תוכן שיווקי

פורטל המפתחים של Max – המענה ליצירת פתרונות באונליין

29/03/2020 12:09
מקס

כתב: הילל יוסף.

"בשנה האחרונה השקנו פורטל למפתחים. רצינו לתת מענה שלם יותר לחלק משמעותי בשרשרת הערך – מפתחי האתרים והאפליקציות", כך אמר אוהד מימון, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במקס (Max).

לדבריו, "הטכנולוגיה והאסטרטגיה העסקית חייבות ללכת בזרועות שלובות. במקס, לדוגמה, המנמ"ר בקיא באסטרטגיית החברה לא פחות ממנהל הקו העסקי. לתפיסתנו, כל סיטואציה אחרת נידונה לכישלון".

"כשאנחנו מסתכלים על השוק בצל הקורונה, הצרכנים מגבירים את הקניות המקוונות. חלק נובע מהיערכות למצב וחלק ממעבר של קניות בחנויות הפיזיות לאתרים באונליין. הפתרון שלנו מחבר אותם בזריזות מרחוק, וברוב המקרים הם לא צריכים תמיכה טכנית כלל. זה עד כדי כך פשוט", אמר מימון.

אוהד מימון, סמנכ''ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במקס. צילום: תומר יעקובסון

אוהד מימון, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במקס. צילום: תומר יעקובסון

ספר על פעילותה של מקס.
"מקס היא חברת תשלומים ואשראי מהגדולות בישראל. יש לה את תיק האשראי הצרכני הגדול בין הגופים שאינם בנקים. החברה מנפיקה ומתפעלת 30% מכרטיסי האשראי בשוק וסולקת יותר מ-40 אלף בתי עסק, עם מחזור של עשרות מיליארדי שקלים בשנה.

הארגון עבר שינוי משמעותי כשנפרד מהחברה האם, בנק לאומי, ונקנה על ידי קרן ההשקעות וורבורג פינקוס – השישית בגודלה בעולם".

מה הצורך שעמד מאחורי השקת פורטל המפתחים?
"מקס מספקת שירותים פיננסיים, לרבות סליקה לבתי העסק הדיגיטליים ולאתרי האי קומרס. אולם, במקרים רבים, מי שמשפיע מאוד על הדרך בה אתר האי קומרס יעבוד הוא המפתח. עם תובנה זו השקנו את פורטל המפתחים, מתוך שימת דגש על צרכי המפתחים והמקום שלהם בתהליך.

קח, למשל, חנות בגדים, שרוצה להתפתח ולפעול במסחר אונליין. אנשיה לא יודעים לפתח והם לוקחים חברה לפיתוח אתרים. המפתח הרים את האתר, קבע את נותני השירותים ואת תצורת העבודה. להגיע בשלב הזה לבית העסק זה לפעמים מאוחר מדי. עם התובנות הללו ישבנו עם אנשי ה-IT, על מנת לבנות מענה ללקוחות ולשנות את אופן הנגשת השירותים".

כיצד אתם פונים לעסקים ומה ההיצע של מקס עבורם?
"צורת העבודה השתנתה באופן משמעותי: הבנו שעלינו להנגיש כלים פתוחים למפתחים, בין אם של לקוחות קיימים או כאלה שאנחנו רוצים שיהיו לקוחות שלנו. לפתע הגיעו אלינו חברות אחרות. נהיינו מעין 'מרקט פלייס' לעסקים קטנים ובינוניים, כי ישנם גופים נוספים שרוצים להציע שירותים דרכנו. כך, בית העסק נהנה מאקו-סיסטם של שירותים, והכל במקום אחד".

מאיר אהרוני, סמנכ"ל מערכות מידע ותפעול במקס, כיצד ה-IT תומך באסטרטגיה העסקית של החברה?
"שינינו את האופן שבו אנחנו מספקים שירותי IT ללקוחות שלנו: במקום לבנות שורה ארוכה של קונקטורים (מחברים) ייעודיים לכל לקוח, יצרנו מערך API גנרי גם מול העולם וגם בין המערכות. בנינו 'אבני לגו' מודולריות, שכל לקוח יכול לבנות אותן לפי צרכיו".

תאר בבקשה את פורטל המפתחים ואת הייחודיות שלו.
"הפורטל נותן אפשרות לכל מפתח אתרים להטמיע יכולות תשלום ולהשתמש בממשקי API ופלאג אין שלנו ושל צדדים שלישיים עבור האתר שהוא בונה. כמו כן, יצרנו כלים תומכים, למשל סביבת סימולציה ובדיקות. כך, פעילויות שהמפתח נדרש לעשות בעבר בטלפון מונגשות לו כיום באתר, עם סביבה משלו, והוא יכול לעבוד מתי שבא לו ובלי תלות באף אחד. האתר מבוסס Open API של יבמ ופלטפורמת ניהול תוכן פתוחה של דרופל".

מאיר אהרוני, סמנכ''ל מערכות מידע ותפעול במקס. צילום: דפנה גזית

מאיר אהרוני, סמנכ"ל מערכות מידע ותפעול במקס. צילום: דפנה גזית

מימון ואהרוני, מהו היעד של מקס ל-2020?
"היעד שלנו הוא לחצות את רף 1,000 העסקים עם המפתחים הללו. קיצרנו את זמן ההגעה לשוק של מפתחי האתרים, והעלינו דרמטית את רמת הדיוק והאיכות. יצרנו למפתחים שירותים זמינים, רלוונטיים ומלאים מקצה לקצה. הצלחנו ליצור שרשרת פעולות אחת שהמפתח עושה, בלי לערב את הלקוח, בית העסק. אנחנו נותנים להם תפריט שירותים לבחירתם. הקלנו על תהליך ההצטרפות לסליקה הדיגיטלית של בתי עסק. מאז הקמת האתר למפתחים, לפני מספר חודשים, הוספנו לו יכולות לעוד שירותים. אנחנו רק בתחילת הדרך, ומביטים על שירותי מידע ושילוב שותפים עסקיים המבקשים להחצין את השירותים שלהם. הפורטל הוא בשורה לעולם מפתחי האתרים – ויהפוך לכלי מרכזי לבתי העסק ולמפתחים בשנים הקרובות".

אירועים קרובים