סיסקו בחזית המאמץ להעברת המשק לעבודה מרחוק
אנחנו נמצאים בתקופה חדשה, כזו שלא התמודדנו עמה מעולם, עם אתגרים חסרי תקדים שעומדים בפני עסקים וקהילות מקומיות וגלובליות נוכח התפרצות נגיף הקורונה. סיסקו, שמובילה את החזית הטכנולוגית מזה 35 שנים ומתמחה בפתרונות מתקדמים לחיבור בין אנשים, עובדת בימים אלה בעצימות גבוהה מול לקוחותיה בארץ ובעולם, למתן פתרונות לאתגר שהמציאות החדשה מציבה בפנינו.
מנכ"ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס, הודיע שהחברה תתרום 225 מיליון דולר לתמיכה גלובלית במשבר ולסיוע במלחמה בנגיף. בין היתר תורמת סיסקו תקציב ומוצרים ייעודיים לארגוני בריאות, חינוך, ממשלה וטכנולוגיה; תומכת בקרן ייעודית של האו"ם, שעוזרת לארגון הבריאות העולמי במאמצים לעצור ולהשתלט על התפשטות הנגיף; מקצה תקציבים לארגוני ממשל ועסקים שמנסים למצוא פתרונות טכנולוגיים למצב דרך תכנית האקסלרציה הדיגיטלית של סיסקו; ועוד.
בזווית המקומית, סיסקו ישראל העבירה את כל עובדיה לעבודה מהבית ומסייעת לכלל המשק, במגזרים הציבורי והפרטי, להמשיך לעבוד מרחוק. אחד הכלים המעניינים שסיסקו מעניקה ללא עלות הוא פורטפוליו פתרונות שיתופי הפעולה (Collaboration) שלה, שכולל, בין השאר, מערכות וידיאו מתקדמות לחדרי ישיבות ואת Webex – הפלטופרמה המובילה בעולם לניהול פגישות בעולם הווירטואלי, עם יכולת לחבר מאות משתמשים בו זמנית, תוך שמירה על אבטחת המידע שעובר. כדי להבין את עוצמת הפלטפורמה נספר את הנתון המדהים, שלפיו מתחילת החודש התקיימו על גבה תשעה מיליארד דקות שיחות ועידה של שלושה משתתפים ומעלה.
המערכות של סיסקו בשירות ארגונים בולטים וציבוריים
את המערכות הקריטיות הללו סיסקו מכניסה לארגונים בולטים נוספים. כך, לדוגמה, בעולמות הרפואה הן מחברות יותר משני מיליון משתמשים של שירותי בריאות כללית ומספקות אפשרות לתת שירותי רפואה מרחוק לכ-4,000 רופאים, חלקם בעקבות כניסתם לבידוד.
במערכת החינוך, כשני מיליון ילדים ובני נוער שנמצאים מחוץ למסגרות חינוכיות ומעל 300 אלף סטודנטים ממוסדות אקדמיים שונים משתמשים במערכות התקשורת של סיסקו ומצליחים לשמור על שגרת לימודים תקינה ככל שניתן. המערכות מאפשרות להם להמשיך את הקשר עם המרצים, לשמור על רצף לימודי וליצור קבוצות למידה רבות משתתפים בו זמנית.
הנוכחות של סיסקו בזירה המקומית לא מסתכמת רק בחינוך וברפואה. גם עולמות הביטחון והמערכת הצבאית, המשטרה, פיקוד העורף ומגוון רחב של מוקדים חיוניים להמשך התנהלות המשק עושים שימוש יומיומי במערכת.
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, הסביר למה דווקא בתקופה כל כך מאתגרת ומלאה בחוסר ודאות, המערכות של סיסקו מהוות אי חשוב של יציבות: "לסיסקו יש את הפלטפורמה המאפשרת מעבר חלק ככל שניתן של כל מגזרי המשק לעבודה מהבית, וזאת בצורה יעילה, מאובטחת ותוך שמירה על חוויית עובד שדומה לסביבת העבודה הרגילה שלו. ארגון יכול להציע באמצותנו לעובדיו לקבל נתב ארגוני קטן שיתחבר לארגון בצורה מוצפנת ומאובטחת, ויפרסם בבית העובד את הרשת האלחוטית הארגונית, אליה יתחבר המחשב אוטומטית מבלי לפתוח VPN כלל. לקוחות רבים כבר עושים שימוש במערכת ומצליחים בעזרתה לשמור על רצף עבודה הגיוני, וחוויית משתמש יעילה ונוחה לעובדים שלהם".
אבל לא הכל ורוד – ההאקרים עדיין שם
הפתרונות המתקדמים של סיסקו מתמודדים גם מול האקרים עקשניים וארגוני תקיפה. שגיא סיפר כי "במקביל למעבר המסיבי לעבודה מרחוק, קצב המתקפות גדל באחרונה באופן משמעותי. ההאקרים וארגוני התקיפה מנצלים את החולשה של המעבר המידי והלא מתוכן של עובדים לעבודה מהבית, ואת כמות תעבורת המידע החיוני והקריטי שנשלחת לכולנו למייל או לווטסאפ, ומגבירים את קצב המתקפות. חובה עלינו לנקוט באמצעי הזדהות והגנה על משתמשי הארגון שלנו וליישם את ארכיטקטורת אמון האפס (Zero trust). ארגונים נדרשים לאמץ תפיסה חדשה בחיבור משתמשים והתקנים לרשת, בין אם הרשת המקומית או חיבור מרוחק מהבית, מבית הקפה או מחו"ל".
אין ספק שהתקופה החדשה מציבה בפני חברות, עסקים קטנים וממשלות אתגר גדול בשמירה על המשק והמשך התנהלות סדירה של עובדים. לצד זה, התקופה הזוו מייצרת לא מעט שיתופי פעולה מעניינים ויציאה לאור של פיתוחים טכנולוגיים חדשניים כמו זה של סיסקו, שיכולים לעשות לכולנו חיים יותר קלים. מי יודע, אולי אפילו נאמץ חלק מהפתרונות הללו אחרי שכל המשבר הנוכחי יהיה מאחורינו.
מה שבטוח הוא שאנשי סיסקו ישראל לא ינוחו עד שכולם יעברו לעבוד בשיטות עבודה שמותאמות לקדמה. או, כמו ששגיא אמר, "אחרי תקופה בה התנסו העובדים והמעסיקים בצורת העבודה החדשה, אני צופה שהדבר יוביל לדיונים על המשמעויות העסקיות והפוטנציאל הגלום בשילוב עבודה מהבית להגברת הפריון".