תוצאות טובות לסימנטק: גידול בהכנסות, מעבר לרווח נקי

החברה, שבסוף השבוע נמכרה החטיבה הארגונית שלה לברודקום, עקפה את תחזיות האנליסטים, לאחר שההכנסות שלה גדלו ב-8% והרווח הנקי עמד על 26 מיליון, בהשוואה להפסד של 60 מיליון ברבעון המקביל אשתקד

סימנטק

סימנטק, שבסוף השבוע פורסם כי מכרה את החטיבה הארגונית שלה לברודקום תמורת 10.7 מיליארד דולר, השיגה תוצאות טובות ברבעון הראשון של שנתה הכספית – כך עולה מהדו"חות שהחברה פרסמה. ענקית האבטחה אף עקפה את תחזיות האנליסטים הן בסעיף ההכנסות והן בסעיף הרווח.

החברה ניהלה בחודשים האחרונים משא ומתן למכירתה מול ברודקום. אלא שהמגעים לרכישת ענקית אבטחת המידע כולה כשלו, מאחר שברודקום הציעה סכום שלדעת סימנטק היה נמוך משווי האמיתי שלה (היא הציעה 27.25 למנייה, שמשקפים שווי שוק של כ-17.5 מיליארד דולר, בעוד שסימנטק רצתה דולר יותר). במקום זה, שתי החברות החלו לנהל משא ומתן לקניית החטיבה הארגונית של סימנטק – שהסתיים, כאמור, בהצלחה. ברודקום תשלם עבור העסקה 10.7 מיליארד דולר, בעסקת מזומנים.

ההכנסות – 60 מיליון דולר יותר מהתחזיות

התוצאות הכספיות מעלות כי ההוצאות של סימנטק ברבעון ירדו ב-6.42% ל-1.08 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-7.87% ל-1.25 מיליארד. האנליסטים העריכו שהכנסות החברה יגיעו ל-1.19 מיליארד דולר.

סעיף נוסף שבלט לחיוב הוא הרוויחות הנקייה: סימנטק עברה בתקופה המדווחת לרווח נקי של 26 מיליון דולר לעומת הפסד של 60 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2018. כמו כן, היא עברה לרווח נקי למנייה של ארבעה סנט, בהשוואה להפסד של 10 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-9.24% ל-272 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-7.46% ל-975 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-78.2%. הרווח התפעולי זינק פי 78.5 ל-157 מיליון דולר.

בהנהלת סימנטק מעריכים שההכנסות ברבעון השני של השנה הכספית יסתכמו בטווח שבין 1.16 ל-1.21 מיליארד דולר.

אושרה תכנית לרכישה מחדש של מניות

ריק היל, מנכ"ל סימנטק, אמר כי "הצגנו ביצועים טובים ברבעון הראשון של השנה, ועקפנו את התחזיות שלנו לגבי ההכנסות והרווחיות כאחד". הוא התייחס להסכם עם ברודקום וציין כי "חברי ההנהלה עבדו מסביב השעון כדי להגיע להסכם למכירת פעילות האנטרפרייז שלנו. פעילות זו תהיה חלק מברודקום, אבל תמשיך לפעול תחת המותג סימנטק. העסקה תאפשר לנו להחזיר לבעלי המניות שלנו את השווי העסקי של חטיבת האנטרפרייז ולהתמקד בפיתוח ובאספקת פתרונות אבטחת מידע ללקוחות הצרכניים שלנו".

"זאת ועוד", הוסיף, "מועצת המנהלים של החברה אישרה הגדלת תכנית רכישה מחדש של מניות בסכום נוסף, של 1.1 מיליארד דולר, כך שהתכנית תסתכם ב-1.6 מיליארד. התמורה ממכירת חטיבת האנטרפרייז תאפשר לנו לממן את תכנית הרכישה מחדש, תוך שמירה על רמת החוב שלנו".

כפיר בירנבוים, מנכ"ל סימנטק ישראל, התייחס לפעילות החברה בארץ ואמר כי "השוק בישראל ממשיך לאמץ את פלטפורמת הגנת הסייבר האחודה שלנו, וגם ברבעון הנוכחי הצגנו גידול משמעותי. ארגונים רבים נמצאים במסע לענן ואנחנו משתלבים באבטחתו, באמצעות פתרונות המאפשרים את מימוש תפיסת ה-Zero Trust, שהולכת וצוברת תאוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים