סלקום עברה להפסד, נטישת מנויי הסלולר בעלייה
על רקע תכנית ההבראה מפרסמת החברה תוצאות לא מלבבות במיוחד, עם הפסד נקי של שני מיליון שקלים ושיעור נטישה של יותר מ-11% ● בסלקום תולים זאת ב-"תנאי השוק המאתגרים" וביישום התכנית
סלקום סיימה רבעון שהייתה מעדיפה לשכוח, עם נתונים לא מחמיאים במיוחד: החברה עברה במהלכו להפסד נקי, ההכנסות עלו אך מעט ושיעור נטישת מנויי הסלולר עלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בתחום הסלולר, היא נותרה החברה הגדולה בישראל.
התוצאות מגיעות על רקע תכנית ההבראה שסלקום הכריזה עליה במהלך הרבעון. התכנית כוללת קיצוץ בהשקעות, ובמקור כללה גם פיטורי מאות עובדים. אלא שהוועד התנגד לכך ונקט בצעדים ארגוניים, וכתוצאה מכך ההנהלה נכנסה אתו למשא ומתן, שנמשך בימים אלה.
מהנתונים עולה כי הכנסות החברה עלו ברבעון ב-3%, בעיקר כתוצאה מגידול של כ-11% במכירות הציוד ושל 1% במכירות השירותים, והן עמדו על 938 מיליון שקלים. העלייה נבעה בעיקר מגידול בהיקף מכירות הציוד במגזר הנייד, שקוצצה בחלקה על ידי ירידה במכירות הציוד במגזר הנייח. אלא שההוצאות גדלו בשיעור ניכר יותר מההכנסות – 4% – ל-906 מיליון, מה שתרם למעבר מרווח נקי של מיליון שקלים להפסד נקי של שני מיליון שקלים. ההפסד הנקי למנייה עמד ברבעון השלישי על אגורה אחת לעומת רווח של אגורה אחת.
עלייה של 11% בנטישת המנויים
סלקום רשמה שיעור נטישה רבעוני גדול למדי – של 11.4%, בהשוואה ל-10% ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, מספר מנויי הסלולר גדל ב-22 אלף נטו, מה שמעמיד את מספר המנויים שלה על 2.767 מיליון. גידול קל נרשם גם בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), שהסתכמה ברבעון השלישי ב-53.2 שקלים בהשוואה ל-52.5 שקלים ברבעון המקביל ב-2018. עלייה זו נבעה ממחיקת מנויי פרי-פייד ו-M2M ממצבת מנויי הסלולר של החברה, שנעשתה ברבעון הקודם.
עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-3.4% ל-667 מיליוון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-2.3% ל-271 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 28.89%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-6.2% ל-239 מיליון שקלים והרווח פחת ב-20% ל-32 מיליון. בנוסף, חבות המס של סלקום זינקה ב-50% לשלושה מיליון שקלים.
תוצאות לא טובות – גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-2.1% ל-2.7 מיליארד שקלים וההכנסות רשמו עלייה זעומה, של 0.6%, ל-2.8 מיליארד. על רקע מספרים אלה, הרווח התפעולי צנח ב-46% ל-47 מיליון שקלים וההפסד הנקי האמיר ב-82.8% ל-53 מיליון.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "לנוכח המשך התחרות העזה ורמות המחירים הנמוכות בשוק התקשורת הישראלי, הודענו במהלך רבעון זה על אימוצה של תכנית הבראה לחיזוק החברה ולהתמודדות טובה יותר עם תנאי השוק. אנחנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים ליישום התכנית, ולשיפור המדדים הפיננסיים והתפעוליים של החברה. בין יתר הצעדים, פנינו בדרישה לספקי החברה להפחתה ממחיר השירותים שלהם, ביצענו שינויים בתכנית ההשקעות של החברה, קיצצנו בהוצאות ואנחנו מנהלים משא ומתן עם נציגות העובדים".
הוא הוסיף כי "השפעת הצמצום בחלק מההוצאות ניכרת באופן חיובי כבר בסיומו של רבעון זה, והיא צפויה להעמיק ברבעונים הבאים. בזמן שתנאי השוק ממשיכים להיות מאתגרים, אנחנו נחושים ליישם את תכנית ההבראה".
שר התקשורת - אתמול יושב לידי קשיש בן 70 בקושי זז בוכה מבולבל רועד כי גילה בחשבון הבנק שדחפו לו עסקה שמעולם לא רצה - הנוכלים בשירות סלקום מרמים אנשים שוב ושוב עם עסקאות הזויות - אתם ממוקדים רק בכסא שלכם - תתעוררו - זהירות מחברת סלקום - רמאים ברישיון, דוחפים לאנשים בכל עסקה טלפון חדש באריזה מדגם לפני עשר שנים ויותר - ואומרים לך בפנים אנחנו יודעים שהטלפון אנדרטה אבל זה חלק מהעסקה - רבותי כל מי שקיבל טלפון שכזה מוזמן לתביעה ייצוגית שתחנוק את הממזרים האלו שעושקים את האנשים הכי חלשים בחברה. השב