אייל פייפל, מגי'ק: "העולם הולך לקראת שימוש ארגוני נרחב בטלפונים חכמים"

"מה שהחל בעבר עם דואר אלקטרוני שהפך לזמין בטלפונים חכמים, ילך ויתפתח ליותר יישומים ומערכות ליבה ארגוניות, דוגמת CRM, ERP, משאבי אנוש, ועוד", אמר ה-CTO של מג'יק העולמית בכנס של החברה, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● "מג'יק שרדה במבחן הזמן, כי יש לה משהו שמשרת את הלקוחות בצורה שונה וטובה", אמר פייפל

"שתי מגמיות עיקריות מאפיינות את עולם ה-IT כיום: האחת – מעבר לסביבה וירטואלית, וכפועל יוצא ממנה עבודה בתצורת מיחשוב ענן; המגמה השניה היא שימוש הולך וגובר בטלפונים חכמים ככלי גישה למידע ארגוני", כך אמר אייל פייפל, CTO מג'יק העולמית. פייפל היה דובר המפתח בכנס מגי'ק, שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה הקוסם ליאור מנור, והגיעו אליו מאות מלקוחות החברה.

פייפל אמר, כי עולם המיחשוב חווה תהליך משמעותי של מעבר מעבודה בסביבות פיסיות לסביבות וירטואליות, ושם, באופן טבעי, לעבודה בצורת מיחשוב ענן. המעבר לענן, אמר פייפל, מצוי בחיתוליו, אבל ברור שהמגמה תלך ותגדל בשנתיים עד חמש השנים הבאות. תחום נוסף, ציין, הוא הפיכת הטלפונים החכמים לכלי נגיש בארגונים, שניתן יהיה לקבל ממנו כל מידע מכל יישום ארגוני. מה שהחל בעבר בדואר האלקטרוני, אמר פייפל, ילך ויתפתח ליותר יישומים ומערכות ליבה ארגוניות, דוגמת CRM, ERP, משאבי אנוש ועוד.

מג'יק, אמר פייפל, משתלבת בשתי המגמות החשובות הללו, והיא מאפשרת לבתי התוכנה לעבוד גם בתוך הארגון וגם בסביבת ענן. "אנו מצויים כרגע במהלך ארוך טווח, ומתכננים להציע פלטפורמת ענן מבוססת מג'יק, שתספק את כל שירותי הענן הנדרשים לפיתוח ולהטמעה – תשתית ענן, תקשורת ורשת, וניהול משתמשים". כבר כיום, אמר פייפל, יש למג'יק פלטפורמה שניתן לבצע לה הטמעה בעננים ציבוריים, משמע שהיישומים לא מצויים בשום מקום למעט בענן.

לגבי העולם הנייד, אמר פייפל, כי "יש לנו סביבת יישומי אינטרנט עשירים, המאפשרת לפתח יישומים מבוססי מובייל. אנו מציעים סביבה המתממשקת לטלפונים חכמים, שבאמצעותה ניתן להריץ על גביהם יישומים ארגוניים, כך שהמנהלים והעובדים הארגוניים יוכלו לגשת למערכות המידע בצורה קלה ופשוטה". פייפל הוסיף, כי כיום מג'יק תומכת בחלונות מובייל (Windows Mobile), ובמפת הדרכים הטכנולוגית של החברה יש כוונה לתמוך בבלקברי (Blackberry), ב-iPhone ובאנדרואיד (Android). " בעתיד נציע פלטפורמה היברידית", אמר, "כזו שתשלב יישומי ענן עם יישומים פנים ארגוניים, יחד עם פיתוח שקוף המאפשר מעבר מבחוץ פנימה ולהפך. זאת, לצד תמיכה פשוטה במגוון פלטפורמות מובייל באותו כלי פיתוח".

"אנו לא כמו כולם, ואני אומר זאת במובן החיובי של המילה", ציין פייפל. "שרדנו במבחן הזמן, כי יש לנו משהו שמשרת את הלקוחות בצורה שונה וטובה. פלטפורמת uniPaaS מספקת פתרון כולל עבור פיתוח, ריצה וניהול של מערכות מידע עסקיות. הפלטפורמה מבוססת על פרדיגמת פיתוח נטולת קוד, והיא זו המאפשרת לארגונים ליישם פרויקטי הטמעה במהירות ובמינימום משאבים".

"לנו אין בכלל שורות קוד", אמר פייפל, "אנו מספקים פלטפורמה לפיתוח פתרונות עסקיים ולא שפה לפיתוח משחקים. בלב הפלטפורמה שלנו יש מנוע אשר יודע לקרוא הוראות המגדירות ומבינות את היישום העסקי". הוא דימה את כלי מג'יק למקרן קולנוע, שבו "המנוע יודע 'לנגן' יישומים עסקיים". היתרון באופן פעולה זה, אמר פייפל, הוא שניתן להחליף את התשתית עליה המנוע רץ, מבלי להחליף את כלל היישומים. דרך זו, הסביר, מאפשרת לפתח יישומים עסקיים בפחות זמן מאשר בסביבות אחרות. הוא ציין, כי "ככל שהיישום יותר גדול – כך גדל השיפור בתפוקה. בנוסף, יישומים אשר מפותחים ב- uniPaaS מאופיינים ברמת סיכון נמוכה במהלך פיתוח הפרויקט, בגמישות רבה לשינויים ולתוספות, וכן ביכולת תחזוקה קלה ופשוטה".

פייפל תיאר את התהליך שמג'יק עוברת, במסגרתו יהפוך כלי ויז'ואל סטודיו (Visual Studio) של מיקרוסופט (Microsoft) למעטפת מלאה של סביבות הפיתוח ליישומי uniPaaS. "מצב זה", הסביר, "יאפשר למפתחים ליהנות מיכולות הפיתוח הגבוהות שמג'יק מציעה, לצד העושר והיכולות של פלטפורמת ויז'ואל סטודיו".

פייפל סיים את דבריו בהציגו את גרסה 1.9 של uniPaaS, אשר תומכת ביישומי אינטרנט עשירים, ברכיבים ניידים וביישומים תומכי ענן. "בזמן שארגונים ובתי תוכנה מתכננים את המעבר ליישומים בסביבת ענן", אמר, "הם מגלים את החשיבות הגבוהה ביכולת להריץ את אותו היישום הן בענן והן על שרתי החברה, ללא צורך בכתיבתו מחדש. מפתחים המבקשים להוסיף ליישום תמיכה בטלפונים חכמים, יכולים, באמצעות  uniPaaS 1.9, להתאים את היישום ללא כתיבה מחדש, ותוך שימוש באותה סביבת פיתוח אשר משמשת לפיתוח יישומי הדסקטופ בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים