ארה"ב: ה-FCC הצביעה ואישרה את עסקת טי-מובייל וספרינט

כפי שנחזה מראש - בהתבסס על דברי היו"ר שלה, אג'יט פאי, במאי - רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית בעד המיזוג הענק, בסך של 26.5 מיליארד דולר ● עם זאת העסקה עדיין לא יוצאת אל הפועל

טי-מובייל וספרינט

רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC אישרה רשמית את המיזוג בין ענקיות התקשורת טי-מובייל וספרינט אתמול (ד'), כך על פי דברי גורם מהרשות ל-The Verge. ההצבעה בנדון נערכה חודשים לאחר שמשרד המשפטים האמריקני נתן לעסקה, בהיקף שך 26.5 מיליארדי דולרים, את האור הירוק. עם זאת, המיזוג עדיין לא יוצא לדרכו הלכה למעשה בגלל תביעה בעניינו.

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: מתוך ויקיפדיה

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: מתוך ויקיפדיה

תוצאות ההצבעה אינן מפתיעות – אחרי שממשל אובמה דחה שוב ושוב את ניסיונותיהן של החברות להתמזג, על רקע דאגות שעסקה מעין זו תפגע בתחרות בתחום הסלולר, במאי האחרון מסר אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC ואיש ממשל טראמפ, שבכנתו להמליץ לרשות על אישור האיחוד, שלדבריו יאיץ את פריסת הדור החמישי בארצות הברית.

פאי ציין גם שהמיזוג יסייע להביא פס רחב מהיר יותר לתושבים האמריקניים באזורים כפריים מבודדים. "שתיים ממטרות העל של ה-FCC", לדבריו, "הן לצמצם את הפער הדיגיטלי באזורים הכפריים המבודדים של המדינה ולקדם את מובילותה של ארצות הברית בדור 5 – הדור הבא של הקישוריות האלחוטית. ההתחייבות שהצהירו עליה טי-מובייל וספרינט תקדם באופן ממשי כל אחד משני היעדים הקריטיים הללו".

הרפובליקנים תמכו – הדמוקרטים לא

על פי הדיווח מטעם הגורם הפנימי מהרשות, פאי ושני נציבים רפובליקנים הצביעו, כצפוי, לטובת אישור העסקה בעוד ששני נציבים דמוקרטיים הצביעו נגדה. הטקסט של צו האישור לא צפוי להתפרסם אלא בהמשך החודש.

יצוין כי משרד המשפטים האמריקני אישר את העסקה כבר ביולי. במסגרת ההסכמות מול המשרד הוחלט כי החברות ייאלצו למכור נכסים, ויפצלו את העסקים של ספרינט שנרכשו בעבר, כולל בוסט מובייל, לחברת הטלוויזיה הלוויינית, דיש נטוורק קורפ, ויספקו לה גישה ל-20,000 אתרים סלולריים ולמאות מוקדים קמעונאיים. מקאן דלראהים, ראש רשות ההגבלים במשרד המשפטים, אמר לאחר האישור כי בלעדיי הצעדים שעליהם הוסכם, המיזוג "יפגע בתחרות באופן משמעותי".

לכשתצא לפועל הלכה למעשה, העסקה לשילוב הספקיות האלחוטיות השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב תציב אותן בעמדה חזקה בהרבה מול המובילות הנוכחיות בשוק האמריקני, וריזון ו-AT&T. המיזוג ממתין לאישור הממשלה מאז אפריל 2018, אבל בפני מימושו עדיין עומדת מכשלה בדמות תביעה שהוגשה על ידי קבוצת תובעים כלליים של מספר מדינות, בראשן ניו יורק.

התביעה נגד ספרינט וחברת האם שלה, תאגיד סופטבנק היפני, וטי-מובייל, והחברה האם שלה, דויטשה טלקום, טוענת כי העסקה תגרום להעלאת המחירים לצרכנים. המשפט בעניינה יתקיים ב-9 בדצמבר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים