקצב הצמיחה
החברה רשמה הוצאות עתידיות וצופה ירידה בקצב הצמיחה במחצית השנייה של השנה ● ברבעון השני היא רשמה עלייה של 28% בהכנסות וצניחה של כ-50% ברווח הנקי ● מספר המשתמשים היומיים בסטוריז הגיע לחצי מיליארד
פייסבוק הציגה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה עליות דו ספרתיות בהכנסות וירידות דו ספרתיות ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה אמש (ד'). התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים בסעיפי ההכנסות והרווח למנייה, מה שהוביל לתגובה חיובית בקרב המשקיעים, שהעלו את שער המנייה של החברה לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט בכ-1%. עם זאת, פייסבוק צופה האטה בצמיחה שלה במחצית השנייה של השנה, מאחר שלהערכתה, היא "תחטוף" עוד קנסות בגין הפרת פרטיות, נוסף על הקנסות שהיא "חטפה" באחרונה.
הרשת החברתית של מארק צוקרברג נמצאת בבעיה מסוימת עקב הקנסות, בהם קנס של חמישה מיליארד דולר שהיא "חטפה" באחרונה (אם כי בהסכמה) מוועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית ואחד נוסף בסכום של 100 מיליון. כתוצאה מזה, היא הכניסה לדו"חות שלה צפי להוצאות עתידיות בסך של שלושה מיליארד דולר וחוזה ש-2.1 מיליארד מהן תהיינה ברבעון השלישי של השנה.
הנתונים מראים כי מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק הגיע ברבעון השני ל-1.59 מיליארד ומספר המשתמשים שנכנסים לרשת החברתית לפחות פעם אחת בחודש – ל-2.41 מיליארד. המספר היומי של המשתמשים בסטוריז הגיע לחצי מיליארד.
זינוק של כ-70% בהוצאות
התוצאות הכספיות מעידות על כך שבמחצית הראשונה של השנה, ההוצאות של החברה זינקו ב-73.01% ל-24.02 מיליארד דולר ואילו ההכנסות גדלו "רק" ב-26.85% ל-31.96 מיליארד. העלייה התלולה בהוצאות הביאה לצניחה של 50% ברווח הנקי ל-5.05 מיליארד דולר.
ברבעון השני צמחו ההוצאות ב-66.58% ל-12.26 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-27.63% ל-16.89 מיליארד. הרווח הנקי צלל ברבעון ב-48.77% ל-2.62 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה צנח ב-47.7% ל-91 סנט.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-23.15% ל-3.31 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-23.25% ל-13.58 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 80.42%. ההוצאות התפעוליות רשמו עלייה ניכרת מאוד – של 73.71% – ל-8.95 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-21.5% ל-4.83 מיליארד.
צוקרברג, כהרגלו, מיעט בדיבור בתגובה לתוצאות, וכל אשר אמר הוא ש-"היה לנו רבעון חזק והקהילה שלנו ממשיכה לגדול. במקביל, אנחנו ממשיכים להשקיע בחיזוק הפרטיות של המשתמשים".
תגובות
(0)