איטליה בסגר קורונה: אפל סוגרת את כל החנויות שלה במדינה
הענקית הודיעה על "סגירה עד למועד מאוחר יותר" של 17 החנויות בארץ המגף ● בנוסף נוקטת אפל שלל אמצעי זהירות שונים בחנויותיה בארה"ב, ביניהם: הפחתת מקומות ישיבה, צמצום שעות הפעילות, והוראה לאפשר מדידת פריטים לבישים רק עקב בקשה מפורשת
אפל סגרה כל חנויותיה באיטליה החל היום (ה') ועד להודעה חדשה, לאחר שהמדינה נכנסה לסגר מלא בגלל התפרצות נגיף הקורונה.
כל 17 החנויות של הענקית בארץ המגף עדכנו את דפי האינטרנט שלהן בהודעה כי הדלתות ייסגרו והחברה לא יודעת לומר מתי ייפתחו מחדש. בהודעה נכתב: "בעקבות אמצעי הזהירות הבריאותיים הקיימים כיום, חנות זו תישאר סגורה עד למועד מאוחר יותר. בקרו באתר getupport.apple.com לקבלת תמיכה אונליין. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות".
בתחילת מרץ, כשאיטליה רק החלה לחוות את נזקי הקורונה, סגרה החברה את אחת מחנויותיה בצפון המדינה, ליד מילאנו. אבל מאחר שראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הורה על סגר בפריסה כלל ארצית השבוע (ב'), ואחרי שכל התנועה במדינה הוגבלה, למעט בנסיבות חיוניות, נראה שלאפל פשוט אין עוד סיבה לפתוח את החנויות שלה שם.
אפל שלחה לתקשורת הצהרה אודות סגירת החנויות האיטלקיות אתמול, ובה צוין כי "מאחר שאנו תומכים בעבודה להכלת וניהול התפשטות COVID-19, העדיפות שלנו נותרה הבריאות והבטיחות של כל הקהילות שאנו משרתים. כשהדברים הללו נלקחים בחשבון, החנויות שלנו באיטליה ייסגרו עד להודעה חדשה. אנו נדאג שהתמיכה המקוונת והטלפונית שלנו, כמו גם החנות אונליין, יישארו פתוחים ללקוחות. נעקוב מקרוב אחר המצב ונצפה לפתיחת החנויות שלנו בהקדם האפשרי".
המעבר לסגירת חנויות מלאה באיטליה מגיע לאחר שאפל כבר סגרה מוקדם יותר את כל החנויות שלה בסין באופן זמני, והודיעה גם על איסור נסיעות אל סין, איטליה ודרום קוריאה לעובדיה, שמחויבים לקבל אישור מבכיר בדרגת סמנכ"ל בכדי לבצע נסיעות עסקיות חיוניות בלבד. לנוכח ההנחיה האחרונה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על עצירת כל הטיסות מאירופה לארה"ב, סביר להניח שכעת יצומצמו עד לכמעט אפס אישורי נסיעות עסקיות אל מחוץ ליבשת בכלל.
שינויים נרחבים גם בחנויות בארה"ב
בנוסף דווח כי ענקית הטכנולוגיה מתחילה לנקוט באמצעי מניעה לצורך המאבק בהתפשטות הקורונה גם בחנויות שלה בארצות הברית. כך למשל, יחלו החנויות לפעול בלו"ז מצומצם יותר, כשכבר מועלית האפשרות הלא בלתי סבירה שחנויות בארה"ב, באזורים שבהם תפוצת הווירוס גבוהה, יסגרו גם הן.
החברה גם צמצמה את מספר הכיסאות והספות בחנויותיה, כדי להבטיח מרחק תקין בין המבקרים, הנחתה את צוותי הניקיון לעבוד באופן יותר אינטנסיבי בשמירה על סטריליות בחנויות, כמו גם התקינה תחנות לחיטוי ידיים ברחביהן.
לפי מקורות ששוחחו עם ה-Business Insider, אפל דיווחה גם שהאפשרות לנסות פיזית את השעון החכם שלה, ה-Apple Watch, תבוטל בכמה מהחנויות הקמעונאיות בארה"ב ובעולם, כך על פי מקורות המכירים את העניין.
עובדי Apple Store קיבלו הנחיה שלא לעודד לקוחות לנסות מוצרים לבישים, כמו השעון או האוזניות האלחוטיות, AirPods, ולאפשר ללקוחות לעשות זאת רק אם הלקוח ביקש לענוד או להרכיב את המוצרים מפורשות. זהו עוד חלק מהאמצעים הרחבים יותר שאפל נוקטת כדי להגן על עובדיה ועל הלקוחות מהנגיף, שהרג 31 בני אדם בארצות הברית ושהדביקו יותר מ-1,150 בני אדם בו עד ליום האתמול.
דובר אפל אישר לתקשורת כי החברה אכן נוקטת בצעדים רבים גם בארה"ב, כדי להגביל את הצפיפות בחנויותיה, אך סירב להגיב על הדיווחים אודות צמצום יזום של האפשרות למדידת מוצרים לבישים עליו דיווחה התקשורת.
לבסוף, החברה, כידוע, החלה אף היא לעודד עובדים לעבור לעבודה מהבית, וישיבות החברה בסיאטל, סן חוזה וסן פרנסיסקו – בוטלו ללא הגבלת זמן.
תגובות
(0)