הסטארט-אפ הישראלי 6Over6 נמכר תמורת כ-100 מיליון דולר

החברה, שמאפשרת בדיקות ראייה באמצעות הסמארטפון, הוקמה לפני כחמש שנים וגייסה עד היום 15 מיליון דולר

האפליקציה של 6over6

6Over6, סטארט-אפ ישראלי שפיתח אפליקציה שמאפשרת לבצע את כל הבדיקות הנחוצות לקבלת משקפי ראייה או עדשות מגע באמצעות הסמארטפון, נמכר לחברה האמריקנית 1-800Contacts. סכום העסקה לא נמסר, אך גורמים המקורבים ל-6Over6 מעריכים אותו ב-100 מיליון דולר. סגירת הרכישה תתבצע במהלך המחצית הראשונה של ינואר.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2014 על ידי ד"ר עופר לימון וד"ר אלכס זלוטניק, מומחים בתחום האלקטרו-אופטיקה. מדובר בסטארט-אפ השני שהם ייסדו ביחד – הקודם היה אקסיד אימג'ינג, שנמכר לחברת לומב+באוש. 6Over6 גייסה 15 מיליון דולר ממשקיעים כגון רימונצ'י קפיטל, קרן אלומות וחברת האופטיקה ההודית Lenskrat.com, שהיא אף אחת החברות שמשתמשות במוצר.

הפתרון של החברה מבוצע דרך אפליקציה, שמאפשרת שלושה שימושים: חילוץ המרשם מהמשקפיים הקיימים של המשתמש, בדיקה של הראייה לקבלת מרשם חדש ומדידת מרחק בין אישונים. החברה קיבלה אישור שימוש של ה-FDA האמריקני לשני היישומים הראשונים. ב-6Over6 אומרים כי הטכנולוגיה שלהם מייתרת את ההליכה לאופטומטריסט על מנת לבצע בדיקת ראייה וכי ניתן לבצע אותה מכל מקום, כולל מהבית.

בהמשך מתכוונת 1-800Contacts להציע מוצרים חדשים, על בסיס הרכישה, כמו בדיקה וירטואלית לקראת קניית משקפיים חדשים ומרשמים נוספים.

"לאפשר טיפולי עיניים היכן שהם חסרים"

לדברי ג'ון גרהאם, מנכ"ל 1-800Contacts, "אנחנו מעריכים מזה זמן רב את החדשנות של 6Over6 ומשתמשים במוצר שלה. הרכישה מאפשרת לנו להמשיך את המחויבות שלנו לספק השגחה טובה יותר על בריאות העיניים. לאנשים מגיע פתרון פשוט ובמחיר שווה לכל נפש להשגחה על בריאות העיניים שלהם והשילוב שלנו עם 6Over6 מאפשר זאת".

ד"ר לימון ציין כי "משימת החיים שלנו מזה זמן היא ליצור טכנולוגיה שתאפשר לאנשים לשלוט על הטיפול בראייה שלהם ולהגיע לקהילות ברחבי העולם שאין להן גישה לטיפולי עיניים. 1-800Contacts שותפה לדרייב שלנו לשנות את מה שקלוקל בתעשייה הזאת, ואנחנו יודעים שהרכישה תממש זאת ברמה העולמית, כך שאפשר יהיה לעשות שינוי אמיתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים