תוכן שיווקי

למגה ספורט יש מגה מערכת BI של מיקרוסופט

בתוך רבעון אחד בלבד, וללא צורך בתשתיות, הטמיעה אקסלנדו מערכת Power BI בקבוצת MGS ● דרור סיני, המנמ''ר: "השילוב של אקסלנדו עם Power BI הוא פתרון מיטבי במבחן התוצאה, קיבלנו החזר השקעה מיידי, והכי חשוב - המנהלים אוהבים ועושים שימוש יומיומי בדשבורדים"

19/09/2019 13:17

MGS

הילל יוסף

אקסלנדו הטמיעה מערכת BI של מיקרוסופט בקבוצת MGS ספורט טרדינג, הכוללת את רשתות מגה ספורט, אליטל, סטיב מאדן, ריפליי, מכירה באמצעות אתרי סחר אונליין, וכן את חנות הדיוטי פרי החדשה. בעקבות הטמעת Power BI  של מיקרוסופט, מעידים מנהלי ועובדי הקבוצה כי שיפרו משמעותית את תהליכי קבלת ההחלטות מבוססי דטה, ונוצרה בחברות הקבוצה אמת ארגונית אחת, עם שקיפות של נתונים ותהליכים.

רשת מגה ספורט, הפועלת בשוק הישראלי יותר מעשרים שנים, מונה יותר מ-50 סניפים ומוכרת יותר ממיליון פריטי הנעלה, ביגוד וציוד.

MGS עובדת עם מערכת ERP של פריוריטי לניהול התהליכים. עד העבודה עם אקסלנדו ומערכת ה-Power BI הפיקה החברה דו"חות מהפריוריטי לניתוח באקסל באופן ידני מוגבל ומסורבל (בשל ריבוי הנתונים). הנהלת הקבוצה שאפה לעבור למערכת שתאפשר שקיפות נתונים מלאה, בכל זמן ומקום, אמת עסקית אחת ומבט כולל של 360 מעלות על הנתונים.

דרור סיני, מנמ"ר קבוצת MGS. צילום: יח"צ

דרור סיני, מנמ"ר קבוצת MGS. צילום: יח"צ

אנשי אקסלנדו ערכו התאמה של מערכת ה-BI בשני עולמות תוכן – קמעונאות וסיטונאות, עם מיקוד על ביצועי הסניפים, סוכנים ומנהלי אזור, משכורות, מצב המלאים, עומס הלקוחות, מספר פריטים ממוצע בסל ועוד.

בשל העובדה שקבוצת MGS עוסקת בכמה עולמות תוכן – סיטונאות, קמעונאות, מותגי בית ומותגי חוץ – אנשי אקסלנדו נדרשו לפתח KPI שונים לפרסונות השונות. אנליסט מטעם אקסלנדו עבד כתף אל כתף עם דרגי הניהול השונים, הבין את הצרכים והטמיע את הפתרונות במטה ובשטח, בצמוד לדרור סיני, מנמ"ר הקבוצה.

במסגרת הפרויקט אנשי אקסלנדו "הלבישו" את מערכת ה-BI על מיליוני פריטים עד חתך דגם, מידה, קולקציה, צבע וכדומה, ובעשרות חנויות הקבוצה. הפרויקט היה מורכב, בשל ריבוי הפריטים, החנויות והמשתמשים – הנהלת החברה, מנהלי הרכש, הסחר הכספי, המותגים ומנהלי הסניפים, ספקים, סוכנים וחנויות.

הפיתוח נתן מענה לדרישות העסקיות, כך שהמערכת משקפת היום נתוני מכירות, רווח גולמי, השוואות בין סניפים, קטגוריות, דגמים, קולקציות, וחיתוכים על ציר הזמן. העבודה עם מערכת ה-BI מאפשרת למנהלים, לקניינים ולאנשי התפעול להיחשף למדדים השונים בארגון: השוואות של מכירות מול תקופות, עמידה ביעדים לאנשי המכירות ולחנויות ועוד. 

בנוסף, בעקבות הפרויקט, השיח העסקי עבר משיחות ותכתובות ליכולת לתקשר עם מנהלים אחרים באמצעות דשבורדים משותפים. 

מערכת ה-BI – משקפת את כל הנתונים הנדרשים

מסך מבט על. צילום: יח"צ

מסך מבט על. צילום: יח"צ

מסך קניתוח חגים. צילום: יח"צ
מסך ניתוח חגים. צילום: יח"צ

מסך קצב מכירות. צילום: יח"צ

מסך קצב מכירות. צילום: יח"צ

מודל ייחודי של המלצות רכש

אקסלנדו

אקסלנדו

"ל-MGS פותח מודל ייחודי להמלצות רכש, המאפשר היערכות עם מלאים, שיהיו בהיקף המתאים, בלא עודף וחוסר", מספר אנליסט ה-BI בפרויקט, דור גבאי מאקסלנדו. "המודל ניתן ליישום לפי תקופה, מוצר או היררכיה. המערכת גם מאפשרת לערוך ניתוחים על אקסל, למי שכך נוח לו יותר. אקסלנדו ו-MGS ממשיכות לעבוד על פיתוח מודלים נוספים לייעול העבודה, לפי דרישות העולות מהשטח. הגמישות של אקסלנדו להתאים לMGS מודלים קיימים לצד פיתוחים יעודיים הפכה את העבודה המשותפת לפרקטית במיוחד".

דרור סיני, מנמ"ר הקבוצה, אמר כי "אני יכול לומר בביטחון שהשילוב של אקסלנדו עם Power BI של מיקרוסופט הוא פתרון מיטבי במבחן התוצאה. החזר ההשקעה התקבל באופן מובהק ומיידי, והכי חשוב – המנהלים אוהבים את לוח המחוונים ועושים בו שימוש יומיומי".

בועז דה האן, שותף מייסד באקסלנדו. צילום: יח"צ

בועז דה האן, שותף מייסד באקסלנדו. צילום: יח"צ

בועז דה האן, שותף מייסד באקסלנדו, ציין כי "הפרויקט היווה אתגר עסקי וטכנולוגי: הסביבה התחרותית והמשתנה באופן דינמי, לצד רמת המורכבות התפעולית הגבוהה. נתנו מענה לאתגר נתוני העתק, ביג דטה. 'הלבשנו' את מנהלי ועובדי הקבוצה בלוח מחוונים מקצועי, שמצייד אותם למירוץ העסקי. מדהים אותי כל פעם מחדש שכל אתגר הנתונים העצום הזה – של עשרות סניפים, מיליוני פריטים, אינספור טרנזקציות יומיות – עולה רק עשרה דולרים".

הוא הוסיף כי "אקסלנדו שומרת על קשר גם עם משתמשי הקצה, ונותנת מענה תואם לצרכי השטח, עם נגישות לכל, חיסכון בזמן, והכי חשוב – שקיפות ויכולת לעבודה בשירות עצמי. המידע נוגע לליבת העסק, רלוונטי וחשוב למשתמשים, ומעניק ערך לכולם".

אירועים קרובים