נייקי ואמזון – כבר לא

נייקי הודיעה כי היא מסיימת את תוכנית הפיילוט שלה עם אמזון, שנועדה לפקח בצורה הדוקה יותר על המותג ולמנוע מכירה של מוצרים מזויפים על ידי סוחרי צד שלישי ● נייקי: המהלך הוא חלק מן המיקוד של החברה לשדרג את חוויית הלקוח באמצעות יחסים ישירים ואישיים יותר

נייקי הודיעה כי תפסיק למכור את מוצריה באמזון, לאחר שסיימה תוכנית פיילוט שהחלה בשנת 2017. כחלק משינוי מקיף באסטרטגיית השיווק והמכירות שלה, החברה גם מינתה כמנכ"ל את ג'ון דונהיו, שכיהן במנכ"ל אי-ביי במשך עשור והוביל אותה להישגים מרשימים, ובשנתיים האחרונות שימש כמנכ"ל חברת שירותי הענן סרוויסנאו.

"כחלק מן המיקוד של נייקי לשדרג את חוויית הלקוח באמצעות יחסים ישירים ואישיים יותר, החלטנו לסיים את הפיילוט שלנו עם אמזון", ציינה נייקי בהצהרה.

במהלך תקופת הפיילוט, רכשה אמזון את המוצרים ישירות מנייקי ולא מחברות צד שלישי, כשהמטרה המוצהרת הייתה פיקוח הדוק יותר על סוחרי צד שלישי ומניעה של מכירת מוצרים מזויפים על ידם.

עסקת חסימת המותג בין אמזון לנייק עוררה רעש גדול לפני יותר משנתיים, כמו העסקה שעשתה מאוחר יותר עם אפל ובאחרונה כנראה גם עם נינטנדו. מכל מקום, חברות רבות גילו, כי חיסול מוכרי צד שלישי באמזון הוא משימה כמעט סיזיפית, שכן על כל סוחר שמסולק מן הפלטפורמה צץ מיד אחד חדש.

לפי הדיווחים, אמזון כבר התכוננה למהלך הזה באמצעות פיתוח רשת של מוכרי צד שלישי, כך שמוצרי נייקי בעצם ימשיכו להימכר בה. נייקי מצידה תמשיך להשתמש בשירותי הענן של אמזון, AWS.

בשנים האחרונות הרחיבה נייקי בצורה משמעותית את המכירות המקוונות הישירות שלה ואף שילשה אותן מאז 2013, אם כי הן עדיין מהוות כשליש בלבד מסך המכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים