התוצאות של אמזון טובות: גידול בהכנסות וברווח הנקי
אמזון פרסמה את התוצאות העסקיות שלה לרבעון האחרון לשנת 2019 עם גידול של 20.8% בהכנסות, ל-87.44 מיליארד דולר ● הרווח הנקי גדל ב-7.96%, ל-3.27 מיליארד
אמזון פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של שנת 2019 ולשנה כולה וחשפה תוצאות עסקיות טובות במהלך שתי התקופות. בנוסף, הנהלת אמזון פרסמה תחזית חיובית לגבי הרבעון הראשון של שנת 2020.
רבעון רביעי הוא תמיד רבעון טוב, שכן מדובר ברבעון החגים: חג המולד וראש השנה, ובכלל – בעונת הקניות המסורתית. ולמרות זאת, המשקיעים מרוצים גם מהתוצאות וגם מהתחזית, וזה בא לידי ביטוי בעלייה בשער המנייה, מה שמקרב את שווי השוק של אמזון לטריליון דולר.
הביצועים היו, כאמור, טובים, ובמהלך שנת 2019 החברה הציגה הוצאות כלליות של 266.07 מיליארד דולר – עלייה של 20.69%, שמשקפים עלייה של 45.61 מיליארד דולר. ההכנסות גדלו ב-47.37 מיליארד, ל-280.52 מיליארד דולר – עלייה של 20.34%. ההוצאות הכלליות של החברה גבוהות מאוד, אך יש לשים לב שמדובר בהשקעות שבסופו של דבר הגידול המתמיד בהכנסות מוכיח שהיו מוצדקות ומתוחכמות.
הגידול בהוצאות, שהיו כאמור קטנות מהגידול בהכנסות, השפיע לטובה על הרווחיות ובמהלך השנה הקלנדרית הרווח התפעולי גדל ב-17.07%, ל-14.54 מיליארד, ואילו הרווח הנקי גדל ב-15.04%, ל-11.59 מיליארד.
במהלך הרבעון המדווח תוצאות דומות – ההוצאות הכלליות גדלו ב-21.81%, ל-83.56 מיליארד, שמשקפים עלייה של 14.96 מיליארד. ההוצאות גדלו פחות מהגידול בהכנסות. אלו גדלו ב-15.05 מיליארד, ל-87.44 מיליארד – עלייה של 20.8%, גבוה מתחזית האנליסטים שהעריכו הכנסות של 80 מיליארד בלבד.
בסעיפים הגולמיים הרבעוניים, ההוצאות גדלו ב-20.52%, ל-53.98 מיליארד, הרווח הגולמי גדל ב-21.25%, ל-33.46 מיליארד. רווח גולמי שולי של 38.27%, לעומת 38.13% ברבעון המקביל אשתקד.
בסעיפים התפעוליים גידול דו ספרתי בהוצאות, של 24.23%, ל-29.58 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עלה בשיעור קל של 2.46% בלבד, ל-3.88 מיליארד דולר.
הכנסות המימון נטו גדלו מאוד, ב-610 מיליון, ל-174 מיליון, לעומת הוצאות מימון של 436 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול ברווח החברה בא לידי ביטוי בחבות המס, שגדלה ב-140.37% ל-786 מיליון דולר. הרווח הנקי גדל ב-7.96%, ל-3.27 מיליארד. רווח נקי למנייה מדולל של 6.47 דולר, שמשקף עלייה של 7.12%.
בהנהלת אמזון מעריכים שבמהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 ההכנסות ינועו מ-69 מיליארד דולר ל-73 מיליארד דולר – עלייה של בין 16% ל-22%, לעומת הרבעון המקביל בשנת 2019.
ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה, אמר בעקבות פרסום התוצאות כי "החברה משפרת בצורה מתמדת את השירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, ומינויי ה-PRIME ממשיכים לעלות. ברבעון האחרון של השנה מספר המצטרפים עלה יותר מבכל רבעון אחר. נכון לסוף השנה יש לנו 150 מיליון מינויי PRIME בכל רחבי העולם".
תגובות
(0)