חדשנות ישראלית עם עגלת הקניות האוטונומית של ווק-אאוט הישראלית
בהיכל החדשנות של כנס הקמעונאות היוקרתי NRF שננעל לאחרונה, השתתפו עשרות חברות המציגות חדשנות בקמעונאות, ובהן חמש חברות ישראליות מחממת נילסן בקיסריה.
כנס ה-NRF אשר נערך השנה בניו יורק תחת הכותרת 'Retail's Big Show' הינו אחד מכנסי הריטייל הגדולים והחשובים בעולם אשר נערכים מדי שנה. השתתפו בו כ-18 אלף חברות מתחום הריטייל וכ-800 דוכנים מ-99 מדינות.
משכה ובלטה במיוחד חברת ווק-אאוט (WalkOut) הישראלית, שפיתחה עגלת קניות אוטונומית עם טכנולוגיית צ'קאאוט, המאפשרת לקחת מוצרים מהמדף ולצאת מן החנות ללא שום עיכוב או צורך מעבר בקופה. חוויית משתמש חלקה, מהירה ובטוחה.
החברה משכה קהל סקרנים רב בכנס, ואף זכתה לאייטם בערוץ CNN ולכתבה בעיתון פורבס.
דב ירקוני, מנכ"ל חממת נילסן, ציין, כי "חמש החברות מחממת החדשנות של נילסן אשר לקחו חלק בכנס ה-NRF היוקרתי משקפות את האסטרטגיה של החממה להמשיך להוות את חוד החנית בעולם הריטייל-טק. זהו עולם המשתנה במהירות וללא הכר, ובכל יום נולדים פתרונות חדשניים. המטרה שלנו היא לאתר את הטכנולוגיות החמות ביותר ולהציג אותן בפני השוק".
אסף גדליה, מנכ"ל ווק-אאוט, אמר: "החשיפה אשר קיבלה החברה בכנס, ההתעניינות הרבה מקמעונאים מרחבי העולם והכתבה על הטכנולוגיה שלנו בעיתון פורבס ובערוץ CNN מהוות עבורנו סימן מובהק, שעלינו להמשיך ולהתקדם עם פתרון הצ'קאאוט האוטונומי הטוב ביותר".
ייחודה המעניין של טכנולוגית המעקב המתקדמת על העגלה עצמה הוא בכך, שהיא אינה מוגבלת עקב גודל החנות (טכנולוגיות מעקב המותקנות ברחבי החנות, בין אם על התקרה או על המדפים, סובלות מבעיה שככל שהחנות גדולה יותר המעקב הופך לקשה הרבה יותר, והפתרון הופך ליקר הרבה יותר). לכן מצאה רשת ה CNN עניין רב בפיתוח.
על העגלה מותקן מסך, המהווה פלטפורמה לתקשורת אישית עם הלקוח בזמן אמת, לקבלת מידע מידי על המוצר שרכש ומבצעים מותאמים אישית, המושפעים מהיסטוריית קניות, מהמוצר שנרכש, מהמיקום הפיזי ועוד משתנים רבים להשגת השפעה מקסימלית. כל זאת תחת הרגולציות המחמירות ביותר של ה-GDPR, מה שמבטיח שמירה על המידע של כל משתמש.
ווק-אאוט זכתה בשנה שעברה בתחרות של ALDI (אחת מ 10 רשתות הסופרמרקט המובילות בעולם) לסטארט-אפים העוסקים בעתיד חוויית הצ'קאאוט.
החברות הישראליות הנוספות מחממת נילסן שלקחו חלק בכנס הן ARpalus, שעוזרת לקמעונאים וליצרנים לשפר את תהליכי התפעול היומיומיים באמצעות שימוש בטכנולוגיות עיבוד תמונה ומציאות רבודה; וויסבל (Voiceable), שיוצרת "עוזרות קוליות" מבוססות בינה מלאכותית לאתרי מובייל, ומשפרת מסעות לקוח באתרי קניות באמצעות סיוע בחיפוש, שאלות כלליות וכן צ'קאאוט קולי; סי-ואליו (ciValue), שפתרון הענן שלה מבצע ניתוח מהיר ואוטומטי של הרגלי הקנייה של כל לקוח ומאפשר יצירת סט המלצות ומבצעים מותאמים אישית; ו-ווייז-שלף (WiseShelf), שפיתחה טכנולוגיה לניהול מלאי ומדפים חכמים.
תגובות
(0)