תוכן שיווקי
יניב ליבוביץ', מנהל פעילות SUSE ישראל:

"אנו בעיצומה של בניית תשתית חזקה כדי לבסס את הפעילות המקומית של SUSE" 

מנהל פעילות SUSE בישראל מספר על ההתלבטות של המעבר מחברה מתחרה ומציין, כי מבחינת SUSE לשוק הישראלי יש חשיבות גדולה הרבה מעבר לגודלו העסקי, וכי מנכ"לית החברה הציבה לעצמה את השוק הישראלי כיעד אסטרטגי של החברה בשנה הקרובה

03/03/2020 09:36
יניב ליבוביץ', מנהל פעילות SUSE ישראל. צילום: שני נחמיאס

מינויו של יניב ליבוביץ' לתפקיד מנהל פעילות SUSE ישראל הפתיע רבים בתעשיית ה-IT. ליבוביץ', בעל ניסיון עשיר בשוק מערכות התוכנה והקוד הפתוח, היה מזוהה במשך שנים רבות עם מתחרתה המושבעת, חברת רד האט, כמי ששימש כמנהל פעילות החברה בישראל, יוון וקפריסין ולפני כן ניהל את פעילותה במסגרת מטריקס, נציגתה בישראל.

לפני שנכנס לתפקידו הנוכחי, הוא מילא תפקידים בכירים באמדוקס, שם שימש דירקטור ניהול קשרי לקוחות ולאחר מכן דירקטור פיתוח עסקי ברקספייס.

האם לאחר שנים כה רבות ברד האט הייתה לך התלבטות  כלשהי לחצות ל"צד השני" ולקבל את ניהול SUSE ישראל?

"ההצטרפות שלי לחברת SUSE הגיעה בעקבות פנייה שקיבלתי מהמנכ"לית, מליסה די-דונטו, אשר עם כניסתה לתפקיד לפני כמה חודשים הציבה לעצמה את השוק הישראלי כיעד אסטרטגי של החברה בשנה הקרובה.

"אין ספק, כי המעבר ל-SUSE היה מלווה בלבטים, אבל הם התפוגגו מהר מאוד. גיליתי ב-SUSE חברה משפחתית וחמה, השואפת למצוינות, לחדשנות מתמדת וממוקדת לקוח – ערכים שאני מאוד מתחבר ומאמין בהם. מבחינתי, העובדה ש-SUSE מבינה את החשיבות של השוק בישראל ומשקיעה בו משאבים, לאחר שנים רבות שבהן הפעילות של החברה בארץ הייתה סולידית, היוותה שיקול מכריע, שעודד אותי להיענות לאתגר".

מה תוכל לספר על SUSE?

"SUSE היא כיום חברת הקוד הפתוח העצמאית הגדולה בעולם והיא מפתחת ותומכת במערכות מבוססות לינוקס וקוד פתוח לסביבות השונות וקריטיות בארגונים בסדרי גודל שונים ומגזרי פעילות מגוונים. אנו מסייעים ללקוחותינו לפשט, לחדש ולהאיץ תהליכים ארגוניים בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית. מבחינתנו, קוד פתוח הוא לא סיסמה אלא זוהי תפיסת עולם ומקור השראה.

"זה אולי נשמע טריוויאלי, אך גם חברות שחרתו על דגלן את גישת הקוד הפתוח כבר מתחילות לנעול את התוכנות, והיכולות לבחור הולכות ומצטמצמות. אנו מציעים אלטרנטיבה עם יכולת לעבוד בסביבה פתוחה באמת. לראיה, אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם השחקנים המובילים בעולם. כך אנו מאפשרים למקבלי ההחלטות בארגון, ובראשם הCTO, את הליווי והגמישות הזאת לבחור את המענה והפלטפורמה הטובים ביותר באמצעות מעטפת תוכנה מלאה, תמיכה וידע מקצועי כדי לבצע מהלכים בראש שקט".

מה עומד להשתנות מבחינת הנוכחות של SUSE בשוק הישראלי?

"כמי שמכיר היטב את שוק הקוד הפתוח ומלווה אותו במשך שנים רבות, אני מסכים לחלוטין עם התפיסה, כי SUSE הייתה מתחת לרדאר ולא הצליחה ליצור לעצמה מעמד דומיננטי בשוק המקומי, וודאי לא בהשוואה לפעילות הגלובלית של החברה. עם זאת, אנו במהלך מואץ כדי לשנות זאת, ואת הפירות נוכל לראות כבר במחצית השנייה של 2020.

"כחברה המפתחת בסביבת קוד פתוח ומובילה בתחום, יש לשוק הישראלי מבחינתנו חשיבות שהיא גדולה הרבה מעבר לגודלו העסקי, מכיוון שהשוק המקומי מקרין במובנים רבים על השוק העולמי, וכמי שנתפסת כמובילת חדשנות טכנולוגית יש לישראל השפעה גדולה. לכן לאחרונה הקמנו פה את הסניף הישראלי הרשמי הראשון ומוניתי לתפקיד עקב הניסיון וההיכרות הנרחבת של השוק המקומי בפרט ועולם התוכנה והקוד הפתוח בכלל.

"חשוב לציין ,שיש לנו קהל לקוחות מבוסס בישראל, אנו נוכחים במרבית הארגונים הממשלתיים, גופים ביטחוניים ולקוחות של ארגונים גדולים – לא מעט בשל השותפות הגדולה שלנו עם סאפ והתאימות המלאה מערכות SAP HANA. כך שבהחלט יש לנו אחיזה טובה. עם זאת, כעת אנו בעיצומה של בניית תשתית חזקה של רשת שותפים וערוצי הפצה שיש להם את הknow-how, המקצוענות והסטנדרטים הגבוהים שאנו מצפים על מנת להעמיק ולבסס את הפעילות המקומית".

דיברת על שינויים בשוק הישראל, האם תוכל להרחיב על התוכניות של SUSE העולמית לשנה הקרובה?

"SUSE נמצאת בתנופה משמעותית, ואנו רואים כבר שינויים הודות לכניסה של מנהלים בכירים לחברה, והעוצמה שלנו מתבטאת במספרים: שני שלישים מחברות הפורצ'ן 100 מתבססים על מערכות SUSE Linux Enterprise ויותר מחצית מהעובדים שלנו מתמקדים בפיתוח ובתמיכה. כמו כן, סיימנו את 2018 עם שנה תשיעית ברציפות של צמיחה רבעונית מתמדת בהכנסות, והחברה הצהירה כי היעד הינו  להכפיל את הכנסותיה עד 2023 ולחצות את רף מיליארד דולר.

"מעבר למהלכים בעולם הטכנולוגי, החברה גם פעילה בתחום החברתי והסביבתי ומקדמת פעילויות משתלבות עם הערכים שSUSE דוגלת בהם. למשל, לאחרונה נתנו חסות לשחיין והפעיל הסביבתי הבריטי לואיס פו, אשר מהווה דוגמה לתעוזה אנושית. כמי שמקדם את המודעות הסביבתית לשינויי האקלים הגלובלי ולשמירה על האוקיאנוסים ועל אנטרקטיקה, הוא התפרסם כששחה בטמפרטורה מקפיאה במי הקוטב. זוהי דוגמה לערכים ולהשראה של SUSE ולפעילותה לקידום מטרות אנושיות נשגבות ולחשוב מחוץ לקופסה תחת הסלוגן 'Dare To Be Different'".

אירועים קרובים