"ההיערכות לקורונה הייתה כמו לקראת מלחמה גדולה"

משה שדה, סמנכ''ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית, סיפר במפגש וירטואלי על עבודה מרחוק בעידן הקורונה, שערכה קבוצת אנשים ומחשבים, כיצד קופת החולים הגדולה בישראל התכוננה למשבר

משה שדה, סמנכ''ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: יניב פאר

"ב-2014 עבדתי במרכז הרפואי סורוקה, בעת מבצע צוק איתן. זה היה אתגר. ההיערכות של שירותי בריאות כללית כיום, לקראת ותוך כדי משבר הקורונה, היא אתגר גדול אף יותר, ממש כמו היערכות למלחמה גדולה. זהו אירוע מורכב לניהול ולתפעול, גם מההיבט הטכנולוגי-מחשובי", כך אמר משה שדה, סמנכ"ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית.

שדה דיבר היום (ה') במפגש הראשון בסדרת מפגשים וירטואליים שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר קיומם כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

איך נערכים מחשובית למשבר בארגון שחצי מהמדינה חברה בו?

שדה אמר שהכללית מטפלת ב-4.5 מיליון מבוטחים ועוד חצי מיליון מטופלים של קופות אחרות, ולה נתח שוק של 52% ו-14 בתי חולים. לדבריו, הממדים האלה של הכללית רק העצימו את האתגר שבהיערכות למצב בכלל ולעבודה מרחוק בפרט. "העבודה מרחוק היוותה אתגר גדול עבורנו", ציין. "ההנהלה הסבירה לנו שכעת, ה-IT בקו החזית. אם בעבר היינו גוף 'תומך לחימה', בתוך שנה וחצי הפכנו לליבת הארגון".

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

הוא הוסיף כי "בשל המגפה, המהירות הפכה להיות שם המשחק, ועזרה להשיג תקציבים ולקצר תהליכים ביורוקרטיים. בעולם הפנים ארגוני, חיברנו אלפי עובדים לעבודה מהבית באופן מאובטח. העלינו במהירות מערכות לענן. פתחנו מוקד תמיכה לעובדים. אנחנו תומכים בהנהלה, עם המון לוחות מחוונים לעדכון עם נתונים רבים – כולל מודלים חכמים, מבוססי בינה מלאכותית, לטובת קבלת החלטות מושכלת. בעולם החוץ ארגוני, זה מורכב יותר מאשר בנקאות מקוונת. פתחנו את שירותי האונליין באופן מלא, אנחנו מסתייעים ברכיבי אינטרנט של הדברים, הרופאים רושמים מרשמים דיגיטליים ובתוך ימים נתחיל להפעיל שירות בית מרקחת עד הבית".

שדה ציין עוד מספר פעולות שביצעה הכללית לקראת תקופת המשבר ובמהלכה: "הוספנו שירותים טלפוניים; הקמנו מתחמי המתנה פיזיים, לטובת ריחוק בין המטופלים; בבתי המלון למבודדי הקורונה בנינו תקשורת מלאה בין המטפלים לחולים – בעבודה מרחוק; הקמנו סיירת סייבר, שמפקחת על ההקלות שמיושמות עם המעבר לענן ומוודאת שלא יחדרו נוזקות לרשת; וחיזקנו את מערך ההתאוששות מאסון שלנו".

לסיכום הוא אמר ש-"נראה שלאחר סיום המשבר, אופן העבודה לא יהיה אותו הדבר. אנחנו בעיצומו של אתגר גדול. יחד עם זאת, יש פה הזדמנות לתהליכים חדשים, שקיבלו האצה".

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי. צילום: אייל טואג. צילום: יניב פאר

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי. צילום: יניב פאר

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי, אמר במפגש כי "משבר הקורונה תפס ארגונים רבים לא ערוכים לעבודה מרחוק, ללא יכולת לספק המשכיות עסקית ללקוחותיהם". לדבריו, "כל ארגון נדרש למדיניות המשכיות עסקית, כדי לדעת כיצד לפעול בעת משבר".

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

"קיבלנו פניות רבות מארגונים – גדולים כקטנים – לסייע להם להתארגן ולתפקד בצורה החדשה", ציין. "אנחנו עושים זאת בכמה אופנים: האחד, על ידי אספקת יכולת המאפשרת לעובדים מהבית לצרוך יותר רוחב פס, וגם לספק שרידות. השני, היכולת להתחבר מרחוק. אנחנו מציעים רשתות VPN מאובטחות, עם פתרונות המותאמים לצריכת שירותים בענן ויכולת גידול וקיטון. השלישי, העברת מערכות, לרבות מערכי טלפוניה ושירות לקוחות, לעבודה בצורה היברידית. כך, ארגונים יכולים להמשיך ולקיים שגרת עבודה, לקיים פגישות ודיונים עם חיבור מרחוק".

גלב סיים באמרו כי "קיבלנו פניות מארגונים לספק עבורם תשתיות מחשוב מהרגע להרגע. בחוות השרתים יש לנו משאבים רבים לטובת מענה לכך, לצד העברה לענן ציבורי, הוספת משאבי מחשוב ותמיכה בכל מיני אתרים. כך אנחנו מסייעים לארגונים ממגזרי המשק השונים להתמודד ולהמשיך לעבוד, ולהיות בקשר עם הלקוחות שלהם".

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של אנשים ומחשבים. צילום: יניב פאר

נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של אנשים ומחשבים. צילום: יניב פאר צילום: יניב פאר

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

גבאי ציינה כי "זהו כנס שונה, וירטואלי, שבו כל אחד יכול לצפות בסביבה בטוחה. הימים האחרונים מאלצים אותנו לפעול אחרת. אמנם, אנחנו לא יכולים לאכול קרואסונים וללחוץ ידיים, אבל עדיין באפשרותנו לתקשר ולשמוע על פתרונות מעולים בעידן משבר. אפשר ליצור קשר עם המרצים, לשאול שאלות ואף להיות בקשר עם צוות אנשים ומחשבים. המפגשים יימשכו ויתקיימו מדי שבוע. בהצלחה בעבודה מרחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים