סלקום מסכמת שנה: זינוק בהפסד הנקי, עלייה קטנה בהכנסות

המשבר בשוק הסלולר ממשיך להשפיע על החברה, שרשמה עלייה תלולה בהפסד הנקי – הן ב-2019 והן ברבעון האחרון שלה ● המנכ"ל, אבי גבאי: "אנחנו פועלים כדי להתאים את עצמנו למשבר הקורונה"

מכרז של עיריית רמת גן. סלקום

סלקום ממשיכה להתמודד עם המשבר בשוק הסלולר, וסיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה עם עלייה קטנה בלבד בהכנסות לצד זינוק בהפסד הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ב').

מדובר בדו"חות הראשונים שמפורסמים תחת אבי גבאי כמנכ"ל החברה, אולם הם לא נוגעים לתקופת כהונתו – גבאי מונה לתפקידו בינואר האחרון והחליף את ניר שטרן, שפרש במהלך הרבעון המדווח לטובת תפקיד מנכ"ל פז.

מהנתונים עולה כי סלקום הציגה ב-2019 ירידה של 1.5% בהוצאות ל-3.7 מיליארד שקלים ועלייה של 0.5% בהכנסות ל-3.7 מיליארד. מרבית ההכנסות של החברה הן משירותים, שירדו השנה ב-3% לכמעט 2.8 מיליארד שקלים. בחלוקה לפי פעילות, במגזר הנייח הציגה החברה עלייה של 3.5%, בעוד שההכנסות מהסלולר ירדו ב-2.9%.

הרווח התפעולי השנתי צנח ב-76.2% ל-24 מיליון וההפסד הנקי זינק ב-67.2% ל-107 מיליון. ה- EBITDA הסתכם ב-940 מיליון שקלים, לאחר שצמח ב-36.8%.

ברבעון: מגמות דומות

תוצאות הרבעון מראות על גידול של 6% בהוצאות ל-959 מיליון שקלים לעומת עלייה של 1.5% בלבד בהכנסות ל-932 מיליון. מתוכן, ההכנסות משירותים רשמו עלייה של 2.5% והסתכמו ב-694 מיליון שקלים. ההכנסות הרבעוניות מהפעילות הקווית הרבעונית עלו ב-5.6% ובמגזר הסלולר היא לא רשמה שינוי – 416 מיליון שקלים.

היחס בין ההוצאות להכנסות גדרם לעלייה תלולה של 54.3% בהפסד הנקי ל-54 מיליון שקלים. ה-EBITDA עלה גם ברבעון – הפעם ב-25.4% – ועמד על 212 מיליון שקלים. סלקום עברה ברבעון להפסד תפעולי של 27 מיליון שקלים בהשוואה לרווח תפעולי של 14 מיליון ברבעון האחרון של 2018.

עוד יצוין כי במהלך הרבעון הצטרפו 11 אלף מנויים לסלקום TV, שירות הטלוויזיה של החברה.

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו פועלים כדי להתאים את עצמנו למשבר הקורונה, ולכן ממוקדים במתן השירות ללקוחות הקיימים שלנו ובהתאמת מבנה ההוצאות שלנו לתקופת המשבר ולתקופה שתבוא בעקבותיה".

שלומי פרילינג, מנהל הכספים הראשי של החברה, ציין ש-"2019 התאפיינה בהמשך תחרות מוגברת במגזר הסלולר ומנגד, צמיחה במגזר הנייח. במהלך השנה ולאחריה ביצענו מהלכים אסטרטגיים משמעותיים כמו השלמת עסקת רכישת IBC ומכירת רשת הסיבים בשכונות מגורים, חתימה על מזכר הבנות מחייב לרכישת מניות גולן טלקום (בפברואר 2020), יישום מתמשך של תכנית התייעלות מקיפה, שכללה חתימה על הסכם פרישה מרצון של 450 עובדים, מהלך להפחתת תשלומים לספקים וגיוס הון בסך של יותר מ-300 מיליון שקלים, שנועד לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים